Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Vask av lammeskinnspose?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-13, 17:59   #1
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Vask av lammeskinnspose?

Jeg har en godt brukt lammeskinnspose, den er nå moden for en vask.
Men kan jeg vaske den, eller må den på rens?

Problemet er vel å komme til på baksiden av lammeskinnet etter vasken for å myke det opp, noen som har prøvd å vaske en sånn?
Den er delt i to deler som festes med glidelås, om det har noen betydning.

Gammel 21-10-13, 18:03   #2
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av lammeskinnspose?

Ja, eg fekk veiledning på nøstebarnbutikken om korleis eg skulle vaske lammeskinnet og har brukt same metode på posen.

1. Vask på ullprogram.
2. Still inn vaskemaskinen på bare sentrifuge (ikkje vask), så mange omdreiningar som mogleg. Då tørker skinnet innan rimeleg tid.
3. Medan skinnet framleis er vått, grer du det med ein hundebørste. Då unngår du at håra fletter seg saman og det er framleis mjukt når det tørker.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 18:06   #3
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Høres flott ut, dette skal testes.
Men hundebørste, det har jeg ikke, er det noe spesielt med den eller kan jeg bruke en vanlig børste?

Gammel 21-10-13, 18:12   #4
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte børste på dyrebutikk, sidan nøstebarnbutikkdama hadde sagt det. Det er veldig lange og tynne metalltagger. Eg er ikkje heilt overbevist om at ein vanleg hårbørste vil gjere same nytta.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 18:27   #5
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg brukte lusekam.
Det var evighetsarbeid, men det ble veldig mykt da.

Gammel 21-10-13, 18:37   #6
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Standard

Så stålbørste er bedre kanskje, det har vi, får se om jeg tar turen innom dyrebutikken en dag da.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:51.