|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Librocubicularist
|
![]() Solfaktor i ansiktetEg slit med at eg for mykje kviser av solkrem. Eg bruker vichy, og har problem med allergihud, så eg får eksem av parabener. Derfor har eg ikkje funne eit godt nok alternativ blant ordinære solkremar. Eg er på jakt etter erfaring med anna kosmetikk med solfaktor, som kan brukast som solkrem. Eg bruker I.D. Bare Minerals pudder, det står det faktor 15 på. Men pudder blir veldig grisete i sola.
![]() |
![]() |
#3 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solfaktor i ansiktetAvene frå apoteket har solkremar i ulike faktorar for ansikt. Dei skal vere non comedogenic - som betyr at dei ikkje tettar porene, og såleis er fin for oss med tendens til kviser. Den er meir hudvenleg enn andre solkremar, og veldig fin for oss med sart hud. Eg kjøpte faktor 30 og 50 til den hersens pigmentflekken som dekkar heile panna mi dersom eg ikkje er forsiktig.
![]() |
#4 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Solfaktor i ansiktetHuden min har ikke reagert på Jan marini sin solkrem. Ellers kan jeg også anbefale Clinique sin cckrem, den har faktor 20 eller 30 og gir huden et fint utseende.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solfaktor i ansiktetJeg bruker BB -krem fra La roche posay med solfaktor 20. Veldig fornøyd med den!
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Solfaktor i ansiktetHva er BB-krem? Jeg har pleid å bruke La Roche Posay solkrem for ansikt, den er mer tyntflytende enn andre solkremer. Problemet er dog at den er ganske fet, så den er litt kjip å kombinere med sminke.
![]() |
#7 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Solfaktor i ansiktetBB cream = Beatuy Balm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Solfaktor i ansiktetForever living har en som er som en fuktighetskrem. Nydelig konsistens og man blir ikke blå, og trekker godt inn i huden. Mild.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Re: Solfaktor i ansiktet
Vanlige kremer med solfaktoe tror jeg ofte ikke beskytter like bra som rene solkremer, dvs har ikke beskyttelse av alt av UV. Det har jeg fått meg fortalt i hvert fall. Jeg brukte det i Miami og det beskyttet godt nok sånn til hverdags (dvs da jeg ikke satt mye i solen), men var jeg mye i solen å trengte jeg noe mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Solfaktor i ansiktetDu får dagkremer med både uva og uvb.
![]() |
#11 |
By the Sea
|
![]() Sv: Solfaktor i ansiktetVichy har egen solkrem for ansiktet.
![]() |
#12 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Solfaktor i ansiktet
Filteret i disse er ikke like slitesterkt og varig som i solkremer beregnet for ansiktet. Både Cliniderm, Vichy, La Roche Posay, Avene og Eucerin (tror jeg) har egne kremer med kosmetiske egenskaper som er tilpasset ansiktet.
![]() |
#13 |
Musk
![]() Sv: Solfaktor i ansiktetDet finnes oljefrie solkremer. Jeg bruker en fra Dermalogica til ansiktet. Det blir som en dagkrem uten olje med faktor 30. Den bruker jeg hele aaret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Solfaktor i ansiktetHer var det i alle fall mange gode tips! Eg får ta ein tur på apoteket og parfymeriet i morgon, og begynne å prøve meg fram.
![]() |
![]() |
#16 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Solfaktor i ansiktetJeg bruker samme krem som for resten av kroppen. Fungerer fint nå jeg skal ut i solen. Høy faktor uten sunblock. Bruker mye PizBuin solfaktor 30. I varmere strøk bruker jeg gjerne faktor 70.
![]() |
#17 |
Musk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Librocubicularist
|
Så bra at det fungerer for deg. Eg blir ordentleg kvisetryne av solkremen til resten av kroppen, så det er derfor eg leiter etter eit anna alternativ.
Er det ein apotekting? Eg trur eg begynner med å prøve ut den.
![]() |
![]() |
#19 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Solfaktor i ansiktetJeg får veldig lett soleksem, kan ikke være ute uten faktor, og jeg tåler nesten ingen solkremer. Det eneste unntaket er faktisk Vichy, jeg bruker vanlig Vichy faktor 30 på kroppen og varierer mellom Vichy mattende solkrem for ansikt i faktor 30 og en Vichy solkrem med litt farge for ansikt i faktor 50. Superfornøyd med disse kremene - anbefaler dem gjerne! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Solfaktor i ansiktetTakk for bilde, liefje. Jeg tror jeg må få tak i en slik.
Nei, man får dem i utvalgte hudpleiesalonger. Jeg brukte dermalogica tidligere og var veldig fornøyd, men det ble så vanskelig å få tak i når de ikke hadde det i parfymerier eller på apotek. De hadde parabener i seg tidligere, men mulig de har sluttet med det.
![]() |
|
|