|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Barbie som rollemodellhttp://www.adressa.no/nyheter/utenri...cle7579133.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Barbie som rollemodellNei, aldri vært noe rollemodell for meg heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barbie som rollemodellBerre ei dokke, som snakka riksmål. Dialekta mi frå Hardanger passa liksom ikkje inn i stilen.
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Barbie som rollemodellJeg lekte mor og far og unge med Barbie, Ken og Skipper. Hun var ingen rollemodell, kun et verktøy for familielek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Barbie som rollemodellBare en dukke. Hadde mange, og store familierdramaer. Tror jeg var litt inspirert av Dynastiet og Falcon Crest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Barbie som rollemodellFor meg var Barbie en uoppnåelig og ulovlig drøm. Jeg skulle ha naturlige leker, helst hjemmesydd/snekret og av naturmaterialer. Babie var alt jeg drømte om, og selvsagt det første jeg kastet meg over hos venninner.
![]() |
#11 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Barbie som rollemodellBare en dukke. Vi lekte stort sett at Barbie var pen og innbilsk. Vi gjorde Barbie tjukk ved hjelp av dopapir i klærne.
![]() |
#12 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Barbie som rollemodellBarbie var gøy. Den ene Barbien hadde stadig sex med sin Ken i den ene skuffen under sengen min. De andre Barbiene gikk på skolen, spiste pizza på ungdomsklubben og var utagerende lesbiske på gulvet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
WF: Isbjorn
![]() Sv: Barbie som rollemodellVi lekte mye med Barbie da vi var små. Innredet hus i senga, levde et "normalt" familieliv. Dukkene hadde sex, ble gravide, hadde harde fødsler, fikk søte babyer som de trillet rundt med osv. Ei venninne hadde "alt" av utstyr til dukkene: Barbiehus, hest, kjøkken med fullt av utstyr, bil, seng osv. Men, noen rollemodell var de ikke. Vi snakket aldri om at vi ville være som dem, de var kun et redskap i fantasifull rollelek.
![]() |
#14 |
Pauset
![]() Sv: Barbie som rollemodellJa Barbie og Ken ble plassert for å 'lage baby' med jevne mellomrom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
![]() Sv: Barbie som rollemodellUt fra mine egne erfaringer med dukkene og det dere skriver er det vanskelig å forstå at denne dukken er et kroppsideal for unge jenter, og at hun fører til spiseforstyrrelser og kroppsfiksering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Pauset
![]() Sv: Barbie som rollemodellJeg tror ekte mennesker - mødre/jevnaldrende/annen familie er de største 'ødeleggerne' for synet på kropp og forhold til mat - ikke dukker i tidlig skolealder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Barbie som rollemodell
![]() |
#18 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Barbie som rollemodellBarbie var for meg noe som knapt var verdt å leke med. Har aldri eid ei Barbiedukke som var min. Jeg prøvde meg på å leke litt med de to som søstrene mine hadde, men fant aldri gleden.
![]() |
#19 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Barbie som rollemodellKun en dukke som, i likhet med de andre dukkene mine, raskt ble skamklipt til noe som i beste fall kan kalles navy cut. I tillegg var hun stiv og skranglete, og vanskelig å kle på. Ikke ekkurat noen rollemodell for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
maler
|
![]() Sv: Barbie som rollemodellBare en dukke som kom frem hvis jeg hadde dukkelekende besøk. Jeg lekte egentlig ikke med dukker. Det falt meg aldri inn at man skulle ligne barbie på noe vis. Hun er jo ikke akkurat virkelighetsnær.
![]() |
|
|