|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?Men hele poenget mitt er jo at om det er per Sandberg eller møj som uttaler seg så er det konsekvent fra FrP? Jeg synes FrP, som parti, forfekter et menneskesyn som jeg mener er helt forkastelig. Det er ikke enkelte loose canons, det er konsekvent og det er overordnet og helhetlig.
|
|
|
#62 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?Enig med Lisa, det handler ikke om loose canons, bare om at Jensen og en del andre Frp-ledere er flinkere til å omformulere slik at både politikk og menneskesyn blir litt mer blomsterduftende. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Sv: [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?
|
|
|
#64 |
|
Usedvanlig begavet
Sv: [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?
Så du mener at de egentlig mener noe annet enn det de sier og som er programfestet?
|
|
|
#65 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?Ja. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Erfaren nok
|
Sv: [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?Jeg tror FrP har blitt mye flinkere til å formulere seg, både muntlig og skriftlig. Siv har jo blitt hardt kurset i det tror jeg, og er mye mer «ryddig» enn Hagen var.
|
|
|
#67 |
|
Erfaren nok
|
Sv: [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?Jeg vingler mellom Høyre og Ap. Jeg har stemt Ap i mange år, og ender nok opp med det i år også, mye fordi jeg skremmes litt av mørkeblått - og fordi det er enkeltsaker Høyre fronter som jeg er i mot.
|
|
|
#68 |
|
Usedvanlig begavet
Sv: [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?Ok.
|
|
|
#70 |
|
Er frisk!
|
Sv: [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?Det blir FrP i regjering med borgerlig flertall, og jeg skjelver. Mest av alt fordi vi som jobbet i kommunen ble strupt under forrige borgerlige regjering. Jeg hadde 32elever alene med 14 av dem som ikke snakket norsk og 2 som ikke hadde gått på skole overhodet før sjuende klasse på det verste. Det snudde med rød regjering og jeg vet ikke om jeg klarer å jobbe under de forholdene igjen nå når jeg ikke er uten barn.
|
|
|
|
#71 |
|
Erfaren nok
|
Sv: [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?Jeg synes det er en del gode poenger her.
|
|
|
#72 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?Jeg er mest opptatt av hva de gjør, ikke hva de skriver i partiprogrammene. Dette er f.eks viktig for meg: http://www.arbeiderpartiet.no/Aktuel...rbeidspolitikk
|
|
|
#73 |
|
Fartsfantom
|
Sv: [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?Det kan fort bli kaotisk etter valget 9.september hvis resultatet av valget blir likt det partibarometeret på TV2s hjemmesider slår til: http://politisk.tv2.no/spesial/partibarometeret/
Høyre vil først (sannsynligvis) prøve å få til en regjering sammen med FrP, V og Krf. Dette kan ryke allerede i regjeringsforhandlingene. For det må de ha før en eventuell dannelse av en regjering. Deretter vil H prøve å få til en regjering med V + KrF. Sannsynligvis vil FrP felle denne regjeringa i tiltredelseserklæringa. Til slutt vil H prøve å danne selv som igjen FrP kan felle. Og da kan det bli DnA regjering som må forhandle fra sak til sak fordi de ikke er størst på Stortinget. Stortinget har makta når regjeringen er en mindretallsregjering. Selvsagt kan H prøve å danne regjering med FrP. Tiden vil vise hva som skjer. Jeg frykter i hvert fall kaos. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
anglofil
Ikke nødvendigvis og de ser vel, quite correctly, på Ap som miljøverstinger.
|
|
|
#76 |
|
Fartsfantom
|
Jo, ut i fra erfaring fra både Oslo og Trondheim så er det det. Men de sier selv at de er blokkavhengige og ser man på de sakene de fronter så er MdG og V enige i noen av sakene, f.eks. begge er i mot oljeboring i Lofoten. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
anglofil
Sv: [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?Det stemmer ikke med mitt bekjentskap til MDG, langt derifra og de tar avstand fra mye statlig styring osv.
|
|
|
#79 |
|
Fartsfantom
|
Nei, de sier selv de er blokkuavhengige: http://www.mdg.no/ |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: [valg] Blir det FrP i regjering om det blir borgerlig (altså regjeringsskifte)?MDG har eg oppfatta som ganske raudkanta - og dei har henta mange velgarar frå eit svinnande SV.
|
![]() |
|
|