Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvilke telefoner har foreldrene dine?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-13, 10:45   #1
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Hvilke telefoner har foreldrene dine?

Hvilken telefon funker for en 66-åring av det ikke spesielt teknologisk bevandrete slaget? Det må bli en smarttelefon av et eller annet slag, men jeg er usikker på hvilken.

Gammel 28-06-13, 10:46   #2
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke telefoner har foreldrene dine?

Husker ikke hva pappa har, men mamma har en iPhone 4. Men hun var litt opptatt av å ikke skulle være gammel.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 10:47   #3
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Moren min har en Sony Xperia et eller annet. Faren min en HTC han ikke klarer å bruke helt.

Gammel 28-06-13, 10:48   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreldrene min har iPhoner. Men de er veldig techy savvy, og har bedre utstyr enn meg på alt av elektronisk utstyr.

Gammel 28-06-13, 10:48   #5
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Mamma hadde iPhone 3GS og 4, nå har hun Samsung Galaxy S3. Hun er 61.

Pappa har ikke telefon. Dvs. han har en sånn fra Enklere Liv, men han har aldri fiksa overgangen fra fasttelefon til mobiltelefon. Det må nevnes at han er 80 år da.

Gammel 28-06-13, 10:49   #6
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

iPhone vil være ganske så bortkasta på mora mi, jeg tror vi må litt ned i prisklasse hvis bruken hennes skal forsvare prisen.

Gammel 28-06-13, 10:51   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville valgt samme slag som jeg selv (eller andre søsken) hadde, siden det er langt lettere å være brukerstøtte på en modell man kan selv. (Min mor kjøpte seg riktignok HTC, da de ikke hadde iphoner inne den uken hun bestemte seg for å kjøpe smarttelefon, men hun klarer seg fint uten videre support. (Pappa, derimot, har en gammel dumtelefon og bruker den knapt. ))

Gammel 28-06-13, 10:53   #8
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Mamma har en Samsung S2 som er litt over ett år gammel tror jeg. Stefaren min har noe lignende, mulig det er en Sony smarttelefon. Svigermor som straks er 70, har en Samsung Galaxy Note 2, og hun elsker den, stor skjerm=stort tastatur, den kan jeg anbefale Hun klarer til og med å spille Wordfeude med meg

Gammel 28-06-13, 10:54   #9
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Mamma har en liten klapptelefon. Er 3-4 år gammel. Liten skjerm. Brukes kun til å ringe og sende sms og ta noen bilder med. Hun vil ikke ha noe annet.
Svigermor er 76 og har en helt enkel telefon med store taster. Brukes kun for å ta imot samtaler.

Gammel 28-06-13, 10:55   #10
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mine har iphone.

Så de får brukerstøtte fra min bror ved behov, jeg og min mann har andriod-telefoner av ulike slag.

Mamma fikk iphone for at pappa skulle kunne være brukerstøtte da, han syntes det var greiest å hjelpe henne med noe han kjente selv, og han har sin via jobb, så da ble det sånn.

Gammel 28-06-13, 10:56   #11
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Pappa har Samsung S3. Han bør være teknisk anlagt, han jobber som software ingeniør, men det tok minst tre dager før han klarte å ta telefonen. Nå er han flink, da.

Mamma har iPhone.Hun greier å svare. Jeg er litt misunnelig siden hun har 5'ern mens jeg har 4.

Begge foreldrene mine digger wordfeud. Ellers tror jeg ikke de er så bevandret i app-verdenen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 11:10   #12
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

iPhone vil være ganske så bortkasta på mora mi, jeg tror vi må litt ned i prisklasse hvis bruken hennes skal forsvare prisen.

Tja, iPhone er jo det enkleste av det enkle da. Jeg hadde valgt iPhone til en lite oppdatert 60-åring om jeg skulle bestemme, men de er jo noe dyre, ja. iPhone 4 er kanskje ikke så ille?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 11:29   #13
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Standard

iPhone vil unektelig være lettest, særlig siden supportavdelingen (dvs meg) også har den. Er iphone4 fortsatt brukbar?

Gammel 28-06-13, 11:32   #14
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine har iphone 4, samme som meg.

Gammel 28-06-13, 11:47   #15
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Pappa har en Nokia 3310. Han byttet den ut med en noe nyere Nokia-modell for noen måneder siden fordi batteriet var blitt så dårlig og ny telefon var billigere. Hørte ikke noe fra han på evigheter, så fikk jeg plutselig en SMS: "Har fått nytt batteri til gamle telefon. Kan ringe igjen."

Hva de andre foreldrene mine har vet jeg sannelig ikke, men ingen av dem har smarttelefoner.

Gammel 28-06-13, 11:51   #16
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Begge har iphone, 4 tror jeg. Pappa har fått gjennom jobben og trenger stadig hjelp til å se og sende bilder. Mamma har kjøpt selv, men sliter innimellom også med bildedelen.

Selv har vi nettopp blitt smarte og har Samsung xp3.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 11:59   #17
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Moren min har en fancy Nokia som hun ikke har lært seg å bruke til annet enn å ringe og sende sms. Broren min og jeg har snakket om at den neste telefonen hennes kanskje bør være en iphone, slik at det blir enklere å hjelpe henne når hun står fast.

Gammel 28-06-13, 12:07   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge to har de nyeste Samsungene. Mamma er ram på teknologi, pappa følger etter så godt han kan.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 12:34   #19
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Enkleste Samsung.

Gammel 28-06-13, 12:46   #20
m|nken

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

iPhone 4, håndterer telefonen bedre enn antatt.

Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.