|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
koko
|
Sv: Høyre og Frp går i regjeringReservasjonsrett for lærere, da snakker vi!
|
|
|
#142 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Høyre og Frp går i regjering
|
|
|
#143 |
|
Travelt opptatt
|
God ide - da skulle jeg vurdert å gå tilbake til skolen. "Dessverre, men jeg har reservert meg mot organisk kjemi og kommunikason med ledelsen".
|
|
|
#144 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, skal fastlegene ha reservasjonsrett, da bør det fremgå klart på listen over fastlege. Og man må kunne reservere seg mot å bli tildelt en slik lege. Det er et dårlig alternativ dersom man først skal finne ut dette når man sitter hos legen og ber om disse legetjenestene. |
|
|
|
|
|
#145 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høyre og Frp går i regjeringBlir veldig overrasket hvis denne regjeringen blir sittende i 4 år med dette grunnlaget.
|
|
|
#147 |
|
Protonterapeut
|
"Beklager, jeg regner bare med hele tall. Jeg har reservert meg mot desimaler."
|
|
|
#148 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Høyre og Frp går i regjering"Jeg reserverer meg mot å undervise barn av leger som benytter seg av reservasjonsretten"
|
|
|
#149 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Høyre og Frp går i regjeringMed 55% kristendom blir det nesten mindre enn det mine barn har i dag. Etter mitt inntrykk i alle fall... Men det er kanskje berre slik i småskulen? Dei har lite anna enn om Moses, dei første kristne og slike ting.
|
|
|
#150 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Høyre og Frp går i regjering"De er heldige, de, som får lære skikkelege ting på skulen!", sa alltid morfar. "Det einaste me lærte var salmevers og katekisme og abraham og Isak og Jakob og abraham og Isak og Jacob! Pføy!"
|
|
|
#151 |
|
|
Sv: Høyre og Frp går i regjeringNår Siv skal uttale seg om utlendingpolitikk, biter jeg negler, gremmes og venter på utsang å grine eller le hysterisk av. Jeg synes hun pratet veldig avbalansert om det i dag, og ble positivt overrasket over det hun sa på slutten om at de som får besluttet å bli i landet skal ha en bedre intigreringspolitikk å forholde seg til. For jeg er enig i at den ikke er optimal slik den er nå. Blir grusomt spennende å se hva de lander på der, og jeg er faktisk overbevist Siv kan komme til å overraske posistivt flere ganger i tiden som kommer. Og det skremmer meg litt, for jeg VIL ikke like noe av det hun står for, mener eller uttaler seg om. Men det som skremmer meg aller mest er Krf, og ikke bare to, men tohundre steg tilbake til gamledager.
|
|
|
#152 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Er du helt sikker på det, eller er det bare synsing? Det er temmelig lite kristendom på de første trinnene, der jeg underviser. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er nok mer avhengig av læreren enn man skulle tro, vesla hadde en lærer i første klasse med så stort fokus på kristendom at jeg ville ha tatt det opp med skolen hvis jeg ikke visste at hun snart skulle slutte.
|
|
|
#154 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Det er absolutt synsing. Eg er berre frustrert over det faget. Nå blir der enda meir av dei kristne verdiane (som egentlig betyr bibelhistorie). Det går heilt greit - ungane mine blir ikkje ødelagt av det, men skulle gjerne sett at tida blei brukt på noko anna.
|
|
|
#155 |
|
can-jur
|
Sv: Høyre og Frp går i regjeringDe fredet Lofoten, Vesterålen og Senja
Sist redigert av Floksa : 01-10-13 kl 08:38. |
|
|
|
|
|
#156 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg synes RLE er et ganske bra fag. Ja, inntil i går, da. |
|
|
|
|
|
#157 |
|
koko
|
Sv: Høyre og Frp går i regjeringSenest i fjor måtte jeg bruke krl-bøker i undervisningen, nå blir jo de mer aktuelle igjen. *pengersparterpengertjent*
Dårlige vitser har også livets rett. Sist redigert av Syrinx : 01-10-13 kl 08:48. Årsak: Måtte legge på et blunkesmilefjæs, i tilfelle noen skulle slumpe til å ta fjaset mitt på alvor. |
|
|
|
|
|
#158 |
|
Whatever, never mind
|
Åjoda. Det kommer nok noen nye intensigende målkrav som må oppfylles. Passer bra inn i "vi skal slanke byråkratiet". |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Høyre og Frp går i regjeringPå skulen til mine jenter har dei ikkje bøker i RLE før i fjerde klasse. Så eg syns heile faget er litt diffust. Anar eigentlig ikkje kva dei held på med i dei timane. Det går mykje i "Ingen utenfor" og vennskap i alle fall etter det eg kan sjå av "Ukens mål" på lekseplanen. Det er jo bra.
|
|
|
#160 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Høyre og Frp går i regjering'Slanke byråkratiet' må man jo bare
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
![]() |
|
|