Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva er sommerferie for deg?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-13, 00:28   #1
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Hva er sommerferie for deg?

I disse feritetider lurer jeg på hvordan du helst vil tilbringe ferien? Hjemme, på hytta, i 'syden' eller noe helt annet?

Jeg er der at jeg må ha sol og varme i sommerferien, ellers blir jeg heller muggen. Dermed utgår det uansett å ta hele ferien i Norge. Jeg er også oppvokst med at i ferien reiser man bort. For meg er det dermed ikke fristende å tilbringe ferien hjemme.

I og med at hverdagen er travel, kjenner jeg at jeg, for tiden, egentlig ikke trenger mer enn sol, varme, god mat, god vin, tid til trening, samt litt opplevelser for å bli fornøyd. Lange dager med mye tid til å slappe av, sole seg og lese er egentlig helt topp. Det er godt mulig dette vil endre seg, men akkurat nå er det det som frister mest.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 00:31   #2
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er sommerferie for deg?

Å være sammen med mann og barn, ingen forpliktelser, ingen faste avtaler, go-with-the-flow-tempo = ferie!

Gammel 03-08-13, 00:32   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Famiiletid.Helst litt reising. Og så vil jeg ha sol. Jeg sliter resten av året hvis jeg ikke får litt sol. Norsk sol holder, men den lar seg ikke så lett bestille alltid.

Gammel 03-08-13, 00:33   #4
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferie for meg er å ha fri fra jobb. Trenger absolutt ikke å reise bort. I år var første gang at jeg var borte hele ferien, tre uker i strekk, uten å være hjemom innimellom.
Ferien min foregår i Norge, og tas på sparket stort sett.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 00:33   #5
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sol & varme, god mat, godt drikke, bading og late dager.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 00:35   #6
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sommer for meg, er å reise. Gjerne to turer til sydligere strøk. I år har det vært en fantastisk sommer her, med sydentemperaturer titt og ofte, men det er jo ikke bare varmen vi reiser bort for. Det er jo maten, badingen, stemningen, følelsen. Så ja, vi "må" reise.

Gammel 03-08-13, 00:40   #7
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker mange typer ferie, men jeg liker å ha det avklart på forhånd, ellers blir jeg rastløs/stressa/sur.

-Opplevelser, ha det gøy, se morsomme ting
Da liker jeg at det er opp og hopp om morgenen, full fart hele dagen, sitte lite stille.

-Avslapning
Dette er for meg hyttetur, evt kunne det kanskje også funket i syden. Ligge lenge om morgenen, sitte mye stille, ligge i sola, lese, spille spill.

-Shopping og champagne
Storbyferie med mann eller venninner. Slappe av om morgenen, full fart om kvelden/natta.

I sommer har vi hatt begge de to første variantene, og jeg elsket begge deler på hver sin måte. Jeg blir litt småstressa hvis vi skal kombinere disse to feriemåtene. Da føler jeg at vi ikke får opplevd nok og heller ikke får slappet av nok.

Den siste er en stund siden sist, men jeg lever fortsatt på en jentetur vi hadde til NY for et par år siden.

Gammel 03-08-13, 00:50   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker aktive (som i rike på opplevelser) ferier. Til en viss grad, selvsagt. Trenger på ingen måte være hyper eller hoppe i falldkjerm. Jeg blir veldig fort trøtt og gåen og dermed grinete hvis det ikke skjer noe. Å slappe for mye av er ikke ferie for meg, da kjenner jeg bare hvor trøtt jeg er... Men det er en balansegang. Jeg synes dessuten det er lettere å være syk (har kronisk sykdom) på ferie som i bortreist enn hjemme. Det er utrolig slitsomt å ikke være i form hjrmme, og det gjør jeg nok av resten av året. Det er lettere å hente energi andre steder.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 00:52   #9
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Ferie er å ha dager som går saktere, oppleve noe sammen med familien. Jeg liker jåde å reise bort og å være hjemme. Men hjemme blir det alltid endel jobb, så det må ikke være den største delen av ferien. Jeg liker å besøke nye steder, gå på museum, sjekke lokale butikker, spise ute, ungenes glede over å oppleve noe spennende, drikke kaffe sakte i en my park, drikke kaffe sakte i en bakgård jeg kjenner godt.

Jeg må ikke oppleve nye steder i ferien, med barn synes jeg det er ok å være steder vi er kjent.

Gammel 03-08-13, 00:54   #10
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg må reise bort noe, men det trenger ikke være så langt. Får jeg i tillegg litt sol og varme (kan gjerne være norsk sommer, bare det er varme slik det er i år) god mat og god vin og glade barn er det flott.

Gammel 03-08-13, 01:01   #11
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sove litt lengre enn vanlig og sløve litt.

Vi har vært mye hjemme i år. 5 dager i London da. Jeg har malt mye hus og gjerde. Deilig å få gjort. Mannen har vært hos datter og pusset opp bad og kjøkken. Jeg har likt hjemmeferie bedre enn jeg trodde.
Det har jo vært usedvanlig flott vær her i år da.

