|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
København i februar. Kjærester og aleneJeg har vært mange ganger i København og føler vel at jeg er litt lei, hvis det går an å si det. Eller, det er andre steder jeg heller vil dra, er vel riktigere å si. Likevel har det dukket opp en mulighet jeg ikke kan si nei til, så det blir sannsynligvis en tur både med og uten mannen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Sv: København i februar. Kjærester og aleneIngen? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: København i februar. Kjærester og aleneAlene - rusle på Strøget og shoppe? Nyhavn er flott, men jeg ville vel ikke dratt dit vinterstid. Finne et par fine museer?
|
|
|
#5 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: København i februar. Kjærester og alenePå alene-tur ville jeg kost meg med å kikke i interiørbutikker. Denne hadde stått øverst på lista: http://www.hipshops.com/copenhagen/shops/132/hay-house
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: København i februar. Kjærester og alene
Jo, som kjærestetur kan det da passe fint? Det er så koselig der inne med lysene og flere bra restauranter.
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Sv: København i februar. Kjærester og aleneTusen takk! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Sv: København i februar. Kjærester og alene
Sikle! Dit skal jeg!! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: København i februar. Kjærester og aleneTivoli er stengt i februar, ja. Det kan jo godt være ganske kjølig og vindfullt på den tiden, men ellers synes jeg det er fint å vandre i gatene der nesten når som helst, jeg. Jeg ville besøkt Nasjonalbibllioteket (Den sorte diamant), Glyptoteket og tatt en togtur ut til Louisiana. Det er ikke langt, og superfine omgivelser i tillegg til at det selvsagt er mye fin kunst der. Jeg er ikke noen shoppedame, så butikker vet jeg ikke så mye om.
|
|
|
|
#12 |
|
Kontrollfrik
Sv: København i februar. Kjærester og aleneTusen takk, alle sammen! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Men først, kaffe!
Sv: København i februar. Kjærester og aleneJeg ville tatt toget ut til Lousiana (Museum of modern art), og kanskje fått med meg Karen Blixtens hjem også, Rungsted gård. Tog er veldig greit i Danmark. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Borte
|
Sv: København i februar. Kjærester og aleneVi var der (kjærestetur) i mars i år, og da byvandret vi en hel dag i litt andre gater enn vi har har vandret i før. Startet ca. ved Tivoli og gikk til Vesterbro først. Så en liten bit nederst i Frederiksberg og videre til Nørrebro. Til slutt endte vi på en italiensk restaurant med deilig mat på Kultorvet som ligger et par etasjer ovenfor Strøget. Det var ganske stille gater og veldig hyggelig å gå sånn rundt og kikke. Hele veien var det små butikker og ting å se på.
|
|
|
#15 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: København i februar. Kjærester og aleneTa med Danefæ vinterfrakken eller tilsvarende og lei sykler. Ta toget, det er egne sykkelvogner, til Dyrehavsbakken. Karusellene er nok stengt, men det er en veldig stor park med krondyr og dådyr. Vi var på uteserveringer hvor de har varmalamper og skinn, det var kaldt da vi var der, men jeg husker ikke når på året.
|
|
![]() |
|
|