|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Sommeroppbevaring av barnHer er sfo stengt hele juli, såvidt jeg vet. I år har jeg valgt å ikke sette storebror opp på sfo. Han skal være litt hos besteforeldre, litt hos pappaen. Neste uke skal han tre dager på noe sånn friidrettsgreier. Det varer fra 12-18, så det er jo ikke så veldig praktisk tidspunkt, men det blir nok morsomt.
|
|
|
|
#42 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sommeroppbevaring av barnHer kostar det 200 kroner per dag på SFO. You do the math.
|
|
|
#43 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Sommeroppbevaring av barnDet finnes masse flotte og veldig dyre opplegg ungene kan være med på i Oslo. Heldigvis finnes det gratis sommerskole også. Men jeg vet at vi er ganske heldige med akkurat det i Oslo.
|
|
|
|
#44 |
|
Drømmer
|
Sv: Sommeroppbevaring av barnDer vi bor er det fotballskole, aktiv sommer, friidrettsskole. Poden skal ikke på noe av det, han har ferie fra 19.juniog mest sannsynlig til skolestart. Jeg har ikke spurt poden om han vil engang, for jeg ønsker å ha ferie sammen med han. Sist redigert av Chablis : 22-06-13 kl 23:43. Årsak: Endret dato |
|
|
|
|
|
#45 |
|
snur
|
Sv: Sommeroppbevaring av barnMine skal på tre fotballskoler i sommerferien. Selvsagt fordi de selv vil det! To her i byen, en nå rett etter skoleslutt og en rett før skolestart. Så en i Trondheim som søskenbarnet mitt skal arrangere og har invitert dem til
|
|
|
#46 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Sommeroppbevaring av barn
Fra 19. august og til skolestart.... det blir vel mer snakk om TIMER enn uker i så fall....
|
|
|
#48 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Nå fant jeg lappen, 225 kroner skal de ha pr dag. Jeje. Blir billigere enn ubetalt ferie for meg, da. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
maler
|
Sv: Sommeroppbevaring av barnJeg har mine på leir denne uken, 2400 per barn. TKD-leir senere i sommer er vel 3500 per barn. Så skal toern på en leir til som koster ca 1000 for ei uke, så prisene varierer. Og det koster vel 1000 kr for ei uke på vitensenteret på eksperimentklubb. Vi bruker faktisk 14000 kr på sommeroppbevaring for barna når jeg regner etter.
|
|
|
#50 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Sommeroppbevaring av barnI dag har minsten vært på fotballskole for første gang, og det var så bra at han skulle ønske han kunne vært der hele sommerferien. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Sommeroppbevaring av barnI dag sendte jeg eldste, en kusine og deres katt til Trondheim. På oppbevaring.
|
|
|
|
#52 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Sommeroppbevaring av barnStoresøster er på Hudøy, hun reiste i dag og kommer hjem neste fredag. 12 dager, kr 4300,-, det er vel anvendte penger. Vi er på jobb, så alternativet hadde vært selvstyr disse to ukene. Hun skal på sommerskole uken før skolestart, og har kun fått en uke sommerskole i år.
|
|
|
#53 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det er stor forskjell på SFO, skjønner jeg. I Oslo heter det AKS (aktivitetsskolen), og denne uka har de matlaging som tema. Ungene lager egne oppskriftshefter og lager mat. I går var det fruktsalat og i dag er det pizza. Resten av uka vet jeg ikke. De må tegne og skrive oppskriften inn i heftet. Og de får lage maten selv.
|
|
|
|
#54 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Sommeroppbevaring av barnHer betaler vi som normalt for SFO. Sommerstengt tre uker i juli, så der blir det vel riktignok dagtakst de få dagene det er snakk om, men utover det hverken mer eller mindre.
|
|
|
#55 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Sommeroppbevaring av barnJeg lurer på å gå ned til halv plass på AKS for minsten her nå fra september.
|
|
|
|
#56 |
|
I mål
|
Sv: Sommeroppbevaring av barnHer koster det 120 kroner ekstra per sommerdag for dem som ikke har full plass på AKS. Dette er da grunnavgiften, det er i tillegg tilbud om turer hver dag og en del av dem koster noe mer; type Reptilparken, Tusenfryd og sånn. Men det er ikke voldsomme priser, og det er også flere gratisaktiviteter samt at det skjer ok ting på basen hele tiden. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Da er det visst forskjell mellom de forskjellige skolene i Oslo.
|
|
|
|
#58 |
|
I mål
|
Men det blir jo likt som hos oss? De som har halv plass kan være gratis på AKS 2 dager per uke i ferien. Men noen utflukter koster ekstra. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Sommeroppbevaring av barnDa misforstod jeg deg, Apan. Jeg leste det som om de som bare hadde halvplass måtte betale 120 kroner for hver dag de var på aks i ferien.
|
|
|
|
#60 |
|
I mål
|
Jeg uttrykte meg klønete i første omgang. Jeg burde spesifisert hva jeg mente med per ekstra sommerdag. Det jeg mente var at dersom man har halv plass og ønsker ekstradager ift de to inkluderte dagene, koster de 120 kroner stykket. |
|
|
|
![]() |
|
|