|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Textrovert
|
Algarve - hva er det verdt å se, gjøre og spise?Tiåringen, mannen og jeg skal til Algarve i 10 dager i juli. Jeg var der to somre på rad i 77 og 78, men både jeg og stedet har jo forandret seg siden den tid. Da var det bare sardinselgere og et og annet esel.
|
|
|
#2 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Algarve - hva er det verdt å se, gjøre og spise?Aner innenting men har leid feriehus i Sesmarias i nærheten av portimao og cavoeiro . .Utleieren vå anbefaler vannparker , Zoomarine , Ria formosa nasjonal park , Silves slott og gammelbyen , båtturer,strandliv . |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Algarve - hva er det verdt å se, gjøre og spise?Man spiser boliñhos og matretter laget av klippfisk, sånn generelt
|
|
|
#4 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Algarve - hva er det verdt å se, gjøre og spise?Grillet fisk eller all slags bacalao er det beste aa spise der, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Textrovert
|
Sv: Algarve - hva er det verdt å se, gjøre og spise?Klippfisk?
|
|
|
#6 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Algarve - hva er det verdt å se, gjøre og spise?Albufeira er ganske "sydensk", men det finnes mange idylliske pletter på Algarve. Carvoeiro, f.eks. er en veldig koselig liten by. Like ved ligger badelandet Slide & Splash. En tur ut til Sagres, for å se på utsikten, er et must. Da kan dere stoppe på Martinhal-stranda for å bade og se på windsurferne. Ellers anbefaler jeg en kjøretur opp til Lisboa (ca to timer), hvis dere har tid/lyst til det. Det er fine veier og lett å kjøre.
|
|
|
#7 |
|
Musk
Sv: Algarve - hva er det verdt å se, gjøre og spise?
Pröv! Det er utrolig mange ulike oppskrifter med klippfisk i Portugal. Jeg var ikke spesielt glad i det för, men spiste faktisk ulike former for Bacalao hver dag en gang jeg var paa ferie der. Kjempegodt. Enkleste type er med olivenolje og lök og poteter i tillegg til fisken, og derfra tar det av i alle mulige retninger. En av de mest kreative rettene jeg spiste, var med banan og rosiner paa. Höres kanskje ikke godt ut, men det var det. Og aa pröve lokale spesialiteter er jo noe av det beste med ferie. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Textrovert
|
Sv: Algarve - hva er det verdt å se, gjøre og spise?Turistmat er det siste jeg vil ha, altså. Jeg vil helst spise lokal mat.
|
|
|
#9 |
|
Musk
Sv: Algarve - hva er det verdt å se, gjøre og spise?Link til side om mat og drikke i Albufeira. Höres litt turistisk ut (menyer paa flere spraak, masse engelske restauranter etc.), synes jeg, men det er vel i det minste lokale fiskerestauranter med verdens beste grillede sardiner nede ved havnen. Sist redigert av liefje : 14-06-13 kl 15:26. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Algarve - hva er det verdt å se, gjøre og spise?
Da bør du prøve klippfisken. Den serveres på veldig mange andre måter enn her hjemme, og noe av det vi spiste var utrolig godt.
|
|
|
#12 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Algarve - hva er det verdt å se, gjøre og spise?Vi spiste mye grillet fisk, særlig tunfisk og sverdfisk nam
|
![]() |
|
|