|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Hva heter det som på noen adresser er etter postboksen?Hva kaller man Vika i følgende adresse?
Poststed? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva heter det som på noen adresser er etter postboksen?Er ikke det poststed? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Sv: Hva heter det som på noen adresser er etter postboksen?Sted eller poststed.
|
|
|
#4 |
|
St(r)ikkeplante
|
Sv: Hva heter det som på noen adresser er etter postboksen?Fra posten.no
|
|
|
#5 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva heter det som på noen adresser er etter postboksen?Vika er ikke poststed i den adressen du oppgir. Poststed er Oslo.
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Sv: Hva heter det som på noen adresser er etter postboksen?Men hvis man foreksempel holder på med tabeller som skal vise avsender/mottaker-opplysninger så er Vika sortert under Poststed eller Sted. Man har ikke egne tabeller for Potboksanleggsplassering og lar Sted/Poststed være tom.
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva heter det som på noen adresser er etter postboksen?
|
|
|
#10 |
|
Epikur
|
Sv: Hva heter det som på noen adresser er etter postboksen?Jeg sjekket og jeg blandet, akkurat de Oslopostboksstedene (Vika, Sentrum) er i adressefeltet og så er Oslo poststed, jeg trodde ikke de hadde med Oslo.
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Hva heter det som på noen adresser er etter postboksen?Tusen takk. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
heimføing
|
Sv: Hva heter det som på noen adresser er etter postboksen?F.eks var det tidligere 9001 Tromsø som gjaldt for alle postboksadresser i byen. Postboks 200 Guleng og Postboks 200 Sentrum osv var derfor nødvendig skulle for hvilket postkontor (altså postboksanlegg) det skulle til. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Hva heter det som på noen adresser er etter postboksen?
Er du helt sikker på det? Det er forskjellige postnummer i f.eks. Oslo, men i 2008 når vi skiftet system så snakket jeg med posten og da måtte vi skrive postboksanlegget uansett. Jeg personlig syns jo at det må være veldig unødvendig om alle postboksanlegge har forskjellige postnummer (hvilket jeg kan tenke meg at de har), men det hjelper jo ikke om posten ikke kommer frem. |
|
|
|
![]() |
|
|