Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Solfaktor i ansiktet

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-13, 06:33   #1
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Solfaktor i ansiktet

Eg slit med at eg for mykje kviser av solkrem. Eg bruker vichy, og har problem med allergihud, så eg får eksem av parabener. Derfor har eg ikkje funne eit godt nok alternativ blant ordinære solkremar. Eg er på jakt etter erfaring med anna kosmetikk med solfaktor, som kan brukast som solkrem. Eg bruker I.D. Bare Minerals pudder, det står det faktor 15 på. Men pudder blir veldig grisete i sola.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 07:30   #2
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Solfaktor i ansiktet

Jeg bruker dagkrem fra Clarins med solfaktor. Mild og snill.

Gammel 16-06-13, 08:51   #3
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solfaktor i ansiktet

Avene frå apoteket har solkremar i ulike faktorar for ansikt. Dei skal vere non comedogenic - som betyr at dei ikkje tettar porene, og såleis er fin for oss med tendens til kviser. Den er meir hudvenleg enn andre solkremar, og veldig fin for oss med sart hud. Eg kjøpte faktor 30 og 50 til den hersens pigmentflekken som dekkar heile panna mi dersom eg ikkje er forsiktig.

Flaskene er små, røde og du får kjøpt dei på apotek. Eg kjøpte mine på Vitus Apotek. Dei har faktor rabatt. Dermed fekk eg hhv. 30 og 50 % på dei. Sånt er kjekt.

Gammel 16-06-13, 10:18   #4
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Huden min har ikke reagert på Jan marini sin solkrem. Ellers kan jeg også anbefale Clinique sin cckrem, den har faktor 20 eller 30 og gir huden et fint utseende.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 10:21   #5
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker BB -krem fra La roche posay med solfaktor 20. Veldig fornøyd med den!

Gammel 16-06-13, 10:27   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er BB-krem? Jeg har pleid å bruke La Roche Posay solkrem for ansikt, den er mer tyntflytende enn andre solkremer. Problemet er dog at den er ganske fet, så den er litt kjip å kombinere med sminke.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 10:33   #7
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

BB cream = Beatuy Balm.

Ellers har Lancome (og sikkert andre merker) egne solkremer for ansiktet. Jeg liker godt Lancome sin og reagerer ikke på den.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 11:50   #8
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Forever living har en som er som en fuktighetskrem. Nydelig konsistens og man blir ikke blå, og trekker godt inn i huden. Mild.

Gammel 16-06-13, 12:17   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Solfaktor i ansiktet

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg bruker dagkrem fra Clarins med solfaktor. Mild og snill.

Vanlige kremer med solfaktoe tror jeg ofte ikke beskytter like bra som rene solkremer, dvs har ikke beskyttelse av alt av UV. Det har jeg fått meg fortalt i hvert fall. Jeg brukte det i Miami og det beskyttet godt nok sånn til hverdags (dvs da jeg ikke satt mye i solen), men var jeg mye i solen å trengte jeg noe mer.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 12:26   #10
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Du får dagkremer med både uva og uvb.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 12:56   #11
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vichy har egen solkrem for ansiktet.

Gammel 16-06-13, 13:00   #12
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Du får dagkremer med både uva og uvb.

Filteret i disse er ikke like slitesterkt og varig som i solkremer beregnet for ansiktet. Både Cliniderm, Vichy, La Roche Posay, Avene og Eucerin (tror jeg) har egne kremer med kosmetiske egenskaper som er tilpasset ansiktet.

Gammel 16-06-13, 13:16   #13
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Det finnes oljefrie solkremer. Jeg bruker en fra Dermalogica til ansiktet. Det blir som en dagkrem uten olje med faktor 30. Den bruker jeg hele aaret.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 13:25   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var et godt tips, liefje. Den må jeg se etter.

Gammel 16-06-13, 16:52   #15
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her var det i alle fall mange gode tips! Eg får ta ein tur på apoteket og parfymeriet i morgon, og begynne å prøve meg fram.

The glass is refillable.
Gammel 16-06-13, 17:35   #16
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker samme krem som for resten av kroppen. Fungerer fint nå jeg skal ut i solen. Høy faktor uten sunblock. Bruker mye PizBuin solfaktor 30. I varmere strøk bruker jeg gjerne faktor 70.

Gammel 16-06-13, 17:41   #17
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Denne har jeg. Huden min taaler ikke noe med olje i, saa denne er super for meg, men det finnes jo en rekke andre, ogsaa.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 18:27   #18
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg bruker samme krem som for resten av kroppen. Fungerer fint nå jeg skal ut i solen. Høy faktor uten sunblock. Bruker mye PizBuin solfaktor 30. I varmere strøk bruker jeg gjerne faktor 70.

Så bra at det fungerer for deg. Eg blir ordentleg kvisetryne av solkremen til resten av kroppen, så det er derfor eg leiter etter eit anna alternativ.

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Denne har jeg. Huden min taaler ikke noe med olje i, saa denne er super for meg, men det finnes jo en rekke andre, ogsaa.

Er det ein apotekting? Eg trur eg begynner med å prøve ut den.

The glass is refillable.
Gammel 16-06-13, 18:36   #19
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg får veldig lett soleksem, kan ikke være ute uten faktor, og jeg tåler nesten ingen solkremer. Det eneste unntaket er faktisk Vichy, jeg bruker vanlig Vichy faktor 30 på kroppen og varierer mellom Vichy mattende solkrem for ansikt i faktor 30 og en Vichy solkrem med litt farge for ansikt i faktor 50. Superfornøyd med disse kremene - anbefaler dem gjerne!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-13, 18:42   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Takk for bilde, liefje. Jeg tror jeg må få tak i en slik.

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Er det ein apotekting? Eg trur eg begynner med å prøve ut den.

Nei, man får dem i utvalgte hudpleiesalonger. Jeg brukte dermalogica tidligere og var veldig fornøyd, men det ble så vanskelig å få tak i når de ikke hadde det i parfymerier eller på apotek. De hadde parabener i seg tidligere, men mulig de har sluttet med det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:14.