Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Høyre og Frp går i regjering

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-13, 00:04   #141
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høyre og Frp går i regjering

Reservasjonsrett for lærere, da snakker vi!

Jeg er oppriktig spent på hvor denne regjeringa tenker føre oss. Ikke spent som i "jeg gleder meg", men spent som i at jeg ikke greier se for meg hvordan de vil løse utfordringene sine.

Gammel 01-10-13, 00:17   #142
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Fastlege-reservasjonsretten bør uansett spikres opp på døren til nevnte lege og forkynnes i brevs form ved tildeling av fastlege. Monopolfastleger bør kanskje ikke få lov til å ha reservasjonsrett.

Jeg vil ha reservasjonsrett mot leger med reservasjonsrett.

Gammel 01-10-13, 00:23   #143
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Reservasjonsrett for lærere, da snakker vi!

God ide - da skulle jeg vurdert å gå tilbake til skolen. "Dessverre, men jeg har reservert meg mot organisk kjemi og kommunikason med ledelsen".

Gammel 01-10-13, 00:23   #144
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg vil ha reservasjonsrett mot leger med reservasjonsrett.

Ja, skal fastlegene ha reservasjonsrett, da bør det fremgå klart på listen over fastlege. Og man må kunne reservere seg mot å bli tildelt en slik lege. Det er et dårlig alternativ dersom man først skal finne ut dette når man sitter hos legen og ber om disse legetjenestene.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 00:24   #145
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Blir veldig overrasket hvis denne regjeringen blir sittende i 4 år med dette grunnlaget.

(men så stemte jeg ikke på dem, og jeg ønsket heller ikke ny regjering, det må sies)

Og et lite sleivspark til slutt: 55% kristendom? Hvilket århundre er dette nå igjen?

Gammel 01-10-13, 00:25   #146
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Reservasjonsrett for lærere ja, maks en diagnose pr lærer, for eksempel.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 00:26   #147
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

God ide - da skulle jeg vurdert å gå tilbake til skolen. "Dessverre, men jeg har reservert meg mot organisk kjemi og kommunikason med ledelsen".

"Beklager, jeg regner bare med hele tall. Jeg har reservert meg mot desimaler."

God ide!

Gammel 01-10-13, 00:28   #148
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

"Jeg reserverer meg mot å undervise barn av leger som benytter seg av reservasjonsretten"

Gammel 01-10-13, 00:31   #149
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Med 55% kristendom blir det nesten mindre enn det mine barn har i dag. Etter mitt inntrykk i alle fall... Men det er kanskje berre slik i småskulen? Dei har lite anna enn om Moses, dei første kristne og slike ting.

Eg er ikkje glad for det "nye" faget - berre for å ha presisert det.

-men er lykkelig for Lofoten, asylbarn og ikkje meir Ap i regjering.
Betyr ikkje at eg ikkje ser skjær i sjøen.

Gammel 01-10-13, 00:35   #150
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"De er heldige, de, som får lære skikkelege ting på skulen!", sa alltid morfar. "Det einaste me lærte var salmevers og katekisme og abraham og Isak og Jakob og abraham og Isak og Jacob! Pføy!"

Gammel 01-10-13, 00:40   #151
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når Siv skal uttale seg om utlendingpolitikk, biter jeg negler, gremmes og venter på utsang å grine eller le hysterisk av. Jeg synes hun pratet veldig avbalansert om det i dag, og ble positivt overrasket over det hun sa på slutten om at de som får besluttet å bli i landet skal ha en bedre intigreringspolitikk å forholde seg til. For jeg er enig i at den ikke er optimal slik den er nå. Blir grusomt spennende å se hva de lander på der, og jeg er faktisk overbevist Siv kan komme til å overraske posistivt flere ganger i tiden som kommer. Og det skremmer meg litt, for jeg VIL ikke like noe av det hun står for, mener eller uttaler seg om. Men det som skremmer meg aller mest er Krf, og ikke bare to, men tohundre steg tilbake til gamledager.