Ellers de siste 3 årene har vi vært 2 uker sydover og en liten kort uke hjemme og vips så var den ferien over. I år føler jeg at jeg har fått gjort så mye + at vi jo har vært på tur. Det har vært flott vær da, både hjemme og på tur så det har vært en fin sommer.

Gammel 03-08-13, 01:04   #12
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Ønskesommerferien: Lange dager der kaffen eller annen drikke nytes i ro og mak, en liten tur til byen for å se på livet. Litt stillhet. Kan godt være hjemme i byen, eller bare dra på langhelg til en annen by.

Sommerferie i praksis: Stress for å innfri familieforventninger om besøk, mye som skjer uten at jeg har oversikten og ungene blir så vante til at ting skjer hele tiden så om vi får en rolig dag uten planer er det gnåling fra tidlig til sent om at de kjeder seg og hva skal vi nå osv. Og så blir jeg gretten om det er for varmt.

Gammel 03-08-13, 01:10   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med barn, så er det å reise viktig for meg. Ellers blir det liksom bare som ei veldig lang helg. I år er jeg superfornøyd: en uke på Mallorca, en liten uke i København, biltur i Dverige, fjelltur og litt oppussing hjemme sånn på tampen. (Og tur i båt)

Gammel 03-08-13, 02:03   #14
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sommerferie er for meg sol, varme og opplevelser sammen med familien. Jeg synes ikke ferie hjemme er ferie, vestlandsværet innfrir ikke mine krav til sommerferie. Ferie i Danmark kan til nøds gå om været er bra, men aller helst vil jeg lenger sør eller til andre kontinent.

Akkurat nå er jeg på miniferie på østlandet og det er helt supert, i og med at jeg har vært i sydenland tidligere i sommer og har fått dekket sol og strand-behovet. Vi har også vært noen dager på fjellhytte i fint vestlandsvær, også det helt greit.

En sommerferie hjemme er ikke ferie for meg, jeg trenger sol og late dager langt borte fra fedrelandet. Minst 10 dager, helst 3 uker. Jeg trivest godt hjemme 48 uker i året, de resterende 4 vil jeg helst langt bort fra Norge.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 09:08   #15
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Trives best med hjemmeferie, med en liten tur til foreldrene våre.
Men det er så deilig å bare være hjemme. Eldste er ute hele dagen, og vi andre nyter sløve dager på verandaen. Vi har hatt fine somre her nord de siste årene. Jeg trenger ikke sol hele sommeren, men temperaturen bør i alle fall være 15 grader. Men mye sol er også flott. Livet i solveggen er herlig da.

Heldigvis er mann og barn enige.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 09:19   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et ukjent konsept.

Ferie generelt er å ha fri fra jobb, og kunne slå av telefonen. Hvor man befinner seg er rimelig irrelevant.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 09:20   #17
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sommerferie for meg bør inneholde sol og varme i strekk. Ikke en soltime her og der som man må løpe ut for å få med seg, men forutsigbar varme som man kan stole på at er der. Det betyr tur til Middelhavsklimaet for oss.

I tillegg vil jeg ha opplevelser å tenke tilbake på, god mat og tid til å lese hauger av bøker.

Sommerferien inneholder også besøk til allverdens av familie og venner rundt i Norge - noen pliktbesøk og noen fordi det er koselig.

Samlet sett er vi nesten ikke hjemme i løpet av de 7 ukene sommerferien varer, og det er visst sånn vi trives med å ha det. Vi blir fort rastløse hjemme og føler at det er en laaang helg som de siste årene (med små barn) egentlig bare har vært slitsomt. Nå ser jeg antydning til at også hjemmetid kan bli mindre slitsomt (minstemann er nå 3 år), så kanskje vi blir litt mer hjemme i framtiden. Men sol må jeg ha.

Gammel 03-08-13, 09:48   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner godt igjen det der med at ferie hjemme med barn føles som en veldig lang helg.

Vi har fem uker sommerferie og er som regel bortreist i ca tre av dem. Før hadde vi sju uker sammen, og da reiste vi nok enda mer. Det er greit å være litt hjemme, det er alltid ting å gjøre med hage og vedlikehold av hus.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 09:56   #19
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ferie for meg er å skifte stue ønsker også sol hele ferien. Nå hadde vi en tur til Spania i mars, og skulle dermed ta en Norges- og Danmark ferie i sommer...helt perfekt denne sommeren med sol og varme alle
17 dagene, perfekt! Vi må også ha opplevelser.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 10:03   #20
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Ferie for meg er å ha tid med familien, late morgener, være sammen med mann og barn.
Men jeg må røre litt på meg. I år fikk vi en fin ferie synes jeg. Storbyferie, litt hjemme, litt parker og litt Sørlandet i fantastisk vær.
Aller helst skulle jeg gjerne hatt en tur til sydenland, men det lot seg ikke gjøre. For meg/oss holder en uke i syden, da vi har så mye annet å gjøre, som vi ønsker å oppleve, og 3 uker går fort.
Og senere i mnd skal jeg på jentetur til London.
Det eneste jeg "mangler" er noen dager alene med mannen, det hadde vært deilig.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.