Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Råtner pallekasser?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-13, 09:43   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Råtner pallekasser?

Det er sikkert noen som har pallekasser*. Råtner de der de er i kontakt med jord? Treverket ser ikke impregnert ut.

Jeg tenkte å friske opp et stygt område med en skråning som er ikke så bratt. Jorda ligger på plass.
Kan jeg bygge en støttemur av pallekasser? De blir lagt halvt over hverandre, og en langside/delvis kortside vil bli i kontakt med jord. Jeg synes det må være mye lettere å stelle en slik plantemur.
Hva mener dere? Eventuelt tykk plast som isolasjon mot jorden?

* De heter vel egentlig pallekarmer

Vedlagte bilder
Filtype: jpg green slope with wall.jpg (13,9 KB, 33 visninger)

Sist redigert av Mrs. S : 29-05-13 kl 13:25.
Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 09:50   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Råtner pallekasser?

De er stort sett ubehandlet, så de vil ikke vare evig med mindre du gjør noe med dem.

Gammel 29-05-13, 10:21   #3
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

De er stort sett ubehandlet, så de vil ikke vare evig med mindre du gjør noe med dem.

Det var det jeg trodde, ja. Treverket var for lyst. Beis og et par lag tykke plast på innsiden skulle hjelpe...?
Må bare få skaffe noen. Jula i Trondheim er utsolgt!

Gammel 29-05-13, 10:29   #4
Mira

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Jeg beiset mine ihvertfall.
Men det var brukte pallekasser som jeg fikk gratis, så jeg hadde ikke så mye valg.

Mener jeg har sett det i salg på plantasjen. Viss ikke kan jeg kanskje få taki noen billige til deg.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 10:41   #5
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Jeg beiset mine ihvertfall.
Men det var brukte pallekasser som jeg fikk gratis, så jeg hadde ikke så mye valg.

Mener jeg har sett det i salg på plantasjen. Viss ikke kan jeg kanskje få taki noen billige til deg.

Nå gjør du naboen min glad. Stakkars nabo, men snille folk som ikke har klaget. Men bygd skjermgjerde mot elendigheta... Den enes bakgård, er den andres utsikt. Unødvendig å si at vi lot de legge terrassen og gjerdet rett i tomtegrensa.

Vi har rensket en krattskog allerede, og skal kaste diverse ræl. Så blir bedre.

Gammel 29-05-13, 13:23   #6
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Standard

Ordna meg 2 pallekarmer.
Trenger flere, så send meg en PM hvis dere vet av noen i Trondheim. Eller hvis dere ser Jula har fått inn flere til 79 kr. Jeg skal prøve å følge med på Jula selv også. De heter plantekasse der. http://www.jula.no/plantekasse-715140

Gammel 29-05-13, 14:09   #7
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har beiset mine utenpå og stiftet byggplast inni. Jeg har lecakuler nederst og jord og skjellsand oppover. De skal holde i ti år, jfr min research.

Gammel 29-05-13, 15:29   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har beiset mine utenpå og latt de være naturell inni. De har overlevd tre sesonger til nå. De orker nok i allefall et par til, da er det uansett på tide å bytte ut alt av jord så da kan jeg bytte dem. Beise inni kommer jeg aldri til å gjøre, men kanskje et lag med plast.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.