Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Anbefal meg en god drikkeflaske

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-13, 19:54   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefal meg en god drikkeflaske

Jeg lager juice og smoothie hjemme og sender med lillegutt på skolen, men sliter med å finne gode flasker!

Aller helst vil jeg ha slike vi hadde i gamledager :knirk:, de 6-eller 8-kantede plastflaskene med rød kork.
Alle flaskene jeg finner nå har sånn drikketut, og det vil jeg helst unngå for det blir bare knot når det er litt klumper i den hjemmelagde drikken Pluss at de har lett for å bli stående halvåpne og lekke ut i hele sekken. Og vanskelige å få rene er de også, når det ikke er vann som har vært i dem.

Så jeg er på utkikk etter flaske på 0.4-0.6 liter med skrukork som ikke lekker, helst uten drikketut.. Og jeg har ikke funnet det noe sted.
Noen som har sett noe slikt?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 19:56   #2
scilla

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en god drikkeflaske

Camelbak har skrukork til flaskene sine også. Helt perfekt til smoothie og de beste drikkeflaskene. Dette er basert på mange års prøving og feiling.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 20:02   #3
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sånne plastflasker med rød kork får man kjøpt på rema her hvertfall.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 20:05   #4
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva med Lego sine? Så dem på Jernia i dag. Mener forresten å ha sett de gode gamle plastflaskene med rød skrukork der også, men det er en stund siden.

http://www.jernia.no/produkt/-/produ...bottle-lyseblå

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 20:10   #5
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har da sett de "gammeldagse" som du nevner enten på Rema, Nille eller Europris.

Gammel 20-08-13, 20:15   #6
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

De gammeldagse flaskene selges da fremdeles. Jeg har flere slike (riktignok med blå skrukork) i ulike størrelser, alle kjøpt på Jernia.

Gammel 20-08-13, 20:15   #7
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De gammeldagse finnes på Jernia.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 20:17   #8
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Kanskje det var Jernia ja.

Gammel 20-08-13, 20:19   #9
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Anbefal meg en god drikkeflaske

Jernia for de gammeldagse, ja.

Gammel 20-08-13, 20:26   #10
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stelton har en drikkeflaske uten.
http://http://www.steltonshop.dk/eco...emnumber=605-4
Jeg har snart "brukt" opp to(de er med over alt, og den ene ble begravet i en sandkasse).

Og jeg har kjøpt de i gave til flere kollegaer.

Gammel 20-08-13, 20:34   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klean kanteen. metallflasker i ulike størrelser som går i oppvaskmaskin. Helt uten plastsmak.
http://www.kleankanteen.com/

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 21:05   #12
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Vi har kjøpt Lego sine nå, og de funker fint. Camelbak sine funker ikke for oss. De lekker og ødelegger skolebøkene.

Gammel 20-08-13, 21:17   #13
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dei gammeldagse flaskene med rød kork har dei på Europris.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 14:45   #14
Engasjert
Stressa før

Engasjert sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Trekker fram denne igjen, siden alle gratisflaskene våre med reklame på har blitt slitt ut, sprukket eller er mistet, og de små Camelback-flaskene som bare var brukt noen måneder, har sprukket i den myke drikketuten.

Jeg har bestilt testvinneren fra Din side i fjor høst: http://www.dinside.no/925454/kun-tre...er-holder-tett, helt usett. Har bestilt til meg selv, de to 10-åringene og 12-åringen (5. og 8.trinn). Er spent på om de to yngste vil huske på å lukke korken når de har drukket av den, sånn at det ikke renner veldig mye ut dersom flaska velter på pulten. Jeg har bestilt herfra: http://www.amfibi.no/display.aspx?menuid=0&prodid=51361

Noen som har erfaringer med disse flaskene eller andre supergode flasker?

Gammel 29-07-14, 14:48   #15
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nettopp kjøpt fra Tupperware. Det ser ut som barnet bruker dem.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 14:54   #16
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Klean kanteen. metallflasker i ulike størrelser som går i oppvaskmaskin. Helt uten plastsmak.
http://www.kleankanteen.com/

Har en slik med skrukork i metall. Kjempebra! Mye bedre enn plasflasker syns jeg. Man kan ogsaa faa de med drikketut.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 14:54   #17
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte en, tror det var denne, før vi dro på tur sist. For meg som har en vimsete unge var det en fordel at korken henger fast i flaska og at flaska ikke kan knuses.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 17:25   #18
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

http://www.ebay.com/itm/Leak-proof-U...item3392e03a93

For dere ebay-shoppere.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-14, 20:30   #19
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har nettopp kjøpt fra Tupperware. Det ser ut som barnet bruker dem.

De har jeg akkurat kjøpt, gode!

Vi har også god erfaring med Nike flasker. Er kun det vi har nå.

Gammel 18-08-14, 22:23   #20
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Aller helst vil jeg ha slike vi hadde i gamledager :knirk:, de 6-eller 8-kantede plastflaskene med rød kork.

Sånne leter jeg etter, er det noen som vet hvor de kan ha dem? Mener jeg så noen for ikke så lenge siden, men kan ikke huske hvor.

Har vært innom Europris, Rema og Jernia.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.