|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Klar
|
Oslo-Trondheim med barnevogn: Fly eller tog?Ja, hva er egentlig enklest? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
This is normal!
|
Sv: Oslo-Trheim med barnevogn: Fly eller tog?Tog. Det er mer miljøvennlig, veldig koselig og behagelig (synes jeg), går fra sentrum til sentrum og Trondheimstoget har familie-/lekevogn med god plass til barnevogn.
|
|
|
|
#3 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Oslo-Trheim med barnevogn: Fly eller tog?På dagtog krysser du av for barnevogn og får barnevognplass. Eg har bare sett det på bestillinga, ikkje prøvd det ut. Fordelen med tog er jo at du kjem frå sentrum til sentrum, utan ekstra transportetappar til og frå Gardermoen og Værnes.
|
|
|
|
#4 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oslo-Trheim med barnevogn: Fly eller tog?På Trondheimstoget velger du plass i Familievognen. Der kan barnevognen stå langs veggen først i vognen, det er lekerom bakerst. Du velger selv sete når du bestiller. Men du må ringe å bestille om du har vognbarn under to år som det ikke skal kjøpes eget sete til, for da skal du ha en bestemt plass. Det variere fra de nye togene som går fra Oslo S kl 08 og de eldre togene fra Trondheim ca kl 8.20. Det er de to med reisetid på 6 timer og 40 min.
|
|
|
|
#7 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oslo-Trondheim med barnevogn: Fly eller tog?Jeg foretrakk tog mellom Oslo og Trondheim da jeg reiste med vognbarn. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
bits and pieces
|
Sv: Oslo-Trondheim med barnevogn: Fly eller tog?Tog. Men det er fordi tog for oss nok er raskere enn fly i tillegg til at det er billigere. Bare gå på toget og så av når man er fremme. I stedet for inn og ut flerfoldige plasser og opp og ned med vogn og det som er.
|
|
|
|
#9 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Oslo-Trondheim med barnevogn: Fly eller tog?Tog. Nå trenger du ikke ringe for å sikre vognplass, de har egen avkryssing når du bestiller.
|
|
|
#10 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Oslo-Trondheim med barnevogn: Fly eller tog?Tog. Definitivt.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Oslo-Trondheim med barnevogn: Fly eller tog?Hvis alt funker: tog! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Oslo-Trondheim med barnevogn: Fly eller tog?Buss for tog er en skikkelig kjipt med små barn ja. Ellers så er dovrebanen super med små barn. Ta med bæresele sånn at du kan gå til bistrovognen og slikt. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oslo-Trondheim med barnevogn: Fly eller tog?Pass på å ta Doverebanen og ikke Rørosbanen, da må du bytte på Hamar. Og det tar lengre tid på støyende dieseltog uten restaurantvogn (btdt...) |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Oslo-Trondheim med barnevogn: Fly eller tog?Tog. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Klar
|
Sv: Oslo-Trondheim med barnevogn: Fly eller tog?Hihi, jeg har fortsatt litt beslutningsvegring her. Tog virker jo veldig behagelig, men jeg må fortsatt til og fra jernbanestasjoner, og nesten 7 timer på toget virker ganske lenge. Særlig med en 8 mnd gammel baby som sikker har lyst til å bevege seg.. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Klar
|
Sv: Oslo-Trondheim med barnevogn: Fly eller tog?Baaaah, nå er det ikke ledige barnevognplasser på det toget det er naturlig å ta. Hva gjør man da? Slår sammen barnevogna og sitter med baby på fanget? Tar fly ene veien og tog tilbake? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Oslo-Trondheim med barnevogn: Fly eller tog?Du får to seter når du reiser med små barn. Og mini kan leke og krabbe rundt i lekeavdelingen. Jeg har tatt toget mange ganger og det å ha vogna ved siden av plassen er ikke helt nødvending. De har sovet i vogna si selv om jeg ikke har hatt plass helt ved siden av. Eller de har bare sovet i nabosetet. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Klar
|
Sv: Oslo-Trondheim med barnevogn: Fly eller tog?
Aaaah, så det er plass til å ha vogna stående oppe et annet sted i togvogna? Da funker det jo fint |
|
|
|
![]() |
|
|