Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sommeroppbevaring av barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-13, 21:11   #41
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommeroppbevaring av barn

Her er sfo stengt hele juli, såvidt jeg vet. I år har jeg valgt å ikke sette storebror opp på sfo. Han skal være litt hos besteforeldre, litt hos pappaen. Neste uke skal han tre dager på noe sånn friidrettsgreier. Det varer fra 12-18, så det er jo ikke så veldig praktisk tidspunkt, men det blir nok morsomt.

Gammel 22-06-13, 21:13   #42
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Her kostar det 200 kroner per dag på SFO. You do the math.
Legg til elendig opplegg, så kan du kanskje forstå at eg ønsker meg sommarskule/sommartilbud som td. Oslo.

Gammel 22-06-13, 22:47   #43
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes masse flotte og veldig dyre opplegg ungene kan være med på i Oslo. Heldigvis finnes det gratis sommerskole også. Men jeg vet at vi er ganske heldige med akkurat det i Oslo.

Snuppa skal på naturfagsommerskole med en venninne i år. Vi håper det blir bra. Fotballsommerskole hadde vært et alternativ. Og siden hun spiller fotball (helt frivillig) på fritiden, så vi hadde nok ikke måtte bruke så mye tid på å motivere.

Gammel 22-06-13, 23:10   #44
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Der vi bor er det fotballskole, aktiv sommer, friidrettsskole. Poden skal ikke på noe av det, han har ferie fra 19.juniog mest sannsynlig til skolestart. Jeg har ikke spurt poden om han vil engang, for jeg ønsker å ha ferie sammen med han.

Sist redigert av Chablis : 22-06-13 kl 23:43. Årsak: Endret dato
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-13, 23:16   #45
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Mine skal på tre fotballskoler i sommerferien. Selvsagt fordi de selv vil det! To her i byen, en nå rett etter skoleslutt og en rett før skolestart. Så en i Trondheim som søskenbarnet mitt skal arrangere og har invitert dem til Og det selv om jeg er hjemme! De elsker fotball og blir veldig inspirert av fotballskoler

Gammel 22-06-13, 23:37   #46
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Der vi bor er det fotballskole, aktiv sommer, friidrettsskole. Poden skal ikke på noe av det, han har ferie fra 19.august og mest sannsynlig til skolestart. Jeg har ikke spurt poden om han vil engang, for jeg ønsker å ha ferie sammen med han.

Fra 19. august og til skolestart.... det blir vel mer snakk om TIMER enn uker i så fall....

Gammel 22-06-13, 23:43   #47
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Fra 19. august og til skolestart.... det blir vel mer snakk om TIMER enn uker i så fall....

Ups, rettet det nå.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 18:48   #48
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg syns beløpene høres ganske riktige ut. Her koster SFO 200 kr dagen, det er jo 1000 pr uke. Aktivitetsleire koster fort fra 2500 og oppover, enda dyrere hvis det er med overnatting. En uke i Juni pluss to uker i August = ganske mange penger. Minst 3000, gjerne mer.

Nå fant jeg lappen, 225 kroner skal de ha pr dag. Jeje. Blir billigere enn ubetalt ferie for meg, da.

I dag har de perlet og spilt brettspill - det regnet jo så fælt. I morgen skal de på skogstur. Håper jeg. Det er absolutt oppbevaring og ikke noe mer. Dyr oppbevaring.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 19:01   #49
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mine på leir denne uken, 2400 per barn. TKD-leir senere i sommer er vel 3500 per barn. Så skal toern på en leir til som koster ca 1000 for ei uke, så prisene varierer. Og det koster vel 1000 kr for ei uke på vitensenteret på eksperimentklubb. Vi bruker faktisk 14000 kr på sommeroppbevaring for barna når jeg regner etter. Men vi ser mer på det som aktiviteter de veldig gjerne vil være med på.

Gammel 24-06-13, 19:22   #50
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag har minsten vært på fotballskole for første gang, og det var så bra at han skulle ønske han kunne vært der hele sommerferien.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 19:24   #51
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

I dag sendte jeg eldste, en kusine og deres katt til Trondheim. På oppbevaring. . Koster litt i flybilletter da.

Gammel 24-06-13, 21:21   #52
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Storesøster er på Hudøy, hun reiste i dag og kommer hjem neste fredag. 12 dager, kr 4300,-, det er vel anvendte penger. Vi er på jobb, så alternativet hadde vært selvstyr disse to ukene. Hun skal på sommerskole uken før skolestart, og har kun fått en uke sommerskole i år.

Gammel 25-06-13, 12:17   #53
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Nå fant jeg lappen, 225 kroner skal de ha pr dag. Jeje. Blir billigere enn ubetalt ferie for meg, da.

I dag har de perlet og spilt brettspill - det regnet jo så fælt. I morgen skal de på skogstur. Håper jeg. Det er absolutt oppbevaring og ikke noe mer. Dyr oppbevaring.

