|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flink som føder barn?Når jeg tenker meg om, liker jeg ikke ordet 'flink' i det hele tatt. Jeg tror det er fordi jeg synes det er noe Margrethe Munthe-aktig over det, og tar ordet svært ugjerne i min munn i de fleste situasjoner. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Flink som føder barn?Jeg var ikke noe flink til å føde barn, men kjempeflink til å ta keisersnitt. Og heldigvis for det. Det var kjempebra og endelig føle seg litt flink.
|
|
|
#83 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Flink som føder barn?Jeg synes helt klart det, flinkheten, bør avhenge av hvor raskt man føder barna. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Flink som føder barn?
Tja, for min del var de flinke, om jeg må bruke ordet, sykepleierne som dullet og holdt ut med meg etter keisersnittet. Og jeg har da født like bra som de som fødte vaginalt! |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Live and let live
|
Det har du jammen rett i, det var nok klønete formulert. Jeg føler meg flink som er kommet gjennom det, og jeg synes alle som er kommet gjennom det har vært flinke, det er en bragd å gro frem og sette til verden et nytt menneske. De fleste har helt sikkert hatt sine utfordringer og eller eventuelle redsler i forbindelse med den bragden, og da er det jo på plass med litt skryt, er poenget mitt. Bra jobba er jo et bedre begrep, jeg ser den. Men jeg føler meg flink når noen sier det. Så om de går rett på sak og sier det de vil jeg skal føle med utsagnet sitt, så er det godt nok for meg. Bare jeg får skryt.
|
|
|
#87 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Jaaaaaa. :snufs:
|
|
|
#88 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Flink som føder barn?Legen var flink. Hun brukte nesten hele verktøykassen og mere til, og unngikk keisersnitt. Fine, flinke legen. Jeg var ganske flink til å se i taket og telle prikkene i takplatene.
|
|
|
#89 |
|
Librocubicularist
|
Eg vurderte det, men så var fødeavdelinga i 5. etasje.
|
|
|
|
#91 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Jeg elsket å ta keisersnitt, det var en fantastisk opplevelse. Alle var flinke, jordmødrene, sykepleierne og gynekologene. Og jeg! Jeg var kjempeflink! Selv om jeg bare lå der
|
|
|
#92 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flink som føder barn?Etter smertefulle rier i seks timer uten noe som helst tegn til åpning, og uten noe som helst mulighet for å få epidural, så synes jeg at jeg var flink som holdt ut. Jeg sa til jordmoren at nå gidder jeg ikke mer, men jeg sto på. Greit nok, jeg hadde ikke noe valg.
|
![]() |
|
|