|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva betyr egentlig kontinental frokost?
I noen land spiser man faktisk to frokoster, men det er nok en vane som du sier. Kommer jo an paa hvor mye kake og toast man spiser, da. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Dig for victory!
|
Jeg blir også sånn hvis jeg får for mye karbohydrater og for lite proteiner til frokost. Det er jo ikke med vilje for å være vanskelig, jeg er bare veldig var for blodsukkersvingninger. Engelsk frokost er mer for meg, da er jeg strålende blid helt til middag.
|
|
|
|
#23 |
|
Musk
Blodsukker- og andre kroppslige problemer er selvsagt ikke noe hyggelig, men saann ellers synes jeg det er rart om man skal vaere saa saer bare fordi man egentlig foretrekker noe annet. Men jeg skal ikke invitere dere paa frokost, saa dere faar selvsagt gjöre som dere vil. Jeg spiser egg og bacon i England, pannekaker med sirup og bacon i USA, croissanter i Frankrike, fried rice, dim sum eller tilsvarende i Asia, kakebord i Sör Italia, grovt bröd med ost eller rekesalat i Norge - og müsli med tre frukter og youghurt her hjemme. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva betyr egentlig kontinental frokost?Det handler ikke om å få en annerledes frokost, men om å få blodsukkersvigninger fra helvete. Jeg blir så vannvittig slapp utover dagen, bare om jeg må spise lyse rundstykker til frokost. Samme med sønnen min. Vi er ganske avhengige av et jevnt blodsukker for å være snille begge to. I ferien blir det gjerne mye opplevelser og mye gåing, og da er det enda verre om vi ikke har fått i oss skikkelig mat.
|
|
|
|
#25 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva betyr egentlig kontinental frokost?På hotellet jeg var på i Paris nå i juli,hadde de en del forskjellige rundstykker,loff og selvfølgelig croissanter,med og uten sjokolade. Jeg er også av den typen som ikke kan ha i meg noe særlig søtt til frokost,men unte meg av og til en sjokoladecroissant som "dessert" etter rundstykket. Men grovbrød hadde de ikke noe av,nei. Pålegget var litt lite variert,noe kjøttpålegg og endel forskjellige syltetøy,og så Nutella,noe jeg tror franskmenn og belgiere elsker. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
Sv: Hva betyr egentlig kontinental frokost?Jeg kan fint spise croissant etter/til "ordentlig" frokost altså. Bare ikke som eneste frokost.
|
|
|
|
#28 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sånn er jeg også,må liksom ha litt "ordentlig" mat først. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Det handler rett og slett om at de har en helt annen matkultur enn oss. Frokost i Frankriket er ingen big-deal. Det er gjerne croissanter med syltetøy eller lignende søtt, kaffe og et glass juice til. Lunsjen består derimot ikke av tre svette skiver med brunost og salami, men et skikkelig varmt og forholdsvis stort måltid. Sånn som man i norge dropper middagen av, fordi man allerede har spist den
|
|
|
#30 |
|
Musk
Det skjønner jeg. Det skrev jeg jo også. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
Sv: Hva betyr egentlig kontinental frokost?Ja, men jeg skrev svaret mitt samtidig som du skrev innlegget som var rett før meg, så jeg hadde ikke lest det da jeg skrev.
|
|
|
|
#33 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hallo, det var da utrolig unødvendig! Du forstår vel at ikke alle kropper fungerer, kanskje i det hele tatt, med slikt drivstoff? Jeg kan fint spise på den måten, men jeg vet at det slett ikke gjelder alle. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hva betyr egentlig kontinental frokost?Sorry. Jeg så etterpå at det var oppklart. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva betyr egentlig kontinental frokost?Det er jo et spørsmål om vane, som alt annet. Jeg tenker de fleste kunne vent seg til en søt, men ganske lett frokost (en søtsak eller frukt, en juice, en kaffe m/melk) på morgenen, og så hatt lunsjen som det balanserte og mer kaloririke måltidet som skal bære en gjennom resten av arbeidsdagen.
|
|
|
#36 |
|
|
Sv: Hva betyr egentlig kontinental frokost?Jeg elsker å spise dessert etter frokost. Croissant (helst med sjokoladepålegg på) til kaffen etter frokosten er skikkelig ferie for meg. Jeg har så veldig lyst til Italia neste år nå kjenner jeg. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva betyr egentlig kontinental frokost?Det høres ut som et kjempefint hotell som tilbyr så fin frokost. Jeg har opplevd mye rare frokoster i France altså. Som hotellet på Ile de Re som lokket med fersk fruksalat til frokost. Vi fikk servert hermetisk frukt i lake rett fra hermetikkboksen, æsj.
|
|
|
#38 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Skulle gjerne spist kaker og søtt til frokost hver dag jeg. Men kroppen min fungerer svært dårlig på det, så da prøver jeg å spise sunt og grovt i stedet. Bedre drivstoff for min kropp i hvertfall.
|
|
|
#39 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Hva betyr egentlig kontinental frokost?Men altså. Franskmennene spiser seg ikke mette på kaker og croissanter til frokost. De tar en liten matbit slik at de har noe å gå på frem til lunsj.
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva betyr egentlig kontinental frokost?Jeg tipper dere får god kaffe, croissanter og ristet brød, kanskje muffins, muligens bacon, litt oster og syltetøy.
|
![]() |
|
|