|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har fått viljen sin
|
ForbrukerkjøpslovenBatteriet på min ganske splitter nye mobiltelefon lader dårligere og dårligere - og bruker en natt på å komme seg fra 10% til 40%. Jeg skal levere den inn i dag men lurer på hva jeg kan kreve. Regner med de må få sjansen til å reparere den et par (tre?) ganger før jeg kan be om en ny - men har jeg rett på å låne en annen mobiltelefon mens reparasjonen pågår? Jeg klarer meg jo ikke uten!? ( |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: ForbrukerkjøpslovenJeg fant dette;
Men hva er "urimelig kostbart" for selger og de vil vel neppe innrømme på forhånd at en reparasjon tar mer enn en uke? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: ForbrukerkjøpslovenHele paragrafen;
Og hva er "uten opphold"? Mangelens betydning (batterikapasitet) må vel sies å være vesentlig. Vil det å være uten mobiltelefon kunne sies å være en vesentlig ulempe for meg ? (Her roper hele meg et rungende JA) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: ForbrukerkjøpslovenJeg vil tro du har en ganske god sak på å få en lånetelefon. Mannen hadde en lignende situasjon, krevde lånetelefon og fikk det uten dikkedarer. Jeg ville fremholdt at du trengte den i jobben, inntektstap er vel det vektigste argumentet?
|
|
|
#5 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ForbrukerkjøpslovenNår jeg måtte levere inn min telefon (smarttelefon) så fikk jeg beskjed om at når jeg fikk lånetelefon så var det ikke annet krav enn at det skulle gå ann å ringe med. Så det var ikke akkurat noe smarttelefon jeg fikk låne gitt. Gikk knapt ann å sende sms med den. Men ringe og motta samtaler gikk fint, og da mente de at det var det som holdt. Da var det irriterende at reparasjonen tok 3 uker og de glemte å si fra når den var ferdig. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Forbrukerkjøpsloven
De sendte sikkert iMessage?
|
|
|
#7 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ForbrukerkjøpslovenEr du litt kranglete tror jeg du vil kunne få en låne-dings med tilsvarende funksjonalitet som den du leverer inn.
|
![]() |
|
|