Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Algarve - hva er det verdt å se, gjøre og spise?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-13, 21:31   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Algarve - hva er det verdt å se, gjøre og spise?

Tiåringen, mannen og jeg skal til Algarve i 10 dager i juli. Jeg var der to somre på rad i 77 og 78, men både jeg og stedet har jo forandret seg siden den tid. Da var det bare sardinselgere og et og annet esel.

Vi skal bo i Albufeira. Vi hadde ikke planer om leiebil, men det kan vi alltids ordne oss for noen dager. Stemmer det at det er jernbane der som er fin å ta? I så fall til hvor?

Hva er "morro for ungan"?

Og hva spiser man? Sist levde jeg på Sugus og kylling i karrisaus. Jeg ønsker meg noe LITT annet nå, må jeg innrømme?

Og er det noe dere avbefaler?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 22:33   #2
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Algarve - hva er det verdt å se, gjøre og spise?

Aner innenting men har leid feriehus i Sesmarias i nærheten av portimao og cavoeiro . .Utleieren vå anbefaler vannparker , Zoomarine , Ria formosa nasjonal park , Silves slott og gammelbyen , båtturer,strandliv .
http://www.albufeirauncovered.com
http://www.carvoeiro.com/Guide

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 23:33   #3
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Man spiser boliñhos og matretter laget av klippfisk, sånn generelt

Gammel 13-06-13, 14:27   #4
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Grillet fisk eller all slags bacalao er det beste aa spise der, synes jeg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 14:31   #5
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klippfisk? Det må vel være en av de få matrettene her i verden jeg ikke liker.

Er er det veldig "sydensk" der nå? Vi tenkte å bo på det hotellet jeg bodde på i 1977, men det ligger visstnok i et skikkelig bråkete partystrøk nå, mens det i 1977 lå stille og rolig til med knapt en butikk/utested i nærheten.

Gammel 13-06-13, 14:42   #6
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Albufeira er ganske "sydensk", men det finnes mange idylliske pletter på Algarve. Carvoeiro, f.eks. er en veldig koselig liten by. Like ved ligger badelandet Slide & Splash. En tur ut til Sagres, for å se på utsikten, er et must. Da kan dere stoppe på Martinhal-stranda for å bade og se på windsurferne. Ellers anbefaler jeg en kjøretur opp til Lisboa (ca to timer), hvis dere har tid/lyst til det. Det er fine veier og lett å kjøre.

Gammel 13-06-13, 17:50   #7
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Klippfisk? Det må vel være en av de få matrettene her i verden jeg ikke liker.

Er er det veldig "sydensk" der nå? Vi tenkte å bo på det hotellet jeg bodde på i 1977, men det ligger visstnok i et skikkelig bråkete partystrøk nå, mens det i 1977 lå stille og rolig til med knapt en butikk/utested i nærheten.

Pröv! Det er utrolig mange ulike oppskrifter med klippfisk i Portugal. Jeg var ikke spesielt glad i det för, men spiste faktisk ulike former for Bacalao hver dag en gang jeg var paa ferie der. Kjempegodt. Enkleste type er med olivenolje og lök og poteter i tillegg til fisken, og derfra tar det av i alle mulige retninger. En av de mest kreative rettene jeg spiste, var med banan og rosiner paa. Höres kanskje ikke godt ut, men det var det. Og aa pröve lokale spesialiteter er jo noe av det beste med ferie.

Imidlertid er jeg overbevist om at det ikke er langt mellom restauranter med "turistmat" i Albufeira, saa det er helt sikkert lett aa unngaa lokale spesialiteter naar du er der.

Gammel 13-06-13, 17:58   #8
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Turistmat er det siste jeg vil ha, altså. Jeg vil helst spise lokal mat.

Gammel 14-06-13, 15:05   #9
liefje
Musk

liefje sin avatar

Standard

Link til side om mat og drikke i Albufeira. Höres litt turistisk ut (menyer paa flere spraak, masse engelske restauranter etc.), synes jeg, men det er vel i det minste lokale fiskerestauranter med verdens beste grillede sardiner nede ved havnen.

http://www.albufeirauncovered.com/fo...formation.aspx

Her er en link til en artikkel om portugisisk mat.

http://global-chica.hubpages.com/hub...se-Food-Dishes

Jeg ville prövd aa google litt og lese trip advisor og tilsvarende anmeldelser av restauranter för du drar nedover, slik at du finner de beste stedene for lokal mat. De er ofte bortgjemte sml. med turiststedene.

Vi skal til Portugal, ogsaa, men fra Lisboa og nordover, og jeg har funnet masser av informasjon derfra allerede.

Sist redigert av liefje : 14-06-13 kl 15:26.
Gammel 14-06-13, 22:40   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble ikke frelst på portugisisk mat, men kaker, portvin og vinho verde mmmmmm.

Gammel 14-06-13, 22:43   #11
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Turistmat er det siste jeg vil ha, altså. Jeg vil helst spise lokal mat.

Da bør du prøve klippfisken. Den serveres på veldig mange andre måter enn her hjemme, og noe av det vi spiste var utrolig godt.

Gammel 14-06-13, 22:48   #12
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi spiste mye grillet fisk, særlig tunfisk og sverdfisk nam !

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:34.