Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Fotografering i barnehagen; hva ta på dem?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-13, 20:44   #1
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fotografering i barnehagen; hva ta på dem?

Newie, så jeg undres veldig og blir ikke enig med meg selv.
Hva er egentlig vanlig? Og hva er andres tanker rundt det?

Jeg tenker noe som kler de og som gjenspeiler hvem de er her og nå. Ikke så lett den heller egentlig. Det vil si, jeg vet akkurat hvilke farger gutten her kler emn synes det er verre med jenta. Fargemessig har jeg den perfekte genseren til Klumpen, det er bare det at det er en Bamse-verdens sterkeste bjørn på. Er redd det skal bli litt dominerende...? Tenkte rett og slett dongribukse og genser til ham og så Snuppa da? Hverdagskjole og strømpebukse? Hun har ett veldig fint fargerikt sett men det er også Bamse på. Ikke matcher disse to antrekkene hverandre heller. Bukse og genser på Snuppa også? Jeg aner virkelig ikke.

Har ikke verken anledning eller økonomi til å handle nytt så må bruke noe vi har. Så, hva tar dere på??

Gammel 05-09-13, 20:46   #2
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?

Mine har fått på reine (!) hverdagsklær, ikke noe nytt, men ikke de mest utvaska genserne heller. Synes det er fint å ha bilder av dem i de klærne de pleier å bruke.

Gammel 05-09-13, 20:48   #3
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Samme som Pingis. Jenta vår har hatt kjole/tunika noen ganger, dongeri og genser andre. Like alldeles skjønn på alle bildene.

Gammel 05-09-13, 20:53   #4
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror det er tredje gang vi har barnehagefotografering. Første året kledde jeg de likt i gråmelerte gensere, året etter hadde de sorte og hvite gensere. I år har de tatt bilder ute og jeg har ikke kledd de opp annet enn i turkise Lynet mc Queen gensere, og bildene ble superfine (portrettbilder, sammen og alene). Mørke bukser eller dongeribukser som ikke er utslitte til dette.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 20:54   #5
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Helt vanlige klær. Som regel har jeg glemt av hele fotograferinga, og det til tross for at jeg fram til i år har jobbet i samme barnehage.
Den ene gangen faren hadde ansvaret for den dagen lillebror skulle fotograferes ble han dresset opp i skjorte, sløyfe og dressjake. En smule for oppstaset synes jeg.

Gammel 05-09-13, 20:55   #6
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Mine får på det tøyet som er reinest, den dagen kommer alltid når vi har tårn av skittentøy på vaskerommet. De klarer stort sett skitne seg til før bildene skal tas allikevel. På årets bilder har storebror til og med en annen genser enn jeg leverte ham i, og i skiftetøykurven ligger ikke akkurat det peneste tøyet... Samme det, det var de peneste ungene.

Gammel 05-09-13, 20:57   #7
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine smågutter fikk på seg skjorte og dongeribukse, jeg foretrekker litt finklær når man først skal bli tatt bilde av.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 20:57   #8
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Rene hverdagsklær. Som du selv sier synes jeg det er viktig at bildene får fram slik de er nå, og jeg liker at det er klær de faktisk har brukt mer enn den ene dagen bildet ble tatt.

Gammel 05-09-13, 20:59   #9
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Rene hverdagsklær. Som du selv sier synes jeg det er viktig at bildene får fram slik de er nå, og jeg liker at det er klær de faktisk har brukt mer enn den ene dagen bildet ble tatt.

Enig i det, vi hadde også på hverdagsklær-

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 21:10   #10
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

På ett av barnehagebildene har litjpia til og med på siklesmekke. Jeg synes jo til og med det er litt fint, siden det var et plagg hun hadde på hver dag i to år.

Gammel 05-09-13, 21:12   #11
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Reine hverdagsklær her også. De tok bilder ute på lekeplassen, og det ble veldig fint. Vi ble faktisk oppfordret til å ta på dem vanlige klær heller enn pynteklær. Enig med deg i at en stor Bamse-figur på genseren kan bli litt dominerende, så jeg ville heller tatt en nøytral genser. Striper og sånt går jo bra, men ikke en stor figur, tenker jeg.

Gammel 05-09-13, 21:29   #12
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten har pleid å få ha på seg favorittgenseren sin, med brannbil på. Jeg hadde to på rappen med brannbil, den tredje var han også kledd i den fra morgenen av, men noen spydde på ham under frokosten, så han ble fotografert i en reservegenser som var av typen "ikke akkurat den mor liker best, men som lå i bhg som en reserve i tilfelle våte klær"

Jeg lærte derved at det må være reserveklær som også er "presentable" i bhg når det er fotografering...

Vi pynter ikke våre, men lar dem få ha klær de liker.

Gammel 05-09-13, 21:31   #13
Mirmell

Mirmell sin avatar

Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Jeg har heller aldri pyntet ungene mine for fotografering. Men jeg har tatt på dem ganske nøytrale hverdagsklær, uten trykk. I fjor hadde begge dongeribukser og hvite bomullsgensere. Men det var klær de hadde i skapet, jeg kjøpte det ikke inn for anledningen.

Gammel 05-09-13, 21:38   #14
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Slik de er nå? Hvordan blir det ødelagt av ei skjorte, f.eks?

Gammel 05-09-13, 21:55   #15
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eldste hadde på seg litt penere hverdagsklær, det samme kommer jeg til å ha på minstemann.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 22:00   #16
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg tenker jo at det er opp til foreldrene å bestemme. Det er jo ikke alle andre som skal være fornøyd, det er jo foreldrene som skal være fornøyd med bildene.

Gammel 05-09-13, 22:00   #17
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg har stort sett kommet på fotograferinga samme morgen, så det har blitt rene hverdagsklær fra skapet og litt mer flid med flettene enn vanlig.

Gammel 05-09-13, 22:08   #18
Galathea

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Blir jo ikke ødelagt, men hvis ungen pleier å gå i jeans og t-skjorte, så syns jeg det er kjekt å kjenne igjen ungen også på bildet.

Jeg har gjort det samme på familiefotografering også, både storesøster og lillebror i jeans/jenaskjole, og er veldig fornøyd med resultatet, ungene er i fokus og antrekket stjeler ikke oppmerksomheten.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 22:16   #19
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Mine er gjenkjennbare sjøl med skjorte.

Gammel 05-09-13, 22:17   #20
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Da mener jeg klær de faktisk bruker og som gjenspeiler hvem de er, hva de gjør, hverdagen deres osv. Barnehagebilde med penskjorte på blir bare rart for min del, det er jo helt klart at han ikke går i penskjorte i barnehagen til vanlig så jeg synes ikke det hører hjemme. For meg blir det unaturlig å kle opp barna i klær de aldri ellers bruker, men så er jeg også typen som synes det er rart med babybilder av barn med f.eks. matrosdress, bare dongeriselebukse eller annet som helt åpenbart er ment kun for fotograferingens del.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:48.