Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Dere som blogger

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-13, 08:56   #1
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dere som blogger

Hvor har dere bloggen?
Jeg har prøvd blogspot tidligere, men synes den har litt begrensninger. Hvor får man mest blogg for pengene, uten å betale for det? Det må i tillegg være noe som er enkelt penkelt å jobbe med.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 09:01   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som blogger

Jeg hadde wordpress før, men det var begrensende på meg. Så jeg er fornøyd med blogspot.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 09:33   #3
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Chanett: hvorfor er wordpress begrensende?
Jeg skal lage blogg nå nemlig.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 09:35   #4
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har brukt både blogspot og wordpress, og er vel kanskje mest fornøyd med wordpress. I hvert fall synes jeg wordpress har penere løsninger.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 11:35   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hva blogger dere om? Og er det ikke litt sånn småtrist hvis man skriver masse gullkorn som ingen leser?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 11:39   #6
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker blogspot, synes det er helt ok.

Blogger om fotografi, mat, hverdagen, krystallsyke osv...

Har ikke kjempe mange lesere, men vet det er mange som har bestilt foto av barna sine fordi de ser bloggen, endel tilbakemeldinger osv... Oppskrifter bruker jeg mye selv også, blir som en liten "minne"kokebok

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 11:42   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men hva blogger dere om? Og er det ikke litt sånn småtrist hvis man skriver masse gullkorn som ingen leser?

Jeg aner en ekstrovert-/introvert-inkompatibilitet her. Jeg har brukt bloggene mest som logg for egen del – bøker jeg har lest, filmer jeg har sett, geniale oppskrifter og minneverdige restaurantbesøk, f.eks. Det er jo for så vidt artig om noen har glede av å lese det, men jeg skriver for meg selv.

Gammel 14-10-13, 11:44   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er jeg virkelig hvis ingen ser meg?

Jeg aner at du har rett, Toffskij.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 11:46   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg startet bloggen min da jeg var hjemme i fødselspermisjon, egentlig mest for å ha et sted å øve meg på å skrive. Det jeg øvde meg på, var i stor grad filmomtaler. Naturligvis ble det en del baby- og etterhvert barneprat også, da mye for å dele med utenbys familie (særlig moren min). (Nå senere setter jeg veldig pris på at jeg skrev såpass mye om den lille Poden som jeg gjorde, for mesteparten av det jeg skrev, ville jeg neppe husket ellers.) Det har aldri vært veldig mange som har lest bloggen min, og det har aldri plaget meg.

De senere årene har jeg primært blogget på FP, og det er jo noe litt annet. Jeg legger en god del ting ut i den eksterne bloggen også, mest ting som det kan tenkes at jeg får lyst til å vise til andre en gang.

Gammel 14-10-13, 11:48   #10
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Men er jeg virkelig hvis ingen ser meg?

Det er sikkert forskjellig for introverter og ekstroverter.

Gammel 14-10-13, 11:49   #11
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Jeg har forresten brukt wordpress til et par jobbrelaterte blogger også. Veldig kjapt og pjaktisk.

Gammel 14-10-13, 11:50   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det er sikkert forskjellig for introverter og ekstroverter.

Det vil jeg tro. Og som så mange andre karaktertrekk er disse kanskje enda synligere og mer uttalt og lettere å kontrastere med andre når man ser dem hos barn. (Introvert pluss introvert kan faktisk bli dobbelt så introvert! )

Gammel 14-10-13, 11:51   #13
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Introvert pluss introvert kan faktisk bli dobbelt så introvert! )

Eller ekstremekstrovert, til resten av familiens store befippelse.

Gammel 14-10-13, 11:53   #14
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ikke begynt å blogge ennå. Har tenkt å blogge om nedsatt hørsel hos barn og hvordan det påvirker oss i hverdagen. Jeg vil bruke det som skrivetrening for meg selv, og som en hverdagslogg for familien. Jeg synes selv det er vanskelig å finne god informasjon om dette emnet, så kanskje det kan være til hjelp for andre. Det er i tilfelle en bonus.

Gammel 14-10-13, 11:54   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nettopp begynt (igjen), og liker wordpress best. Mest på grunn av navnet, mistenker jeg.

Har begynt på to, den ene har jeg reklamert for skamløst allerede, den andre tenkte jeg faktisk skulle bli bra, så den venter jeg med å spre før jeg er fornøyd sjæl.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 12:26   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Chanett: hvorfor er wordpress begrensende?
Jeg skal lage blogg nå nemlig.

Fordi man må kunne mer selv. Det kan nemlig ikke jeg, så da blir blogspot perfekt. Enkeltpenkelt.

Hva jeg blogger om? Interiør, seff. Og litt til. Og jeg blir sett. Noe skal man ha igjen for å ha blogget en mannsalder. Knis.

Gammel 14-10-13, 12:28   #17
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Man trenger vel ikke kunne noe som helst for å bruke gratiswebløsningen til Wordpress?

Gammel 14-10-13, 12:29   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Man trenger vel ikke kunne noe som helst for å bruke gratiswebløsningen til Wordpress?

Man må kunne skru på en datamaskin eller annen egnet dippedutt og koble seg til internett.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-13, 12:30   #19
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Jeg hadde den i eget domene og det ble too much.

Gammel 14-10-13, 12:31   #20
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Standard

Tar gjerne mot linker til bloggene deres for inspirasjon.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.