|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Minituren blogger
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Oslo
![]() |
Miljøvernminister Bård Vegar Solhjell vil ha økt friluftsliv blant barn og ungeMinituren og regjeringen er på samme bølge lengde når det gjelder å få flere ut i naturen. Det er viktig å tilrette legge for et aktivt friluftsliv blant, barn unge og befolkningsgrupper uten spesielle tradisjoner for friluftsliv.
|
|
|
#2 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Miljøvernminister Bård Vegar Solhjell vil ha økt friluftsliv blant barn og ungeVet du, jeg er alltid så usikker på hvor du vil med innleggene dine. Jeg var på vei bare rett ut igjen, men jeg tenkte å gi deg en tilbakemelding likevel.
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Miljøvernminister Bård Vegar Solhjell vil ha økt friluftsliv blant barn og ungeEnig med andre og siste taler. Jeg er også usikker på hvor du vil. Hadde du vært eleven min, ville jeg bedt deg lage en problemstilling. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Miljøvernminister Bård Vegar Solhjell vil ha økt friluftsliv blant barn og ungeHvorfor klipper du fra bloggen din og legger inn her? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Minituren blogger
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Miljøvernminister Bård Vegar Solhjell vil ha økt friluftsliv blant barn og unge
Vi har ikke noen regler mot å poste ting som også er postet i en blogg et annet sted, så det kan du godt gjøre. Vennlig hilsen Skilpadda, admin
|
|
|
#6 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Miljøvernminister Bård Vegar Solhjell vil ha økt friluftsliv blant barn og unge
Fordi du ikke laget en problemstilling. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Miljøvernminister Bård Vegar Solhjell vil ha økt friluftsliv blant barn og ungeNeida, det er ikke regler mot å poste ting som er postet andre steder her, men dette er et diskusjonsforum, og vil du diskutere, vil du ha noen meninger, så lønner det seg med noe å diskutere. En problemstilling, gjerne.
|
|
|
#8 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Miljøvernminister Bård Vegar Solhjell vil ha økt friluftsliv blant barn og ungeOk, litt mer kjøtt. Jeg synes at å legge til rette for lavterskel friluftsliv er er viktig for folkehelsen; det er også demonstrert i MoRo-undersøkelsen gjort av Anne Karin Jenum (mosjon i Romsås).
|
|
|
#9 |
|
This is normal!
|
Hvis 150 mill. kr. stemmer, er jo det latterlig lite. I Turistforeningen legges det ned over 500 000 dugnadstimer (altså gratisarbeid) pr. år. Dette utgjør hvis vi regner 350 kr timen (lavt anslag) 175 mill. kr. altså mer enn Regjeringen har gitt i støtte til alle friluftsorganisasjoner til sammen. Nå man vet at store deler av Turistforeningens arbeid er basert på medlemskontingent og gaver fra privatpersoner og firmaer, synes jeg det er frekt av Solhjell å framstille det som om Regjeringen har gitt et vesentlig bidrag på dette feltet. Og det er relevant å trekke fram Turistforeningen siden dette er den største aktøren blant friluftsorganisasjoner.
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Som flere har sagt, dette er et diskusjonsforum. Jeg mistenker deg for å bruke det for å få flere lesere til bloggen din (som du jo også sier i signaturen din), ikke fordi du syns dette er et kult sted å henge og delta i interessante diskusjoner. Det gjør at jeg ikke blir særlig vennlig innstilt til bloggen din, og som du ser av tonen i mange av trådene du har startet så gjelder ikke det bare meg. Om du er interessert i å fremme din sak slår markedsføringen din litt feil ut.
|
|
|
#11 |
|
Borte
|
Veldig enig, men må også nevne at Loven om utmark og håndheving av denne er også kjempeviktig for hva slags friluftsliv vi kan ha i Norge, og det kan meget vel svinge med hvilket politisk parti som bestemmer.
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Miljøvernminister Bård Vegar Solhjell vil ha økt friluftsliv blant barn og ungeJeg synes de kunne brukt penger på gratis (og flere) buss/t-bane til, og gratis parkeringsplasser ved knutepunkter i marka (eller turområder rundt større tettsteder/byer osv). Så det ikke koster en arm og et bein å komme seg ut, eller så man ikke er avhengig av bil. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
I Oslo er sporveien gratis for barn i helgene, så det trenger ikke bli veldig dyrt. Maks 60 kroner tur/retur pr voksen. Men ja, det hadde vært veldig kult med et par gratisbusser i helgene.
|
|
|
#15 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Miljøvernminister Bård Vegar Solhjell vil ha økt friluftsliv blant barn og ungeSelv om du, Minituren, ikke pleier å svare og/eller kommentere innleggene du får i trådene du lager her inne, hadde det vært litt avklarende om du tok deg tid til å kommentere denne (som jeg er enig i):
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Miljøvernminister Bård Vegar Solhjell vil ha økt friluftsliv blant barn og ungeJeg fikk skikkelig "valgflesk"-vibber av dette innspillet, men for all del, tanken er god. Nå er det nå likevel sånn at for de fleste i Norge så er det ikke tilgangen til frisk luft og natur som er utfordringen. De aller, aller fleste har kort vei til skog og mark, eller minst en park. Jeg vet ikke hva man skulle gjort for å stimulere til økt bruk, egentlig? Marka ligger jo der, og den er både gratis og lett å komme seg til.
|
|
|
#17 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Yep, her er du inne på noe helt grunnleggende viktig tror jeg. Lav terskel - ikke gå ut fra at alle mennesker "liker" skog og mark, "friluftsliv" kan være så mye og mangt.
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: Miljøvernminister Bård Vegar Solhjell vil ha økt friluftsliv blant barn og ungeJeg syns Turistforeningen kunne få støtte til å utvikle sider som lar seg bruke av newbies også. Jeg syns de er kompliserte å finne fram i hvis man ikke har noe særlig kjennskap til marka, og mange turer er merket med tid, ikke lengde. Når jeg da ikke vet hvem som har gått turen sier tid meg ingenting.
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Sv: Miljøvernminister Bård Vegar Solhjell vil ha økt friluftsliv blant barn og ungeVår skole er faktisk ganske flinke til å bruke marka, både i skoletiden og SFO-tiden. Jeg tenker det kan skape gode vaner hos barn som ikke gjør mye av sånt hjemme, men jeg er usikker på om de fortsetter med turene på ungdomskolen. Det burde de jo.
|
![]() |
| Emneord |
| bård vegar solhjell, valg2013 |
|
|