|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvorfor stemme SV?
|
|
|
#24 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor stemme SV?http://www.stemingamarte.no/
|
|
|
#25 |
|
Epikur
|
Sv: Hvorfor stemme SV?Jeg har meldt meg ut av partiet av private årsaker, og har prøvd å finne noe annet å stemme på, men det går ikke. SV er faktisk best på miljø og rettferdighet. Venstre og MDG har ikke det rettferdige og solidariske i stor nok grad og Arbeiderpartiet trenger en venstreside som er grønnere og rødere. Det er Lofoten og ungene i Norge er det som betyr mest for meg.
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor stemme SV?Jeg stemmer SV fordi de er det paritet jeg er mest enig i politikken til. Jeg har ikke tenkt til å forlate et parti fordi de har fått en partileder jeg ikke liker. Audun Lysbakken driver da ikke SV alene... SV er det partiet som er mest for likedeling og tar best vare på de svake i samfunnet. Jeg KUNNE stemt rødt også, men jeg synes oft de henger seg opp i detaljer og ikke ser det store helhetsbildet. Forslaget om å busse folk fra øst over til vest synes jeg f.eks var rett og slett tåpelig... hvem vil det, liksom... |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hvorfor stemme SV?Eg har stemt SV ein gong trur eg, og har alltid hatt sympatiar i den retningen. Eg syns det er ille om dei forsvinn heilt ut, eller går i oppløysing, som det blir skreve om no. Ein treng nokon på den sida i politikken, og eg syns Lysbakken sin apell frå stova si heime på TV2 i går var bra. Eg stemmer ikkje SV, men håpar at dei ikkje blir heilt knekt.
|
|
|
#29 |
|
Travelt opptatt
|
12.
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvorfor stemme SV?Jeg stemmer SV fordi jeg er sosialist, og fordi det er det eneste partiet som kombinerer miljøfokus med fokus på rettferdig fordeling og mindre forskjeller mellom folk. Jeg mener at det er viktig å beholde en sterk venstreside i Norge, og SV trengs for å gjøre det.
|
|
|
|
#31 |
|
Audacious
|
Sv: Hvorfor stemme SV?Jeg synes ingling sa det bra. Kombinasjonen av miljø og rettferdig omfordeling både nasjonalt og globalt gjør at for meg er det ingen andre reelle alternativ enn SV.
|
|
|
#32 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Litt nysgjerrig klikket jeg meg inn på linken. WOW! Avvikle petroliumsbasert virksomhet på (kort) sikt, halvere virksomheten de neste 7 årene, slutte å lete, legge ned Forskningsinstituttet på Kjeller og Kullgruvene på Svalbard, behovsprøve barnetrygden etter barn no 3, litt ullent rundt bruken av Oljefondet. SV har i det minste en form for helhetlig tanke bak det de driver med, selvom de også vel sliter med å finne inndekning for alt de vil dele ut
|
|
|
#33 |
|
Kakemonster
|
Sv: Hvorfor stemme SV?Av de 101 grunnene til Endre Lund Eriksen, syns jeg en vesentlig en var "Hvis man synes man ikke er kommet langt nok, bør man i alle fall ikke skifte retning."
|
|
![]() |
|
|