Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Saft til hverdags

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Får barna saft til hverdagsmiddagen?
Ja, alltid 7 2,97%
Ja, ganske ofte 46 19,49%
Nei, sjelden 105 44,49%
Nei, aldri 75 31,78%
Annet (spesifiser i tråden) 3 1,27%
Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-13, 21:32   #61
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Saft til hverdags

Her er det vann til middag hver dag. Eneste gangene det er saft er om vi har middagsgjester og da mener jeg ikke ungenes venner på middag.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 21:33   #62
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi drikker vann til middag i hverdagene. Ungene drikker melk eller vann til frokost, og får ekstra lettmelk på skolen. Søt drikke er kos og ekstraordinært her i huset, og jeg synes generelt at sukkertilsatt saft og juice som kilde til antioksidanter, kalorier, fiber og vitaminer er dårlige valg. Med to skoletannleger i nær familie, så utgår også alle varianter av saft/juice/brus på drikkeflaske.

Gammel 13-06-13, 21:36   #63
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Ja, vi har saft ganske ofte fordi jeg liker det.

Samme her, i grunnen.
Bringebærsaft, først og fremst.
Samtidig er det litt periodevis, det er mer saft på sommeren tror jeg.

Om vi er helt kreisi, får ungene saft blandet med boblevann fra brusmaskinen.

Ungene drikker melk til frokost/kvelds og vann resten av dagen, så jeg synes ikke det er så katastrofalt om de får et glass saft til middagen.

Gammel 13-06-13, 21:45   #64
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns saft er skikkelig, skikkelig vondt, så jeg drikker det aldri. Ungene får det en sjelden gang, aldri til måltider.
Jeg er faktisk enig me HI, jeg blir litt sjokka over å servere saft i hverdagen, jeg blir det. Eller, jeg Tenker Mitt, iallefall. Jeg syns det er en dustete vane, rett og slett. Saft er ikke sunt, og ikke noe kroppen trenger. Det er i all hovedsak sukker, evnt kunstige søtningsmidler.

Gammel 13-06-13, 21:47   #65
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Dattera mi liker ikke saft. Det går i vann både hverdag og helg. Ja altså, hun bare elsker vann.

Men jeg synes ikke saft i hverdagen er sjokkerende.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 21:53   #66
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Her får de saft til fiskemiddager og grøt.
De er ikke kjempeglad i fisk, så dette er litt for å lokke.
Hender at det blir et glass når det er varmt og vi koser oss ute med grillmat.
Hver dag er uaktuelt, selv om været er varmt og vi griller.

Da jeg var barn drakk jeg aldri vann, kun i nødstilfeller.
Har ikke hatt tull med tenner eller helse.
Dette var kun sukkerholdig drikke.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 22:06   #67
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Svært sjelden, vi drikker som oftest vann til middagene. I helgene og spesielle anledninger får de saft til middag.

De får forøvrig alltid saft med sukker og jeg er overrasket over hvor mange som gir barn saft med kunstig søtningsmiddel, det er helt uaktuelt for meg.

Sist redigert av Myria : 13-06-13 kl 23:47.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 22:15   #68
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Jeg tror aldri at vi har hatt saft i huset. Men når det er sagt drikker ungene både biola og juice, hver dag til og med, til frokost og kveldsmat.

Gammel 13-06-13, 22:19   #69
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjokkert?

De drikker saft og vann om hverandre.

Gammel 13-06-13, 22:20   #70
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Hvis vi kun snakker om drikke til middagen her, så må jeg korrigere til at vi drikker vann.

Jeg personlig er desverre sjelden tørst. Det eneste jeg kjenner behov for å drikke er kaffe.

Gammel 13-06-13, 22:24   #71
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Ungene drikker som regel saft en gang i uka, til grauten på lørdag.

Eneste safta jeg drikker er min egen hjemmelaga hylleblomstsaft (eller ripssaft som det er flere år siden jeg har laga).

Gammel 13-06-13, 22:33   #72
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Da jeg var barn drakk jeg aldri vann, kun i nødstilfeller.
Har ikke hatt tull med tenner eller helse.
Dette var kun sukkerholdig drikke.

Og jeg brukte ikke bilbelte, pappa røykte i bilen og vi syklet uten hjelm. Gikk bra det.

Gammel 13-06-13, 22:34   #73
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Muligens et par ganger i året og da til grøten.
Ellers i ukedager alltid vann til maten og som tørstedrikke. Vi er alle glade i vann.
Lørdag og søndag drikker vi gjerne brus/vann til maten. Kommer an på maten.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 22:46   #74
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi drikker saft av og til, vi er nok ikke så strenge på hvilken ukedag det står på kalenderen. Vi holder fast på at det er vann til de fleste måltider, men hvis de spør om vi ikke kan ha saft og vi faktisk har det i skapet og det for eksempel er varmt og fint ute hender det at vi svarer ja. Det hender de får is på en helg vanlig mandag også hvis det er varmt ute. Eller kakao hvis det er kaldt ute og de har lekt i snøen.

Gammel 13-06-13, 22:46   #75
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hender det drikkes saft til middagene, men da er det fun light.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 22:47   #76
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De får saft kanskje en eller to ganger i uka, type lørdag eller søndag eller en hverdag om de ber om det. Den er ganske tynn og kjip, men de synes det er stas. De får nesten aldri brus da, ikke fordi jeg har så mye meninger om det, men jeg er ikke vant til å kjøpe det.

Gammel 13-06-13, 22:48   #77
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De får saftis ganske ofte på denne tiden av året også. :informerer.

Gammel 13-06-13, 22:49   #78
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Nå svarer jeg kun for hvordan det er hjemme hos meg. Har ikke hatt saft i huset siden hun ble født så her får hun aldri. Hjem til faren får hun, det er annenhver helg. Jeg har forøvrig vurdert å kjøpe inn ei flaske å ha stående, men usikker på om jeg noen gang kommer så langt. Hun vil stort sett ha melk til middagen.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 22:49   #79
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte for første gang i verdenshistorien saft (sukkerfri) forrige uke. Forsdi jeg i eksamensperioden har fått dilla på lettbrus og fant ut at det gikl for mye penger på det.Ungene får kun vann til måltidene her. Minus i helgene, da hender det at vi har juice til frokost og brus til middagen.

Gammel 13-06-13, 22:50   #80
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Stemte annet, det er saft bare til grøt. Og på ute i skogen-dager på skolen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.