|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Borte
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Lillesøster er veldig fysisk i leken og sliter enormt på klærne. Hun ser rett og slett bedritent møkkete ut hver eneste dag når jeg henter henne i barnehagen. Av og til må jeg innrømme at vi bruker en tights eller t-skjorte selv om de har flekker som ikke går av i vask eller et lite hull.
|
|
|
#42 |
|
Glamorøs
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Røverdatter, det høres kjent ut. Min sønn sier fremdeles at det at han er skitten er et tegn på at han har hatt det gøy. Jeg syns det bare er flott at han leker og ikke lar klærne begrense ham.
|
|
|
#43 |
|
Borte
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Jeg er, for all del, heller ikke opptatt av at hun skal se ren ut når jeg henter. Jeg er bare glad for at hun tar ut all den energien i barnehagen og ikke lar seg hemme av at klærne skal se fine ut.
|
|
|
#44 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Ad astra
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på de?Jeg glemte av hele fotograferingen, så barnehagen tok den minst skitne fleecedressen på ham - en lyseblå sak. Veldig greit.
|
|
|
#46 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vel, de får gå i lappede klær i alle fall, knerten sliter hull i buksene sine på et blunk, så det er lapp på kneet på mange av dem. Og noen ganger oppdager jeg ikke hullet før vi er fremme, da ble det sånn den dagen.
|
|
|
#47 |
|
maler
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på dem?Mine har vært observert med både flekker og hull på klærne.
|
|
|
#48 |
|
Drømmer
|
Nei det gjorde jeg ikke da poden gikk i barnehagen, heller ikke nå som han går på skolen. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
Njæh, men sånne småflekker som ikke går av eller som er leverpostei fra frokosten eller noe bryr vi oss ikke om til vanlig, mens når det skal tas bilde er det greit å unngå det. Og så velger vi jo heller en av de fine, ganske nye bodyene eller genserne, ikke de mer slitte som fint brukes til vanlig. Min er en sandkasse når hun kommer hjem, så hun er først og fremst praktisk kledd sånn til vanlig.
|
|
|
|
#50 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på dem?Hvis jeg husker det så prøver jeg å påvirke litt i all den tid mine barn kler på seg selv. Barnehagebarna har nesten bare fine klær som jeg liker så det funker fint. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på dem?Hvis de starter med rene klær om morgenen og får en liten flekk under frokosten så skifter jeg ikke klærne nei. Om sommeren må de skifte straks de kommer hjem uansett, fordi de har sand overalt, så de tåler en dag med en flekk eller to. Men jeg ville vært litt nøyere til fotografering. Hull har de ennå ikke fått på klærne sine, så jeg vet ikke hva jeg ville gjort da, det kommer nok av på hvor stort hullet var og hvor det var plassert, men i utgangspunktet ser jeg ikke noe problem med å sende barna i barnehagen med et lite hull og en flekk eller to, de leker jo ute, klatrer og blir skitne likevel.
|
|
|
#52 |
|
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på dem?Har hatt på dem hverdagstøy, men gjerne litt penere klær enn de til vanlig slenger rundt i.
|
|
|
#53 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på dem?Mine valgte seg hvite t-skjorter med trykk. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på dem?
Ikke jeg heller. De blir brukt. Flekkene forsvinner ofte etter hvert eller blir i alle fall mindre synlige.
|
|
|
#55 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på dem?Takk for alle svar!
|
|
|
#56 |
|
passe nerd
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på dem?Mine bruker forresten også klær med flekker - type flekker som jeg ikke får rene i vask og de er det en del av etter barnehagebruk - smøre skiver med makrell i tomat selv, gå på blåbær og bjørnebærtur, rulle ned gressbakken, grave dypt i sandkassa og klatre i skogen...De har det fint i barnehagen, jeg tåler at klærne deres får noen flekker!!
|
|
|
#57 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på dem?Vi gjør alltid noe ekstra utav alt vi kan, så hver fotografering har sin egen tanke. De er gjerne litt finkledt, og ordna på håret. Da de to eldste gikk i barnehagen, så matchet de av og til hverandre, da de også tok søskenbilde der, samt portrettbildene ofte ble hengt sammen på veggen. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Ringskrømt
|
Klær med flekker går rett i søpla her i gården, det samme gjør klær med hull og i overkant nuppete klær. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
passe nerd
Sv: Fotografering i barnehagen; hva ta på dem?Det har jeg overhode ikke råd til. Klær med hull blir sydd om det kan og klær med permanente flekker blir brukt til barnehagebruk og "skal-bare-være-ute-å-leke-enda-litt-til-i-sandkassen", noe annet hadde vært helt absurd sløsing.
|
|
|
#60 |
|
|
|
|
![]() |
|
|