|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Jeg synes denne bare hverdagsklær-trenden på bilder er ute av kontroll. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Jeg svarte mest ut i fra hva vi synes funker. Foreldrene må jo avgjøre hva de synes fungerer best, såklart. Vi kjører veldig lowkey på fotografbilder i stuido også, da. Barnehagen oppfordret vel mest til hverdagsklær fordi det er praktisk, i motsetning til hvis alle kommer i finstasen eller hvis de skulle bruke tid på å skifte klær på ungene. Så lenge det er noe de kan ha på seg resten av dagen eller skifte ut av sjøl er det vel greit.
|
|
|
|
#23 |
|
koko
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Lillebror hadde skjorte og genser utenpå på sitt barnehagebilde i fjor, men det var helt hverdagslige klær for han.
|
|
|
#24 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Jeg synes vel heller det er motsatt. Det er lenge siden jeg var i et hjem hvor det finnes hverdagslige barnebilder, de fleste skal ha fotografbilder hvor barna/bildet er stylet på et eller annet vis.
|
|
|
#25 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Det viktigste er at barna har på klær med både farge og snitt de kler. Her går det i hverdagsklær når de fotograferes, og vanligvis ensfargede da det blir mer rolig i bildet. Jeg er veldig glad i klare, sterke farger som turkis, klargrønn, rosa, mellomblå, gul etc, og kjøper gjerne klær i slike farger til barna. Snuppa brukte kun kjoler og tunika i bhg, så hun hadde gjerne på det på de fleste bildene (husker et med bukse). Gutta bruker olabukser gjerne. Jeg pleier også å stryke over tøyet før de får det på på morningen - det gjør jeg aldri ellers
|
|
|
|
#26 |
|
lettere utlada
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Jeg syns egentlig ikke at noe form for bekledning på barnehagebildene er rart. Muligens hadde jeg syntes det var rart om ungene ble fotografert i heldekkende dinosaurkostymer...men bare muligens.
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Vanlig hverdagstøy, men rent og pent. Det er slik de andre i bhg har vært kledd også.
|
|
|
#29 |
|
maler
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Jeg har hatt på dem hverdagstøy som for en gangs skyld passer sammen.
|
|
|
#30 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Rene, litt nøytrale hverdagsklær. Og så tenker jeg litt på at de har klær som ser greie ut sammen til søskenfotografiene, som i at hun ikke stiller i tyllkjole og han i monster-joggedress, eller omvendt. Eller kanskje nettopp det hadde vært kult? |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Vi har pleid å ha fint hverdagstøy, så ikke joggebukse og ting med flekker eller hull. Men ikke sånn konfirmasjons/bryllups/17. mai fint da.
|
|
|
#33 |
|
Epikur
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Vanlig rent hverdagstøy.
|
|
|
#34 |
|
Borte
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Vanlig hverdagstøy her også. Jeg liker ikke oppstilte fotografbilder så oftest bestiller vi ikke mange kopier av bildene uansett. Jeg tar muligens vare på et eksemplar hvis de er fine og bestiller til familien hvis de er veldig fine.
|
|
|
#36 |
|
Borte
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Jeg sender mine unger i skitne filler.
|
|
|
#37 |
|
Glamorøs
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?
Nei, det er vel heller et utrykk for at vi ikke gjør noe veldig spesielt ut av det. Det vil si, hullete klær hender det at han går i. Når alle nye bukser har fått hull på knærne etter en uke, for eksempel. Sønnen min bruker svært lite skjorter, så et bilde med han i det ville sett snålt ut, syns jeg. Jeg liker å se på bildene fra barnehagen og tenke hvor søt han var i den oransje strikkejakka som han brukte hele den høsten, eller hvor fin han selv syns han var i t-skjorte med monstertrucken Grave Digger på. Jeg ser på barnehagebilder som små glimt inn i hverdagen i den tidsperioden og liker at bildene representerer det.
|
|
|
#38 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?
|
|
|
#39 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Pompen pleier å bare ha vanlige klær på.
|
![]() |
|
|