Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Røyker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Røyker du?
Ja 35 12,37%
Nei 248 87,63%
Deltakere: 283. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-13, 12:56   #1
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Røyker du?

Her om dagen kommenterte en bekjent at det var "ingen" som røkte lengre. Da måtte jeg tenke litt, og ja, jeg har vanskelig for å komme på en eneste jeg vet om som røyker. Svigerfar snikrøyker iblant, men selv han har en litt så "jeg vet at det er dumt, men" - holdning til det. Eller har veldig mange eldre bekjente sluttet, og unge jeg kjenner virker å synes konseptet begynne å røyke er litt sånn "Hallo? Hvem gjør det lissom?" Og jeg synes aldri jeg ser noen med røyk i hånden lengre.

Så - er det virkelig ingen som røyker lengre? Enten ja eller nei, festrøyk er røyking det og, og snus har jeg ikke tatt med (lillebroren min snuser forreste, når jeg tenker meg om, men nå vil jeg bare vite hvem som røyker).

Og, for de som vil - når man vet hvor skadelig og hvor dyrt et er, hvorfor gjør man det? (Jeg lurer virkelig altså, jeg mener ikke å være "slem", røkte selv noen år før jeg ble gravid med Vesla, men sluttet jo når jeg fant ut om graviditeten, og hadde ingen intensjoner om å fortsette etterpå.)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 12:58   #2
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Røyker du?

Har aldri gjort det og kommer aldri til å gjøre det.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 12:59   #3
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Nei, røykfri på niende året og storfornøyd med dèt. :-)

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 12:59   #4
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Nei jeg røyker ikke. Sluttet i svangerskapet til storesøster og storebror, men begynte igjen etterpå. Siste røyken min røykte jeg den dagen jeg testet positivt da vi skulle ha mellombror.

Gammel 28-07-13, 12:59   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg er skikkelig antirøyk. Verste jeg vet, jeg blir skikkelig uvel bare av lukta og uvelheten sitter i lenge etterpå. Er så glad for røykeforbudene i parker og på enkelte strender osv. Jeg ser også sjelden folk som røyker her i Norge, det virker som om det er ganske få nå. Jeg ble helt sjokkert da jeg var i Berlin forrige uke, der ALLE røyker. Fullt av røykende gravide, småbarnsmødre som satt på fortauskafé og røykte mens de ammet eller ga flaske/barnemat, røykende unger i sikkert tolvårsalderen, jeg så knapt en person som ikke røykte. Var godt å komme hjem til et relativt røykfritt Norge ja.

Gammel 28-07-13, 13:03   #6
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg svarte nei, og jeg ser på meg selv som ikkerøyker. Det skjer imidlertid en sjelden gang at jeg tar en røyk i festlig lag, men det blir sjeldnere og sjeldnere det også.

Gammel 28-07-13, 13:04   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er helt utenkelig at jeg skulle vært en røyker.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 13:06   #8
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sluttet i 1998 og har aldri røyket mer enn maks 5 om dagen ;-)

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 13:09   #9
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei.
Er hvert fall 5 på jobben som røyker.

Gammel 28-07-13, 13:10   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Foruten muligens fem drag på en sigar hvert tiende år på nyttårsaften.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 13:10   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg røyker ikke og har aldri forsøkt. Jeg er skikkelig antirøyk, og blir syk av røklukt. Før det ble røykeforbud så kunne jeg ikke gå ut på utesteder/restauranter, så det var et særdeles velkomment forbud for min del.

Gammel 28-07-13, 13:20   #12
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Røyker ikke. Prøvde da jeg gikk på ungdomsskolen ( ), men fant fort ut at det ikke var noe for meg.

Jeg synes også at det virker som det er merkbart færre som røyker nå enn det var før, men det kan godt være at de bare er mindre synlige siden de ikke kan røyke hvor som helst. I familien min røyker både mor og stefar (de prøver stadig å slutte og røyker mye mindre enn da jeg vokste opp) samt broren min og samboeren hans. På jobb er det seks stykker på avdelingen min som røyker, av ca 50 ansatte.

Gammel 28-07-13, 13:26   #13
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har holdt opp i flere år, men falt for fristelsen i sommer. Skal slutte så jeg tror jeg får det til, og det skal ikke bli så lenge til.

Gammel 28-07-13, 13:27   #14
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 13:27   #15
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg har aldri røyket, men jeg kjenner da mange som gjør det. Også unge mennesker.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 13:32   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg røyker ikke, heller ikke på fest. Syns egentlig røyk er helt motbydelig på alle plan. Jeg kjenner svært få som røyker på fast basis, det er vel etterhvert nesten bare min gamle far. Men jeg syns det er fryktelig mange festrøykere (og gjerne med et litt utvidet festbegrep også), så etter denne definisjonen så røyker jo de også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 13:34   #17
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Nei jeg røyker ikke. Gjorde det før jeg fikk barn, men såpass lite at røykeslutten gikk helt smertefritt!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 13:36   #18
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Nei og det er jeg utrolig glad for.

Jeg har røykt mye i "min ungdom", men sluttet når jeg var gravid med eldste for 7-8 år siden. Først var tanken å slutte mens jeg gikk gravid, men så ble det amming og baby og røykingen ble "glemt". Jeg ble etterhvert veldig bevist på at jeg ikke ville begynne å røyke igjen.
Har riktignok røykt ved to anledninger etter det, en småle småberuset... Dette var også noen år siden da.. Men etter det ble jeg enda mer sikker på at røyking skal jeg holde meg unna.
Er veldig glad for at min bror også har lagt bort sigarettene nå og jeg håper han klarer det.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 13:37   #19
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Aldri prøvd.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 13:46   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Har såvidt prøvd da jeg var 18.

Men jeg overraskes over hvor mange som røyker. En venninne av meg jobber med antirøyk-kampanjer og jeg ble sjokkert da hun fortalte hvor mange røykere det fremdeles er i Norge. Nå er vi i utlandet og her er det utrolig mange som røyker.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:39.