|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sommerlunsj - tips?Trenger forslag til servering, venter besøk på hytta av en familie med tre barn; en nyfødt, en 8-åring og en 10-åring. Kjenner dem ikke så godt og vet ikke eventuelle matpreferanser. Hva skal jeg servere til lunsj, tro - noen som har noen gode forslag til god(sunn og enkel er et pluss) sommerlunsj til oss alle? Vi blir 10 personer rundt bordet. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Sommerlunsj - tips?Pastasalat med pesto og kylling, evt varm kylling ved siden av, kanskje også Foccaciabrød ved siden av, har på Rema, evt andre varme rundstykker til?
|
|
|
|
#3 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Sommerlunsj - tips?Fiskekaker og karbonader, diverse salat-tilbehør og hamburgerbrød?
|
|
|
#4 |
|
Off the map.
|
Sv: Sommerlunsj - tips?Vi varierer mellom følgende ting når vi får sånne midt-på-dagenbesøk:
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Sommerlunsj - tips?En god pai synes jeg hørtes godt ut, salat til. Kald skinke og gode rundstykker til og annet pålegg?
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Sommerlunsj - tips?Rundstykker, pålegg, smør selv. Lag gjerne eggerøre til og skjær opp grønnsaker. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Sommerlunsj - tips?
Og gjerne kokte egg. Men noe sånt som dette er jo veldig safe, når man ikke kjenner de som kommer så godt.
|
|
|
|
#8 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Sommerlunsj - tips?Ja, stemmer i rundstykker - det slår aldri feil. Får gjester i hagen idag selv og da blir det nettopp det: Varme rundstykker, kokt egg, noen kjøttboller, litt agurk og slikt og kanskje ett pålegg eller to til.
|
![]() |
|
|