Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kontinentalseng

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-13, 00:16   #1
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Kontinentalseng

Vi er på jakt etter en kontinentalseng som skal dytte ut rammesengen vår som vi har hatt i 11-12 år og nå er meget klar for å byttes ut.
Men det er så mye og velge på, hva fyll det er i madrasser, hva fjedring det er og mye mer, men hva er bra? Noe det er viktig og tenke på er at vi ser det som en investering og ønsker kjøpe en seng som holder seg bra i mange år.

Seng av merke, Hesten, Jensen, Svane, wonderland eller rett og slett IKEA?
Kom gjerne med anbefaling men like gjerne med avbefalning hvis dere har dårlig erfarenhet med noen av de nevnte merkene.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 00:25   #2
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kontinentalseng

Wonderland Symfoni (?) er den beste vi har hatt til nå. Mindre fornøyd med den mye dyrere Jensen vi har på hytten, den er rett og slett ikke like komfortabel.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 09:26   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøpte seng for noen uker siden og endte opp med Wonderland. Det er fjærsystemet som er forskjellig i de ulike prisklassene, og overmadrassen. Man vil visst ha overmadrass i lateks og ikke skumgummi.

De møbelselgerne vi snakket med sa at Jensen, Wonderland og Svane mer eller mindre går ut på det samme i de ulike prisklassene.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 09:28   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er veldig fornøyde med Wonderland VIP (heter sikkert noe annet nå, haha). Hatt den i 5 år straks. Det er stadig vekk kampanjer på de på Bohus. Vi prøvde Jensen-seng også, men den passet ikke for meg. Passet dog bra til mannen, men han var like fornøyd med Wonderland og Jensen så da fikk jeg bestemme.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 09:28   #5
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Også er det pocketfjær man skal ha, men det tror jeg de fleste har. Og så er det selvsagt forskjell på pocketfjærene også.

-Pippi
Gammel 12-08-13, 09:58   #6
Christa

Christa sin avatar

Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Også er det pocketfjær man skal ha, men det tror jeg de fleste har. Og så er det selvsagt forskjell på pocketfjærene også.

At det skal være så mange valg, blir ikke lett dette. Men Wonderland må vi sjekke ut skjønner jeg.

Gammel 12-08-13, 10:00   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se her ja, på kampanje som spådd. http://www.bohus.no/produkter/senger...tal-180x20011/

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 13:42   #8
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi har Jensen og er veldig fornøyd.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 13:50   #9
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi har Wonderland og er veldig fornøyd med det. Har hatt sengen i 6 år nå og den er like god, og hver gang vi har vært på ferie og sovet i andre senger blir jeg alltid så glad for å komme tilbake til vår fantastiske seng.

Gammel 12-08-13, 14:22   #10
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på noe med disse Wonderland-sengene. Er det mulig å få dem med seperate madrasser? Jeg skal ha ny seng nå, og en av de tingene jeg ønsker meg aller mest, er seperate madrasser, og overmadrass, slik at mannens bevegelser ikke påvirker meg.

Gammel 12-08-13, 14:30   #11
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det er separat madrass på vår Wonderland i allefall (greit hvis den ene vil ha mykere/hardere madrass enn den andre). Overmadrassen er ikke separat, men det burde jo gå fint an å få til all den tid de jo også selger enkeltsenger.

Gammel 12-08-13, 15:19   #12
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Da er det jo bare å kjøpe to senger på 90 cm og sett inntil hverandre.

-Pippi
Gammel 12-08-13, 16:14   #13
Christa

Christa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg lurer på noe med disse Wonderland-sengene. Er det mulig å få dem med seperate madrasser? Jeg skal ha ny seng nå, og en av de tingene jeg ønsker meg aller mest, er seperate madrasser, og overmadrass, slik at mannens bevegelser ikke påvirker meg.

Åh, det vil jeg ha!

Gammel 12-08-13, 18:54   #14
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Da er det jo bare å kjøpe to senger på 90 cm og sett inntil hverandre.

Ja, men de må forbindes på et vis, med felles sokkel, eller noe. Kan ikke risikere å falle nedimellom når jeg søker mot feil side av sengen om natten.

Gammel 12-08-13, 19:14   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Ja, men de må forbindes på et vis, med felles sokkel, eller noe. Kan ikke risikere å falle nedimellom når jeg søker mot feil side av sengen om natten.

Sett sengene på hver sin vegg så risikerer du ikke å forville deg over på feil side. *løsningsorientert*

-Pippi
Gammel 12-08-13, 19:16   #16
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Spøk til side, kontinentalsengene er separate madrasser med unntak av overmadrassen. Men de midterste madrassene har trekk rundt hele som forbinder de sammen.

-Pippi
Gammel 12-08-13, 19:33   #17
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Strips.

Gammel 12-08-13, 19:35   #18
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Det holder vel kanskje at bare de to øverste er seperate?

Gammel 12-08-13, 21:13   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Wonderland, og den er omtrent ti år gammel, men fantastisk å ligge i. Elsker den. Da vi kjøpte den fantes de madrassene vi kjøpte i tre utgaver: Family (den billigste), Harmony (middels) og Windsor (den beste og dyreste). Vet ikke hvordan det er nå. Vi valgte Harmony med Windsor overmadrass, og det er jeg utrolig fornøyd med. Det var salg på Madrassmesteren, så vi fikk hele sulamitten til ca 22000, men vi valgte ekstra lengde fordi mannen min er lang. Han har forøvrig hard madrass og jeg har medium. Merker ikke at det er to madrasser fordi de ligger svært tett og har en tjukk overmadrass over.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 23:20   #20
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har hatt ikea nå i... skal vi se... 11 år? Eller 10.

Den funker for oss. Men det blir vel noe annet når denne byttes ut etterhvert. Ingen hast, da.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.