Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Oslo-Trondheim med barnevogn: Fly eller tog?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-13, 11:32   #1
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Oslo-Trondheim med barnevogn: Fly eller tog?

Ja, hva er egentlig enklest?

Tog tar nesten 7 timer + at jeg må komme meg til og fra jernbanestasjonen.

Fly tar vel ca 5 timer, tenker jeg (flybuss, ventetid, fly, ventetid, flybuss).

Jeg har prampack og tenkte å pakke i ryggsekk, men kom plutselig på at tog kanskje er likegreit? Billigere er det ihvertfall. Hvor god plass er det for en voksen + en barnevogn? Får jeg to seter? Eller funker barnevogna som sete for baby?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-13, 11:52   #2
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo-Trheim med barnevogn: Fly eller tog?

Tog. Det er mer miljøvennlig, veldig koselig og behagelig (synes jeg), går fra sentrum til sentrum og Trondheimstoget har familie-/lekevogn med god plass til barnevogn.

Gammel 12-09-13, 11:54   #3
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På dagtog krysser du av for barnevogn og får barnevognplass. Eg har bare sett det på bestillinga, ikkje prøvd det ut. Fordelen med tog er jo at du kjem frå sentrum til sentrum, utan ekstra transportetappar til og frå Gardermoen og Værnes.

Vi reiste med nattog med vogn i sommar, då gjekk ikkje hjula gjennom kupedøra, men vi brukte overdelen til å ha Ungen i. Det var trangt, men det fungerte greit.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-13, 13:26   #4
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

På Trondheimstoget velger du plass i Familievognen. Der kan barnevognen stå langs veggen først i vognen, det er lekerom bakerst. Du velger selv sete når du bestiller. Men du må ringe å bestille om du har vognbarn under to år som det ikke skal kjøpes eget sete til, for da skal du ha en bestemt plass. Det variere fra de nye togene som går fra Oslo S kl 08 og de eldre togene fra Trondheim ca kl 8.20. Det er de to med reisetid på 6 timer og 40 min.

Jeg foretrekker fly fordi jeg reiser med to små og synes det er masete på tog. Og så har jeg ikke vært så heldig når jeg reiser Oslo S - Trondheim, mye forsinkelser og en reisearrangør som bistår nada når uhellet er ute. Men alene med vognbarn hadde jeg reist.

Gammel 12-09-13, 15:18   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo-Trondheim med barnevogn: Fly eller tog?

Jeg foretrekker tog. Fly går muligens fortere, men er mye mer styr. Synes jeg.

Gammel 12-09-13, 15:25   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde helt sikkert flydd.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-13, 15:47   #7
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jeg foretrakk tog mellom Oslo og Trondheim da jeg reiste med vognbarn.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-13, 15:50   #8
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Tog. Men det er fordi tog for oss nok er raskere enn fly i tillegg til at det er billigere. Bare gå på toget og så av når man er fremme. I stedet for inn og ut flerfoldige plasser og opp og ned med vogn og det som er.

Gammel 12-09-13, 21:11   #9
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tog. Nå trenger du ikke ringe for å sikre vognplass, de har egen avkryssing når du bestiller.

(Selv sa jeg aldri mer tog med baby når vi reiste i juni, og det var buss for tog store deler av turen pga flom/ras-reperasjoner. Men på denne tiden av året er det nok safe)

Gammel 12-09-13, 21:35   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tog. Definitivt.

Gammel 13-09-13, 08:02   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis alt funker: tog!

Sjekk NSB og planlagt vedlikehold og sånt. Buss for tog er ikke morsomt med små barn. Om toget er i rute og funker synes jeg det er veldig mye bedre enn fly.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 08:33   #12
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Buss for tog er en skikkelig kjipt med små barn ja. Ellers så er dovrebanen super med små barn. Ta med bæresele sånn at du kan gå til bistrovognen og slikt.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 09:07   #13
Galathea

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pass på å ta Doverebanen og ikke Rørosbanen, da må du bytte på Hamar. Og det tar lengre tid på støyende dieseltog uten restaurantvogn (btdt...)

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 11:33   #14
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Tog.

Been there. Done that.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 13:28   #15
Timar
Klar

Timar sin avatar

Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Hihi, jeg har fortsatt litt beslutningsvegring her. Tog virker jo veldig behagelig, men jeg må fortsatt til og fra jernbanestasjoner, og nesten 7 timer på toget virker ganske lenge. Særlig med en 8 mnd gammel baby som sikker har lyst til å bevege seg..

Samtidig blir det jo mange reiseetapper og dermed mer styr med fly, selv om vi er reisevante begge to.

Så det holder å krysse av for barnevogn på nettsiden til nsb, altså? Og da får barnevognen plass rett ved setet mitt? Jeg skal dobbeltsjekke vedlikehold og stengte strekninger og sånn.

Buss for tog orker jeg ikke, men om det skulle skje noe like før avreise, så får man vel refundert biletten hvis det blir buss?

Gammel 13-09-13, 13:36   #16
Timar
Klar

Timar sin avatar

Standard

Baaaah, nå er det ikke ledige barnevognplasser på det toget det er naturlig å ta. Hva gjør man da? Slår sammen barnevogna og sitter med baby på fanget? Tar fly ene veien og tog tilbake?

Gammel 13-09-13, 15:00   #17
vixen

vixen sin avatar

vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Du får to seter når du reiser med små barn. Og mini kan leke og krabbe rundt i lekeavdelingen. Jeg har tatt toget mange ganger og det å ha vogna ved siden av plassen er ikke helt nødvending. De har sovet i vogna si selv om jeg ikke har hatt plass helt ved siden av. Eller de har bare sovet i nabosetet.

Gammel 13-09-13, 15:06   #18
Timar
Klar

Timar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Du får to seter når du reiser med små barn. Og mini kan leke og krabbe rundt i lekeavdelingen. Jeg har tatt toget mange ganger og det å ha vogna ved siden av plassen er ikke helt nødvending. De har sovet i vogna si selv om jeg ikke har hatt plass helt ved siden av. Eller de har bare sovet i nabosetet.

Aaaah, så det er plass til å ha vogna stående oppe et annet sted i togvogna? Da funker det jo fint Og to seter hjelper også betraktelig på. Takk for svar!

Gammel 13-09-13, 15:08   #19
vixen

vixen sin avatar

Standard

Jeg har iallefall alltid hatt det. Du kan ringe og bestille billetter for å høre hvor mange vogner som skal med.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:54.