|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vaske vinduer innvendig. Vellykket!Jeg er dødsfornøyd med et billig sett fra Nille jeg ble anbefalt. Tørk med gul, fuktig klut og ettertørk med tørr, blå klut. Perfekt resultat. Sist redigert av Hyacinth : 02-11-13 kl 21:23. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vaske vinduer innvendig. Vellykket!Jeg bruker bare Jif universal og tørkerull, jeg. Altså, sånn hypotetisk.
|
|
|
#25 |
|
kamerat
|
Sv: Vaske vinduer innvendig. Vellykket!
Jeg ikke bare lar være å vaske vinduene, jeg ler også vantro av mannen de gangene han faktisk gjør det. (Sånn annethvert år, ca.)
|
|
|
#26 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Vaske vinduer innvendig. Vellykket!Jeg vasker vinduer sånn ca. en gang i året, og jeg er like overrasket hver gang om hvor godt jeg ser ut etterpå. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Tøff
|
Sv: Vaske vinduer innvendig. Vellykket!For meg ville det å ha vasket vinduene, inn- eller utvendig, vært vellykket i og for seg selv. Jeg er på sjette året uten vindusvask, jeg har to barn og det ser ikke ut (kniz), men jeg gidder bare ikke. Jeg skammer meg og tenker stadig at "nåH" og så håper jeg musklene mine en dag bare skal reagere uten å kjøre sjekk mot hjernen først. Har ikke fungert enda, det er visst bare munnen min som har den forbikoblingen. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Vaske vinduer innvendig. Vellykket!Jeg varierer mellom microfiber og vann, men også enten salmiakk, eddik, eller nylonvask. Man får rene vinduer hva man enn gjør og om det ene er så mye enklere enn det andre føles diskutabelt. Jeg trør til med salmiakk og grønnsåpe om det er helt ekstremt (skjeldent fastgrodd skitt og fett) og skyller med svakt eddiksvann. Jeg bor i byen og om jeg skulle ventet 6 år på å vaske, ville jeg nok mistes ca 60-70 % av dagslyset. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
maler
|
Sv: Vaske vinduer innvendig. Vellykket!Jeg kjøpte jif vindusvask. Det er fortsatt et ork, men nå blir det i det minste bra. Jeg vet man kan få det til med enklere midler, men da blir det ikke gjort hos meg.
|
|
|
#30 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Broren min har denne, og er strålende fornøyd. Jeg ønsker meg en sånn. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vaske vinduer innvendig. Vellykket!Altså, det med avispapir, kan noen teskjeforklare hva man bruker og i hvilken rekkefølge? For det er vel ikke bare avispapir?
|
|
|
#32 |
|
Bedreviter
|
Avispapir gjelder ikke lenger, sier ekspertene, siden moderne trykksverte ikke er spesielt egnet til rengjøring.
hentet fra artiklelen "Tre tips for rene vinduer"
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
maler
|
Sånn kjenner jeg at jeg trenger.
|
|
|
#34 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Vaske vinduer innvendig. Vellykket!Men hvor mange vinduer klarer den? Hilsen miss SÅ mange og store fine vinduer. Fine i 2005, altså.
|
|
|
#35 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() ![]() |
Sv: Vaske vinduer innvendig. Vellykket!Varmt vann med litt zalo og eddik i. Vaske først. Deretter tørr klut som du tørker over med. Viktig at begge klutene (båd våt og tørr) er microfiber! |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Telte 22 her, noen store, noen små, det klarte den iallefall. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Vaske vinduer innvendig. Vellykket!Nal, nylonvask eller JIF, microfiberklut for vinduer og en tørr klut for å tørke nalen. Vasker, drar nalen over, tørker nalen før nye strøk.
|
|
|
|
#40 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anbefaler også denne, synes resultatet blir riktig så bra. Og ikke minst; mye lettere å lure resten av husstanden til å vaske vinduer med denne. |
|
|
|
![]() |
|
|