|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fotografering i barnehagen; hva ta på dem?Newie, så jeg undres veldig og blir ikke enig med meg selv.
|
|
|
#2 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Mine har fått på reine (!) hverdagsklær, ikke noe nytt, men ikke de mest utvaska genserne heller. Synes det er fint å ha bilder av dem i de klærne de pleier å bruke.
|
|
|
#3 |
|
koko
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Samme som Pingis. Jenta vår har hatt kjole/tunika noen ganger, dongeri og genser andre. Like alldeles skjønn på alle bildene.
|
|
|
#4 |
|
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Tror det er tredje gang vi har barnehagefotografering. Første året kledde jeg de likt i gråmelerte gensere, året etter hadde de sorte og hvite gensere. I år har de tatt bilder ute og jeg har ikke kledd de opp annet enn i turkise Lynet mc Queen gensere, og bildene ble superfine (portrettbilder, sammen og alene). Mørke bukser eller dongeribukser som ikke er utslitte til dette.
|
|
|
#5 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Helt vanlige klær. Som regel har jeg glemt av hele fotograferinga, og det til tross for at jeg fram til i år har jobbet i samme barnehage.
|
|
|
|
#6 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Mine får på det tøyet som er reinest, den dagen kommer alltid når vi har tårn av skittentøy på vaskerommet.
|
|
|
|
#8 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Rene hverdagsklær. Som du selv sier synes jeg det er viktig at bildene får fram slik de er nå, og jeg liker at det er klær de faktisk har brukt mer enn den ene dagen bildet ble tatt.
|
|
|
#9 |
|
Drømmer
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?På ett av barnehagebildene har litjpia til og med på siklesmekke. Jeg synes jo til og med det er litt fint, siden det var et plagg hun hadde på hver dag i to år.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Reine hverdagsklær her også. De tok bilder ute på lekeplassen, og det ble veldig fint. Vi ble faktisk oppfordret til å ta på dem vanlige klær heller enn pynteklær. Enig med deg i at en stor Bamse-figur på genseren kan bli litt dominerende, så jeg ville heller tatt en nøytral genser. Striper og sånt går jo bra, men ikke en stor figur, tenker jeg.
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Knerten har pleid å få ha på seg favorittgenseren sin, med brannbil på. Jeg hadde to på rappen med brannbil, den tredje var han også kledd i den fra morgenen av, men noen spydde på ham under frokosten, så han ble fotografert i en reservegenser som var av typen "ikke akkurat den mor liker best, men som lå i bhg som en reserve i tilfelle våte klær"
|
|
|
#13 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Jeg har heller aldri pyntet ungene mine for fotografering. Men jeg har tatt på dem ganske nøytrale hverdagsklær, uten trykk. I fjor hadde begge dongeribukser og hvite bomullsgensere. Men det var klær de hadde i skapet, jeg kjøpte det ikke inn for anledningen.
|
|
|
#14 |
|
Ringskrømt
|
Slik de er nå? Hvordan blir det ødelagt av ei skjorte, f.eks? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Eldste hadde på seg litt penere hverdagsklær, det samme kommer jeg til å ha på minstemann. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg tenker jo at det er opp til foreldrene å bestemme. Det er jo ikke alle andre som skal være fornøyd, det er jo foreldrene som skal være fornøyd med bildene.
|
|
|
|
#17 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Jeg har stort sett kommet på fotograferinga samme morgen, så det har blitt rene hverdagsklær fra skapet og litt mer flid med flettene enn vanlig.
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Blir jo ikke ødelagt, men hvis ungen pleier å gå i jeans og t-skjorte, så syns jeg det er kjekt å kjenne igjen ungen også på bildet. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Eppur si muove.
Da mener jeg klær de faktisk bruker og som gjenspeiler hvem de er, hva de gjør, hverdagen deres osv. Barnehagebilde med penskjorte på blir bare rart for min del, det er jo helt klart at han ikke går i penskjorte i barnehagen til vanlig så jeg synes ikke det hører hjemme. For meg blir det unaturlig å kle opp barna i klær de aldri ellers bruker, men så er jeg også typen som synes det er rart med babybilder av barn med f.eks. matrosdress, bare dongeriselebukse eller annet som helt åpenbart er ment kun for fotograferingens del.
|
![]() |
|
|