Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Uønsket servise

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-13, 18:17   #1
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Uønsket servise

Til bryllupet ønsket vi oss et enkelt servise, som vi senere har supplert og er godt fornøyd med. Et nært familiemedlem valgte ut et annet mønster som slett ikke er etter vår smak, og har fortsatt å gi oss deler av det til hver jul og bursdag. Serviset er gått ut av salg, og jeg vet at h'n har kjøpt opp et lager, og at jeg kan forvente tilsvarende gaver minst de neste 5-6 åra. Det er av et bra merke, og relativt dyrt. Jeg kommer aldri til å bruke dette serviset, og tar bare av gavepapiret, lar det ligge i boksen sin i et skap.

Hva ville du ha gjort? Solgt det? Sagt nei takk? Latt det ligge i skapet de neste 20 åra og prakket det på et av barna når de flytter hjemmefra?

Gammel 10-06-13, 18:20   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uønsket servise

Jeg ville nok lagt det i et skap/loft til det var komplett, deretter gitt det bort til veldedighet.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 18:22   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Har det noe verdi? Kan det bli pent en gang?

Jeg heller til å ikke gjøre opprør, men ta imot, takke pent og putte det i bryllupskista (=hybelkassen) til barna.

Gammel 10-06-13, 18:24   #4
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville også ventet til det var komplett. Og så sett om barna eller noen andre i familien likte det da, og gitt det bort. Evt. solgt det. Men vent til det er komplett. Lettere å bli kvitt et komplett servise.

Det kan jo være dere, eller andre plutselig begynte å like det, en vet jo aldri. Ting kan jo plutselig bli trendy igjen.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 18:24   #5
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Uff, sånt er trasig og litt vanskelig. Kan du prøve å selge det, og heller supplere serviset du er glad i? Jeg synes i hvert fall at det er bedre at noen får glede av det enn at det støver ned og glemmes.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 18:25   #6
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg ville nok lagt det i et skap/loft til det var komplett, deretter gitt det bort til veldedighet.

Ser det for meg: "se hva jeg fant på Fretex! Det er jo det serviset du samler på! Nå får du servise til 24 istedenfor 12!!"

Gammel 10-06-13, 18:26   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Kanina sa, eller solgt det, hvis det er noe å tjene på det. Jeg gjemmer aldri på ting jeg ikke liker eller vet jeg ikke kommer til å bruke. Hvis det er et arvestykke tilbyr jeg resten av familien å overta det, men jeg absolutt nekter å være oppsamlingslager for noe som ikke betyr noe for meg, bare fordi noen andre syns jeg trenger det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 18:29   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Ser det for meg: "se hva jeg fant på Fretex! Det er jo det serviset du samler på! Nå får du servise til 24 istedenfor 12!!"

Haha. Akkurat det gjorde min mor overfor min søster:
"Jeg fant deler til frokostserviset deres på loppemarked i helgen, så da kjøpte jeg det. "
"Jo takk. Det var jeg som donerte det til dem."

Men det var ikke min mor som var opprinnelig giver da, så for oss er det bare en morsom historie.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 18:54   #9
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Teofelia

Gaja, jeg ville nok ikke sagt nei takk hvis jeg hadde visst at vedkommende hadde kjøpt opp et lager. Jeg hadde nok pent takket for hver gave og spart opp til det var nok servise til å gi bort eller evnt selge.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 19:13   #10
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg samler på to utgåtte serviser. Legg det ut på Finn.no? Hvis dere vet at ikke giveren bruker Finn.no da....

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 19:15   #11
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror jeg ville prøvd å selge det rimelig. Hvilket servise er det, kanskje det er noe jeg kan gi i gave til min svigermor?

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 19:25   #12
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om det ikke ser helt hårreisende ut, må det jo være greit å bare spare på det (om du har plass) til barna flytter ut og trenger alt mulig.

(Jeg kjenner også at jeg er nysgjerrig på om dette nære familiemedlemmet aldri etterlyser at servicet er i bruk?)

Gammel 10-06-13, 20:20   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan jeg se bilde?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 20:21   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan selge det her på FP. Alt tyder på at det er et marked for det.

Gammel 10-06-13, 22:17   #15
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Standard

https://www.google.no/search?q=ville...z0BCr_UXebM%3A
Det er dette. Foglia av villeroy og boch. Ikke hårreisende, men overhodet ikke min stil.

Jeg foretrekker dette fra høganes: http://athome.kimvallee.com/images/b...sKeramik_2.jpg

Og dette, som jeg plukker med meg når jeg finner det på loppis (blander ulike farger): https://www.google.no/search?client=...nSxFOTwZTvM%3A

Gammel 10-06-13, 22:19   #16
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Det ser viset får du ganske sikkert solgt her inne, det så fint ut. Ikke min stil heller, men ikke galt i det hele tatt.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 22:20   #17
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Standard

Det blir ikke etterlyst i bruk, for det er jo et penservise må vite. Hadde kongen kommet innom måtte jeg nok dratt det fram, men han har det for travelt med å slåss med fulle laksefiskere.

Tror jeg gjør som dere sier og venter til det er komplett før jeg evt selger eller gir videre. Hvis det ikke er noen som har glasserviset eller høganes (matt) og har lyst til å bytte.

Gammel 10-06-13, 22:26   #18
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville ha beholdt det,
eller på et vis begynt å like det etterhvert allikevel.
Jeg fikk et frokostservise av mamma som jeg ikke likte da jeg fikk det, men som plutselig har blitt fint.

Gammel 10-06-13, 22:26   #19
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det ser veldig fint ut,
du må gjerne sende delene hit etterhvert.

Gammel 10-06-13, 22:27   #20
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Det var jo helt fint! Sikkert noe du kan selge, eller prakke på barna når de flytter hjemmefra og trenger litt starthjelp.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:25.