Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Kutyme fellesvaskeri

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-13, 20:04   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kutyme fellesvaskeri

Ja, faktisk, nummer to har minimalt med grunn til å bli sur av seg selv, det er jo absolutt ens egen feil om man venter en halvtime.

Årsaken til at jeg tenkte at nummer 1 kunne bli sint er at jeg har blitt det selv. Dog da ikke i et slikt scenarie som dette ble beskrevet som, rent i en kurv forran maskinen, min fellesvaskeritid skriver seg fra studeietiden, hvor det på studenthjemmet var vaskerom, ingen "min tid" men førstemann til mølla, og det er greit (Jeg sto opp tidlig på søndag og kunne vaske mens ingen andre var interessert i det, så det var stort sett bare ledige maskiner...) men, den gangen jeg kom litt etter at maskina var ferdig (ikke lenge, slett ikke en halvtime) og klærene måtte vaskes på nytt fordi de var slengt oppå maskina, hvor der var nok såpesøl i pulver og flytende nok til tre vaskemaskiner, ja, da ble jeg sur. DET er "tuklet med klærene mine". Lagt dem i ren kurv forran maskina, det er jo normal kotyme det.

Gammel 09-07-13, 20:28   #22
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Ingenting å bli irritert for, hverken 1 eller 2.

Jeg ble imidlertidig litt irritert når det kom en dame inn og begynte å stresse meg mens jeg holdt på med mine ferdige maskiner. Hadde nesten 45 min igjen av min vasketid og dermed god tid, og det var nesten så hun begynte å tømme maskinen for meg. Det viste seg at hun hadde tatt feil av dagen og trodde jeg var et kvarter forsinket inn i hennes tid.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 20:29   #23
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har særdeles liten erfaring med felleskvaskeri, men opplevde det da vi var på feriesenter tidligere i sommer. Om jeg kom til vaskeriet og maskinene hadde stoppet tømte jeg klærne over i rene baljer/på ren benk prompte og benyttet meg av maskinene selv. Kom aldri på at noen skulle bli irritert for det (i så fall burde de jo ha ventet der).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 20:34   #24
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Jeg har særdeles liten erfaring med felleskvaskeri, men opplevde det da vi var på feriesenter tidligere i sommer. Om jeg kom til vaskeriet og maskinene hadde stoppet tømte jeg klærne over i rene baljer/på ren benk prompte og benyttet meg av maskinene selv. Kom aldri på at noen skulle bli irritert for det (i så fall burde de jo ha ventet der).

Jeg har gjort det samme på en tysk campingplass, og ble utskjelt etter noter. Dama som eide klærne kom akkurat i det jeg hadde satt på min maskin. Jeg hadde lagt klærne på toppen av maskinen, etter å ha sett etter at det var reint der. Jeg spurte også rundt meg, om de trodde det var greit. Det gjorde de, men definitivt ikke dama som eide klærne!

Gammel 09-07-13, 20:38   #25
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har vasketiden min begynt tømmer jeg maskinen og setter på min vask.

Gammel 09-07-13, 21:55   #26
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Sånn har jeg også gjort det på feriesenter i Danmark. Det har gått greit.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.