|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Mother of Dragons
|
Excel-hjelpJeg har en liste over pasienter som har blitt operert, og hvor ukedag står og operasjonslengde.
|
|
|
#2 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Excel-hjelpDet der hadde jeg glatt løst ved å først sortere dem på ukedag, deretter lage en celle til høyre med formel som gir gjennomsnittet for et angitt område av celler. Så lenge du bare må regne ut gjennomsnitt for 7 ukedager ville jeg gjort det slik.
|
|
|
#3 |
|
Hertuginne
|
Sv: Excel-hjelpJeg laget meg en helt enkel pivottabell og tror jeg fikk det til. Sende deg på epost, kanskje?
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Excel-hjelpTakk for tips! Skal sjekke ut i kveld.
|
|
|
#8 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Excel-hjelpDu kan lage et flagg for hver ukedag med if, og bruke countif og litt sånt, tror jeg. Hvis du ikke har funnet ut av det enda så gi et hint så kan jeg gruble litt på saken. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Excel-hjelpDette er noe av det aller enkleste å løse med pivottabell. You can do it. (Husk at default er "antall av" - så du må bare endre verdifeltet til "gjennomsnitt" når du drar over tiden dit.)
|
![]() |
|
|