|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Hva kan man plante i krukker nå? (H4)Jeg har gravd opp og fjernet stemorsblomstene, som avgikk en stille og ganske uskjønn død for ikke lenge siden, og nå er hagekrukkene mine heller tomme. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hva kan man plante i krukker nå? (H4)Jeg er på vei hjem og har sannsynligvis samme problemstilling liggende klar.
|
|
|
#4 |
|
Live and let live
|
Sv: Hva kan man plante i krukker nå? (H4)Senetti er en fin blomst som blomstrer lenge. Og Krysantemum er jo kommet nå. Ellers, så gleder jeg meg til høstanemonene kommer, men det er jo en staude.
|
|
|
#5 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hva kan man plante i krukker nå? (H4)Gå på et hagesenter. se hva de har og velg det du synes er fint. Sats på blomster med mange knopper og knip knopper som er avblomstret etterhvert. Da blomstrer de lenger. Jeg har akkurat fylt opp pottene med sommerblomster igjen og det ble riktig så fint. Krysantemum står lenge - til etter frosten kom i fjor. Fant en supersøt versjon med ulike blomster i rosatoner og gultoner og hvitt på samme plante nå og håper de er like herdige. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva kan man plante i krukker nå? (H4)Jeg var på Plantasjen søndag og hadde problemer med å finne noe. Jeg tror de venter med flesteparten av sommerblomstene til folk kommer hjem fra fellesferien og skal skifte ut døde planter. Små potter er sikkert tungvint å holde fine i hagesentrene. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hva kan man plante i krukker nå? (H4)Jeg kjøper det jeg har lyst på, enten det er i mai eller juli, og det holder seg lenge om man passer på å knipe av visne blomster og frø. Det som blomstrer hos meg nå er lavendel, fuchsia, spanske margeritter, hosta (og den typen jeg har som ikke blomstrer er uansett dekorativ), krysantemum, pelargonier og et par sorter til som jeg ikke husker i farta. I tillegg er det en del grønt, prydgress og diverse, fire typer tomater, men mest selvsådde urter i år. (Jeg tror jeg er oppe i 30 krukker og ei blomsterkasse, men det er liksom stadig noe som vil være med hjem...
|
|
|
|
#8 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hva kan man plante i krukker nå? (H4)Jeg pleier også å ha petunia og lobelia som bare blir større og finere ut over sommeren, men har visst ikke i år.
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva kan man plante i krukker nå? (H4)Som andre har sagt... jeg går også på hagesenteret og ser. Hvis jeg har bestemt meg for noe på forhånd, har de det garantert ikke. Noe blir alltid med hjem isteden! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Hva kan man plante i krukker nå? (H4)Mine stemorsblomster avgikk også med døden. Jeg byttet de ut med lavendel (staudetypen). Planen er å få de i jorda i slutten av august/september. Håper de kommer tilbake til neste år.
|
|
![]() |
|
|