Gammel 01-10-13, 00:40   #152
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Med 55% kristendom blir det nesten mindre enn det mine barn har i dag. Etter mitt inntrykk i alle fall... Men det er kanskje berre slik i småskulen? Dei har lite anna enn om Moses, dei første kristne og slike ting.

Er du helt sikker på det, eller er det bare synsing? Det er temmelig lite kristendom på de første trinnene, der jeg underviser.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 02:15   #153
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er du helt sikker på det, eller er det bare synsing? Det er temmelig lite kristendom på de første trinnene, der jeg underviser.

Det er nok mer avhengig av læreren enn man skulle tro, vesla hadde en lærer i første klasse med så stort fokus på kristendom at jeg ville ha tatt det opp med skolen hvis jeg ikke visste at hun snart skulle slutte.
"Hun snakker bare om gud og jesus hele tida hu, pappa!"
55 prosent?
Hmmm, vi får se hvordan det blir, men jeg ser det ikke som helt usannsynlig at det lukter fritak...

Gammel 01-10-13, 08:03   #154
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er absolutt synsing. Eg er berre frustrert over det faget. Nå blir der enda meir av dei kristne verdiane (som egentlig betyr bibelhistorie). Det går heilt greit - ungane mine blir ikkje ødelagt av det, men skulle gjerne sett at tida blei brukt på noko anna.

Gammel 01-10-13, 08:29   #155
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De fredet Lofoten, Vesterålen og Senja

De gjorde det!
Da får jeg bare leve med en landbruksminister fra Frp og håpe de ikke blir sittende lenge nok til å ødelegge alt for mye!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland

Sist redigert av Floksa : 01-10-13 kl 08:38.
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 08:31   #156
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Det er absolutt synsing. Eg er berre frustrert over det faget. Nå blir der enda meir av dei kristne verdiane (som egentlig betyr bibelhistorie). Det går heilt greit - ungane mine blir ikkje ødelagt av det, men skulle gjerne sett at tida blei brukt på noko anna.

Jeg synes RLE er et ganske bra fag. Ja, inntil i går, da.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 08:47   #157
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Senest i fjor måtte jeg bruke krl-bøker i undervisningen, nå blir jo de mer aktuelle igjen. *pengersparterpengertjent*

Sist redigert av Syrinx : 01-10-13 kl 08:48. Årsak: Måtte legge på et blunkesmilefjæs, i tilfelle noen skulle slumpe til å ta fjaset mitt på alvor.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 08:54   #158
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg må si at "Det gjennomføres et lærerløft i skolen." og "Kvaliteten i helsevesenet heves." var interessante formuleringer. Ingen av dem er målbare i noen særlig grad.

Åjoda. Det kommer nok noen nye intensigende målkrav som må oppfylles. Passer bra inn i "vi skal slanke byråkratiet".

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 08:55   #159
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På skulen til mine jenter har dei ikkje bøker i RLE før i fjerde klasse. Så eg syns heile faget er litt diffust. Anar eigentlig ikkje kva dei held på med i dei timane. Det går mykje i "Ingen utenfor" og vennskap i alle fall etter det eg kan sjå av "Ukens mål" på lekseplanen. Det er jo bra.
Og så er det ein del om kristendom, spesielt i tilknytning til kristne høgtider. Men eg skulle gjerne sett ei bok! Samt at dei gjerne kunne hatt lekser i faget ein gang i blant. Det har fjerdeklassingen endå ikkje hatt i løpet av dei fire åra ho har gått på skule. Men eg forstår jo at det aller viktigaste dei første åra er å få på plass lese og mattekunnskapar, så leksene bør vere fokusert på det.

Gammel 01-10-13, 08:57   #160
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

'Slanke byråkratiet' må man jo bare av når man vet hvordan ståa er i kommuner som har vært blåstyrt en stund.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:21.