Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hva gjør jeg feil?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-13, 00:42   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hva gjør jeg feil?

Jeg bruker lyse email. Har ikke hatt Microsoft Office pakke installert på pc før og har dermed ikke kunnet åpne vedlegg hjemme (ala type Word osv.). I dag har jeg endelig somlet meg til å kjøpe Office pakke (dyyrt ble det). Jeg får fremdeles feilmeldinger når jeg forsøker å åpne vedleggene! Har restartet pc'en, hjalp ikke. Når jeg åpner vedlegget slutter internet Explorer å virke. Hva i all verden gjør jeg galt eller hva er galt med pc'en? Jeg får åpnet vedlegg hos mine foreldre og på jobb, så det er neppe mail adressen eller programmet det er noe feil ved.

Gammel 25-07-13, 00:42   #2
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør jeg feil?

Her var det visst ingen andre som forsøkte seg, så da tar jeg på meg det tunge ansvaret å synse litt slik at noen kan komme og korrigere meg.

Første steg i denne feilsøkingen er å forsikre meg om at du har testet at det å dobbeltklikke på Word-filer gjør at filen åpnes i Microsoft Word. Hvis det er på plass, kan vi gå videre.

Jeg antar at du med "lyse email" mener e-post levert fra Lyse, og at siden du nevner Internet Explorer, så er det en web-tjeneste? I tilfelle ville jeg vurdert å teste ut en annen nettleser (Firefox, Opera, Crome).

Jeg vet at Firefox har en mulighet for å knytte "Content type" til et bestemt program, (Innstilling for dette finnes under Tools -> Options, og deretter fanearket Applications.), men jeg vet ikke om IE har noe tilsvarende eller om IE kun bruker maskinens standard.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 00:44   #3
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Takk, skal forsøke i morgen og se om jeg kan få det til.

Gammel 25-07-13, 08:32   #4
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det kan også hjelpe å lagre vedlegget på pc'en før du prøver å opne det.
Då unngår du eventuelle problem som er relatert til Internet Explorer.

Gammel 25-07-13, 10:45   #5
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Det kan også hjelpe å lagre vedlegget på pc'en før du prøver å opne det.
Då unngår du eventuelle problem som er relatert til Internet Explorer.

Og til andre som vurderer å kjøpe en dyr Office-pakke fra Microsoft for å kunne åpne vanlige Office-filer. Det finnes andre alternativer som tildels også er helt gratis. Sist jeg sjekket ble det påstått at LibreOffice var det beste alternativet.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 01:00   #6
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Her var det visst ingen andre som forsøkte seg, så da tar jeg på meg det tunge ansvaret å synse litt slik at noen kan komme og korrigere meg.

Første steg i denne feilsøkingen er å forsikre meg om at du har testet at det å dobbeltklikke på Word-filer gjør at filen åpnes i Microsoft Word. Hvis det er på plass, kan vi gå videre.

Jeg antar at du med "lyse email" mener e-post levert fra Lyse, og at siden du nevner Internet Explorer, så er det en web-tjeneste? I tilfelle ville jeg vurdert å teste ut en annen nettleser (Firefox, Opera, Crome).

Jeg vet at Firefox har en mulighet for å knytte "Content type" til et bestemt program, (Innstilling for dette finnes under Tools -> Options, og deretter fanearket Applications.), men jeg vet ikke om IE har noe tilsvarende eller om IE kun bruker maskinens standard.

Har lastet ned Chrome nå. Når jeg så forsøker å åpne et Word dokument får jeg beskjed om at det ikke er noen tilknytning eller noe sånt til programmet og at det må jeg ordne i kontrollpanel. Men under tilknytninger står det at Word dokumenter skal åpnes i Office.

Gammel 26-07-13, 01:05   #7
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Last ned dokumetet, finn det i filbehandlingen, høyreklikk og velg "åpne i..." og velg word, kryss av for at den filtypen alltid skal åpnes i word.

Gammel 26-07-13, 01:06   #8
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har lastet ned Chrome nå. Når jeg så forsøker å åpne et Word dokument får jeg beskjed om at det ikke er noen tilknytning eller noe sånt til programmet og at det må jeg ordne i kontrollpanel. Men under tilknytninger står det at Word dokumenter skal åpnes i Office.

Står det office, eller står det word? De skal åpnes i programmet Microsoft Word. Det bør ikke stå Office der.

Gammel 26-07-13, 01:20   #9
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Står det office, eller står det word? De skal åpnes i programmet Microsoft Word. Det bør ikke stå Office der.

Det står Office. Virker ikke som jeg får endret det heller, men skal forsøke igjen. Gir snart opp hele greia.

Gammel 26-07-13, 09:04   #10
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Du burde kunne lagre det på egnet sted, for så å åpne det i Word etterpå. Litt tungvint er det jo.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:19.