|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hotelltips rundt Jessheim/GardermoenVi skal i konfirmasjon i september. Vi flyr t/r Gardermoen, og konfirmasjonsselskapet skal være på Dal, et par hundre meter fra togstasjonen (vi skal ikke i kirka da den er knøttliten og hver konfirmant bare kan ha med to gjester). Jeg ønsker å klare meg uten bil. Vi må overnatte fra lørdag til søndag, og trenger hotelltips som gjør det enkelt både ift. flyplassen og å komme seg til Dal.
2001 og 2001 Sist redigert av Stompa : 28-06-13 kl 14:26. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hotelltips rundt Jessheim/GardermoenDe nærmeste hotellene ligger vel ved E6. Og skal du ta toget så må du vel ta det fra Jessheim, tror jeg.
|
|
|
|
#3 |
|
50 & somewhat fab
Sv: Hotelltips rundt Jessheim/GardermoenNei, lokaltogene (som selvsagt var det jeg mente at vi må ta til Dal) stopper vel ikke på Gardermoen? Jeg jobbet på Eidsvoll i to år og togpendlet fra Oslo det andre året, men jeg tok jo bare regiontogene. Begynner å bli ei stund siden nå, så hukommelsen er tydeligvis ikke helt nøyaktig.
|
|
|
#4 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hotelltips rundt Jessheim/GardermoenMener lokaltoget ikke stopper på Gardermoen lenger, er en stund siden jeg også gjorde dette nemlig. Mamma må i hvert fall ha skyss til Gardermoen for å komme seg til oss. Før kunne hun ta toget til Gardermoen.
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hotelltips rundt Jessheim/GardermoenJeg tenker det enkleste for dere blir å overnatte på Lillestrøm, der går det lokaltog til Dal. Fra Gardermoen må du ta tog til Lillestrøm og bytte der omtrent uansett hvor du skal, f.eks. om dere skal til Jessheim.
|
|
|
|
#6 |
|
geskjeftig
|
Sv: Hotelltips rundt Jessheim/GardermoenRing hotellene og sjekk hvilke av dem som har direktebuss til Dal. Mye enklere.
|
|
|
#7 |
|
Off the map.
|
Sv: Hotelltips rundt Jessheim/GardermoenHva med Sundbytunet på Jessheim? Tror de har noen rom til leie. http://www.sundbytunet.no/s1/?page_id=587
|
|
|
#8 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Hotelltips rundt Jessheim/GardermoenHmm.. Man kommer seg nok ikke fra Gardermoen til Dal med tog. Da må man vel ta toget ned til Lillestrøm og så opp igjen til Dal.
|
|
|
|
#9 |
|
50 & somewhat fab
Sv: Hotelltips rundt Jessheim/GardermoenSundbytunet så fint ut, men prisene lå en del høyere enn de billigste hotellene jeg får opp rundt Gardermoen. Skal se om det finnes noe enda billigere på Lillestrøm; det er null problem å reise dit enten når vi kommer eller på selve dagen. Siden det ikke er plass til oss i kirken trenger vi ikke å være på Dal før kl 14, så vi har god tid.
|
|
|
#10 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hotelltips rundt Jessheim/GardermoenSundbytunet ligger midt i Jessheim.
Hihi, det ligger jaggu i enden av hagen der jeg bodde før.
|
|
|
|
#11 |
|
50 & somewhat fab
Sv: Hotelltips rundt Jessheim/GardermoenJa, så det. Men akkurat nå heller jeg mot å bo på Lillestrøm. Vi får jo litt tid å slå i hjel både når vi kommer på lørdag (siden flyene slutter å gå ganske tidlig) og på søndag.
|
|
|
#13 |
|
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hotelltips rundt Jessheim/GardermoenJeg vil og tro Lillestrøm er det greieste. Ligger vel to Thon-hoteler der, begge nært togstasjonen. Og Lillestrøm har jo faktisk blitt en hyggelig liten by å tsule rundt i så da er jo det et hyggeligere sted å være lørdag kveld og søndag formiidag. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hotelltips rundt Jessheim/GardermoenFagerborg på Lillestrøm hadde jeg styrt unna med barn en lørdag.
|
|
|
#16 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Hotelltips rundt Jessheim/GardermoenDet er et hotell på Dal som heter Letohallen, ligger rett ved siden av E6. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hotelltips rundt Jessheim/GardermoenRundt Letohallen er det ingenting annet enn skog og motorvei. Hotellet er typisk konferanse/messehotell - uten noen som helst fasiliteter. Så for kun å sove - ok, ellers nei.
|
|
|
#18 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Hotelltips rundt Jessheim/Gardermoen
Jupp, jeg tenkte på det jeg også, og la det inn i innlegget. Fint lite å ta seg til på Dal. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hotelltips rundt Jessheim/GardermoenKjæresten min overnatter på Letohallen en gang i året når han er på noe modellflygreier der, og han er enig med Fløyel.
|
|
|
|
#20 |
|
I mål
|
Sv: Hotelltips rundt Jessheim/GardermoenJeg ville gått for Lillestrøm. Er det ikke Thon som ligger ved innkjøringen der, ved Varemessa? Det virker jo greit, og Lillestrøm er et sted man kan ha det litt hyggelig når man først er på tur. |
|
|
|
![]() |
|
|