|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Leser
|
Sv: Sur, humorløs mamma?
Empati betyr jo bare at man ser og opplever ting fra andre personer sin side. Det jeg prøvde å poengtere er: I en slik setting ser sikkert ting veldig forskjellig ut fra moren sin side, barnet sin side og fra bestemoren sin side. Det betyr ikke at noen av dem har "feil". Og det at man tilfeldigvis har lettere for å ematisere med enkelte av dem (jeg har definitivt min empati med moren - jeg blir helt gal av å ikke få sove), betyr ikke at vedkommende man har empati med er den som har rett.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 20-05-13 kl 18:41. Årsak: tegnsetting |
|
|
|
|
|
#142 |
|
By the Sea
|
Sv: Sur, humorløs mamma?Enig det du skriver, altså, Bokormen. Jeg er heller ikke Queen of Practical Jokes, akkurat.
|
|
|
#144 |
|
Leser
|
Ja, det kan du si.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 20-05-13 kl 20:47. Årsak: leif |
|
|
|
|
|
#145 |
|
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#146 |
|
Leser
|
De fleste som hadde blitt sure hadde kanskje ikke blitt det fordi de trodde at svigermor var ekkel/slem/ond, men heller fordi de trengte å sove?
|
|
|
#147 |
|
Søt og rar
|
Sv: Sur, humorløs mamma?Jeg synes jo at kl. 7 er luksus
|
|
|
#148 |
|
Permakulturell
|
Sv: Sur, humorløs mamma?:inn sent i diskusjonen:
|
|
|
#149 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Sur, humorløs mamma?Jeg er A-menneske, men synes likevel at dette var en svært dårlig ide av bestemoren. Et barn kan glatt finne på å gå bort og tute med fløyten rett i øret på den som sover. Både en sjokkvekking og potensielt farlig. |
|
|
|
|
|
#150 |
|
By the Sea
|
Sv: Sur, humorløs mamma?Blå - å motarbeide snillhet er jo temmelig ille, men synes du at å oppfordre til morgenvekking med 17. mai-fløyte stiller i den kategorien, altså?
|
|
|
#151 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Sur, humorløs mamma?Ja. Det synes jeg faktisk. Jeg synes at å bli bråvekket av en høy lyd er ekstremt ubehagelig. Mine barn misliker også å bli bråvekket og har hele sitt liv blitt vekket av en mor som kommer blidt inn og setter seg på sengekanten snakker til dem og gir dem tid til å våkne. Om de ble oppfordret til å fløyte noen våkne så ville det i mine øyne være å oppfordre dem til å være slemme (ikke skøyeraktige, men direkte slemme) og det er å motarbeide mitt forsøk på å oppdra snille og empatiske barn. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
By the Sea
|
Sv: Sur, humorløs mamma?Om du tar høyde for at folk er skrudd sammen ulikt og ikke oppfatter samme hendelse likt, så er det kanskje ikke så veldig overraskende?
|
|
|
#153 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Sur, humorløs mamma?Jeg ville heller ikke tenkt at et lite barn som i oppstemthet og av seg selv tutet inn i rommet fordi det gledet seg til 17. mai var slemt. En bestemor som planlegger det og oppfordrer andre til å gjøre det vil jeg derimot karakterisere som slem. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Sur, humorløs mamma?Jeg har to svigermødre: én som ikke kjenner barna godt nok til å ha hemmeligheter med dem, og én som heldigvis aldri hadde utsatt meg for noe sånt.
|
|
|
|
#155 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Seriøst? Du tøyser, sant?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#157 |
|
Leser
|
Jeg tror nok det kan eksistere utallige senarioer bak noe slik. Det kan feks være en tøysete oppfordring som ikke en gang var seriøst ment, til at bestemoren var overbevist om at alle var opp på den tiden uansett (hos oss var det oppstilling for eldste 06.45, så vi var selvfølgelig oppe før 07.00). Det kan selvfølgelig også hende at bestemoren var en inful heks som synes det er gøy å plage svigerdatteren, men det er ikke den eneste forklaringen.
|
|
|
#158 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sur, humorløs mamma?Jeg gruer meg til jeg blir svigermor - særlig til svigerdøtre, jeg innbiller meg at det er enklere med svigersønner. Jeg kan nemlig av og til komme på dårlige ideer som virker gode der og da. Dessuten lyver jeg mye - særlig til unger. Forteller de villeste historier for å underholde både meg selv og barna. |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2013
Sv: Sur, humorløs mamma?Vel, jeg ble vekket med "PAPPA, PAPPA PAPPA. *bæm*, kneskål plantet mellom bena". Så en 17mai fløyte ville faktisk ikke vært så gale
|
|
|
#160 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Nei, der synes jeg svigermoren din gikk for langt. |
|
|