Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ny fordomstråd - landsdeler!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-13, 22:38   #121
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny fordomstråd - landsdeler!

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Nei. Nei. Nå må du få det rett.
Å er du dattera hosses?

Eddu dattera hossi?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 22:41   #122
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svigers har det heller ikke veldig varmt.

Gammel 04-11-13, 22:43   #123
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Det er så på spiker´n altså!!

"Det æ så greitt atte. Men æ kan ikke si æ liår det no særrrli´!" ...for alt går, alt ordner seg! Forøvrig er sørlendinger like bedaglige i trafikken, noe som irriterer tilflyttet østlending så det holder; det er først når lyset blir grønt at de begynner å tenke på å sette bilen i gir og såååå kjører de til slutt.

De er like ille på jobb også, altså! Ting går treeeeeeeeegt her!!!

Gammel 04-11-13, 22:48   #124
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes helt ærlig at eldre, pene fruer er nokså like om de kommer fra Kalfaret, Øvre Singsaker eller Frogner. Og sikkert Stavanger også.

Ja, i alle fall de fra Egenes, de pene fruene.

Gammel 04-11-13, 22:51   #125
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg er forresten gift med en sørlending
som egentlig oppfyller alle fordomskriteriene for bergensere.

Jeg har mobbet sørlending-svigerfamilien for det der "javel"-greiene helt siden jeg var på butikken og ble vitne til to personer som møtte hverandre og utvekslet følgende samtale før de gikk videre:
"Javel"
"Javel"

Når svigermor ringer, så sier jeg typisk: Å hei, svigermor! (insert navn, selvfølgelig)
Så svarer hun, hva tror dere?

Javel.

Jeg er jo sørlending, men har ikke bodd her på 20 år, akkurat flyttet tilbake. Kjenner meg ikke igjen nå lenger. Sier vi altså "javel" enda her? Har jeg bodd for lenge borte?

Gammel 04-11-13, 22:58   #126
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg er trønder - og tror det er derfor jeg ikke reagerer så veldig på nordleningene. Er dessuten rimelig rett fram selv, dog ikke så grov kanskje.

Gammel 04-11-13, 23:05   #127
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg er dypt uenig.

Fitte kjedelig er stygt og vulgært, men slik fette har utviklet seg fremstår det som et forsterkende adjektiv, ikke et uttrykk for kjønnsorganet lenger.
På lik linje med jævla kjedelig, faenes kjedelig, drit kjedelig, mad kjedelig osv.

Jeg var de første gangene jeg hørte de eldste ungene bruke uttrykket, men de bruker det på den måten du beskriver det. "Alle" sier det. (Jeg har likevel ikke helt sansen for det, men lar det ikke være en kampsak.) Jeg har definitivt ikke hørt det brukt av voksne i et møte.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 23:08   #128
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ha fått høre at jeg er veldig utypsisk bergenser.

Jeg har noen fordommer mot damer fra Fana med båt på Gjellestad. De er sånn blingbling med harry touch som en nevnte tidlig i tråden. (Jeg er fra Fana selv, men utflyttet uten båt på Gjellestad ).

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 23:17   #129
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det heiter Hjellestad ;-)

Gammel 04-11-13, 23:33   #130
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting som er fint i Ålesund er at bilene faktisk stopper om det ser ut som msn skal over veien. Eller man bare står i veikanten og virrer. Det gjør de ikke i Oslo. Selv ikke om man står ved en fotgjengerovergang og helt klart har tenkt deg over veien.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 23:34   #131
KjøpesenterKjell
Pauset

Medlem siden: Oct 2013
KjøpesenterKjell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det er best sentralt.

KjøpesenterKjell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 23:38   #132
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette med avstander kan være litt morsomt. Avstandene er størst per meter midt i Oslo og så krymper meteren drastisk jo lenger unna man kommer. Også for de som bor i hovedstaden. Det kan ha noe med det å gjøre at det er helt irrelevant hvor langt det er hvis man passerer fylkesgrensa, for da er man egentlig unødvendig langt ute på landet allerede. Jeg har blitt spurt med stor entusiasme om jeg kjenner broren som studerer i Tromsø når jeg forteller at jeg bor i Trondheim.

Gammel 04-11-13, 23:44   #133
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har blitt spurt med stor entusiasme om jeg kjenner broren som studerer i Tromsø når jeg forteller at jeg bor i Trondheim.

Er det mulig?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 23:46   #134
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hah. I could say quite a lot.

Ja, nå må du fortelle! :utflyttet siddis:

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 23:54   #135
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ba en av gutta på jobben om å stikke innom en i Haugesund siden han var i distriktet, han befant tross alt i Stavanger. Det er jo på samme side!
Han påstod at østlendinger er dårlig i geografi!
Jeg trøstet meg med at han er en breial bergenser! :såjdetsåh:

Sist redigert av Fløyel : 05-11-13 kl 00:01.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 10:24   #136
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg ba en av gutta på jobben om å stikke innom en i Haugesund siden han var i distriktet, han befant tross alt i Stavanger. Det er jo på samme side!
Han påstod at østlendinger er dårlig i geografi!
Jeg trøstet meg med at han er en breial bergenser! :såjdetsåh:

Gammel 05-11-13, 10:25   #137
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

En ting som er fint i Ålesund er at bilene faktisk stopper om det ser ut som msn skal over veien. Eller man bare står i veikanten og virrer. Det gjør de ikke i Oslo. Selv ikke om man står ved en fotgjengerovergang og helt klart har tenkt deg over veien.

Etter at en slektning ble påkjørt i fotgjengerovergang i Ålesund så vil jeg si at jeg ikke er heeeelt enig.

Og jeg oppfatter det faktisk ikke sånn i Oslo? Jeg lurer litt på om det er en forskjell på øst og vest? Jeg tror vi kjører mer "landlig" på vestkanten. Folk fletter, slipper frem fotgjengere, og om de bare hadde lært seg å blinke ut av rundkjøringene ( ) så hadde alt vært bare fryd og gammen.

Gammel 05-11-13, 10:26   #138
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Here we go again!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 10:29   #139
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Etter at en slektning ble påkjørt i fotgjengerovergang i Ålesund så vil jeg si at jeg ikke er heeeelt enig.

Og jeg oppfatter det faktisk ikke sånn i Oslo? Jeg lurer litt på om det er en forskjell på øst og vest? Jeg tror vi kjører mer "landlig" på vestkanten. Folk fletter, slipper frem fotgjengere, og om de bare hadde lært seg å blinke ut av rundkjøringene ( ) så hadde alt vært bare fryd og gammen.

Folk stopper for fotgjengere og fletter i trafikken på østkanten også, men det finnes jo alltid unntak. Sikkert på vestkanten og.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 10:32   #140
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ved nærmere ettertanke, jeg tror det er mer forskjell på indre by/sentrumsgater og mer landlige deler av byen. Jeg har bare kjørt bil etter at jeg flyttet ut av sentrum (kjøpte bil da vi bodde på Majorstua, men lot den alltid stå, for når man først hadde fått parkeringsplass så kunne man jo ikke slippe den!), og jeg har alltid vært helt overgitt over hvor hnsynsfulle og fleksible bilister Oslofolk er. Men jo tettere inn i sentrum, jo mer hissig blir det vel.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.