|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sykkel til femåringPlanen min funket helt fint.
|
|
|
#2 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykkel til 5 åring.Min femåring er ca. 117cm og har 16". Fikk den til femårsdagen. Han har heist opp setet litt, men har en del å gå på. Jeg tror ikke jeg hadde kjøpt større. Da blir de jo tyngre også. Han har fin kontroll på denne iallefall og den er passe stor, vil jeg si.
|
|
|
#3 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykkel til 5 åring.Hvis han har full kontroll ville jeg gått for 20'. Setet er ganske lavt på mange av de tøffe guttesyklene. Ta han med i butikken er lurt.
|
|
|
|
#4 |
|
intro
|
Sv: Sykkel til femåringJeg lurer på litt av det samme, ikke minst fordi jeg ser at 4,5-åringen egentlig sykler veldig fort - men bruker masse krefter på det på 12"-hjulene sine fordi beina må gå som trommestikker. Vi vurderer en sykkel med 16"-hjul, men er usikker på om det går fordi han er så lav (101 cm). Det er vel sikkert ulikt fra modell til modell.
|
|
|
|
#7 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Sykkel til femåringMin nesten 5-åring har 16''. Hun har syklet i 2 år og har veldig kontroll. Hun er 113 cm og Diamant-sykkelen passer bra en stund til!
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykkel til femåringVi kjøpte 16" til snuppa som akkurat ble 5. Hun er 113 cm (mulig lenger nå) og hadde syklet uten støttehjul i over ett år. Veldig glad for at vi kjøpte den størrelsen. Venninnen hennes som er samme høyde, fikk 20" og syns sykkelen er alt for stor og får ikke særlig kontroll på den. Datteren min har prøvd den store og fikser den også, men ser at det er mye vanskeligere. Kan selvfølgelig ha noe med type sykkel også. Vi kjøpte diamant ultra og det blir noe ganske annet enn tung dbs. Mulig vi må kjøpe ny sykkel neste år, men det får så være.
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykkel til femåringEt annet argument imot stor sykkel er at 20 stort sett har håndbremser og mange gir, noe som er vanskeligere å mestre. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Sykkel til femåringGutten min er 5,5, blir 6 i oktober, og gjennomsnittlig stor (118 cm lang). Han sykler fint på sin storesøsters, fetterens og andres 20", hvis vi stiller setet helt ned, men jeg ville ikke kjøpt det til han nå. Han har en 16", og den skal han få sykle på denne sommeren. Ser at han har mye bedre kontroll på denne, og den er mye mer passe til han. Han har syklet uten støttehjul siden han var 3 (han har aldri syklet med støttehjul når sant skal sies).
|
|
|
#12 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Nov 2008
![]() |
Sv: Sykkel til femåringVille gått for 16' |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Sykkel til femåringSykkel er som ski, viktig å kjøpe rett størrelse, og ikke til å vokse inn i. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Sykkel til femåring16 tommer. DBS er ganske lette.
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Sykkel til femåringHva slags 16" kjøper man til gutt på 5?
|
|
|
#16 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Sykkel til femåringEn lett sykkel. Jo billigere jo tyngre gjerne, om du kjøper ny. |
|
|
|
![]() |
|
|