Det er stor forskjell på SFO, skjønner jeg. I Oslo heter det AKS (aktivitetsskolen), og denne uka har de matlaging som tema. Ungene lager egne oppskriftshefter og lager mat. I går var det fruktsalat og i dag er det pizza. Resten av uka vet jeg ikke. De må tegne og skrive oppskriften inn i heftet. Og de får lage maten selv.

Det er tegning og utelek også, men det er i hvert fall en kombinasjon.

Aks er jo ikke gratis, men det koster ikke noe mer i juni og august enn det gjør resten av året (juli er det stengt og dermed betalingsfri). Snuppa mi har bare halv plass, så vi må kjøpe dager uteover den tiden hun har til rådighet -12 timer pr uke. Jeg vet faktisk ikke prisen, men da jeg snakket med dem antydet de 50 kroner (det høres for godt ut til å være sant).

Gammel 25-06-13, 13:14   #54
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Her betaler vi som normalt for SFO. Sommerstengt tre uker i juli, så der blir det vel riktignok dagtakst de få dagene det er snakk om, men utover det hverken mer eller mindre.

Gammel 25-06-13, 15:06   #55
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer på å gå ned til halv plass på AKS for minsten her nå fra september.
Skal høre om det går an å betale for enkeltdager sånn Tjorven sier.
han kan visst være på AKS 3 dager pr hele uke når det er høst/vinterferie og sommerferieukene.

I går var de på Reptilparken. I dag er de på en hytte på Nesoddlandet, hos en ansatt på AKS. Grilling, bading og krabbefiske. I morgen skal de på Folkemuseet. Strandtur på torsdag og kino på fredag. Supert opplegg. Ingenting koster noe utenom litt godteri som de kan ha med på fredagskinoen.

Har sett at det henger plakater om seilskole. Oppmøte på Malmøya. Ser flott ut men gutta mine vil ikke sånt.
De skal på sommerskole neste uke.
Eldste skal på fotballskole siste uka før skolen starter igjen.

Gammel 25-06-13, 15:38   #56
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her koster det 120 kroner ekstra per sommerdag for dem som ikke har full plass på AKS. Dette er da grunnavgiften, det er i tillegg tilbud om turer hver dag og en del av dem koster noe mer; type Reptilparken, Tusenfryd og sånn. Men det er ikke voldsomme priser, og det er også flere gratisaktiviteter samt at det skjer ok ting på basen hele tiden.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 15:46   #57
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Her koster det 120 kroner ekstra per sommerdag for dem som ikke har full plass på AKS. Dette er da grunnavgiften, det er i tillegg tilbud om turer hver dag og en del av dem koster noe mer; type Reptilparken, Tusenfryd og sånn. Men det er ikke voldsomme priser, og det er også flere gratisaktiviteter samt at det skjer ok ting på basen hele tiden.

Da er det visst forskjell mellom de forskjellige skolene i Oslo.

Snuppa har halv plass (som er 12 timer i uka i Oslo). Hun er på aks 9-15 i 2 dager denne uka, og betaler ikke noe for det.

Gammel 25-06-13, 16:00   #58
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Da er det visst forskjell mellom de forskjellige skolene i Oslo.

Snuppa har halv plass (som er 12 timer i uka i Oslo). Hun er på aks 9-15 i 2 dager denne uka, og betaler ikke noe for det.

Men det blir jo likt som hos oss? De som har halv plass kan være gratis på AKS 2 dager per uke i ferien. Men noen utflukter koster ekstra.

Gammel 25-06-13, 16:02   #59
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Da misforstod jeg deg, Apan. Jeg leste det som om de som bare hadde halvplass måtte betale 120 kroner for hver dag de var på aks i ferien.

Hos oss er det ingen ekstra turer som koster penger. Det har vel noe å gjøre med den sosiale profilen til skolen også.

Gammel 25-06-13, 16:06   #60
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Da misforstod jeg deg, Apan. Jeg leste det som om de som bare hadde halvplass måtte betale 120 kroner for hver dag de var på aks i ferien.

Jeg uttrykte meg klønete i første omgang. Jeg burde spesifisert hva jeg mente med per ekstra sommerdag. Det jeg mente var at dersom man har halv plass og ønsker ekstradager ift de to inkluderte dagene, koster de 120 kroner stykket.

Du har sikkert rett i at det har sammenheng med sosial profil dette med ekstrakostnader på turer. Det er kun om sommeren det er noe slikt hos oss, vi har jo også en slags sosial profil (ingen slalomkurs...), men de har tydeligvis konkludert med at dette er greit. Jeg synes også det er ok, særlig når tilbudet som er på skolen i parallell med turene er såpass bra. Om min sønn hadde vært flere uker på AKS hver sommer, hadde han likevel ikke fått være med på hver eneste tur; han trenger ikke dyrepark, Reptilpark, Tusenfryd og lekepark i løpet av 1 uke liksom.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:21.