Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ta med vogn ... eller ikke?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-07, 09:34   #1
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ta med vogn ... eller ikke?

Vi drar til Mallorca neste lørdag, og jeg har skikkelig beslutningsvegring når det gjelder om vi skal ha med vogn til Jonas eller ikke.

Han er 4,5 år, og vi bruker ikke vogn lenger her hjemme. Han er flink til å gå, og sykler som en gud , men når det gjelder å ha med vogn på reisen....

Jeg ser fordelene ved IKKE å ta den med. Vi slipper å pese til insjekkingen på spesialbagasjen, slipper å pakke den inn, og opp igjen ved ankomst. Samtidig ser jeg også fordelen ved å ha den med. Jonas kan sitte i vognen når vi er på steder med mye folk. Han er en bestemt liten herre som helst vil gå sine egne veier, og blir lett borte. Det er også fint å kunne stable ting i vognen når vi skal på stranden. Forrige gang vi var på reise, var det ingen problem. Da var han 2,5, og trengte vogn, vi hadde en liten Pony vogn. Nå har vi en Brio Racer (tror jeg den heter).

Såhh...hva i himmelens navn gjør jeg. Det KOSTER jo ingenting å ta den med, bortsett fra litt ekstra pes, men er det verdt det???

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 09:39   #2
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta med vogn...eller ikke?

Er han så gammel som 4,5 år så hadde jeg kuttet ut vognen.

Trodde ikke noen ville sitte i vogen såpass gammel. Vi hadde med vognen sommeren før minstejenta fyllte 3 og da brukte hun den kun en gang.
Når vi har vært i syden har vi passet på å klemme inn en siesta. Da har hun holdt ut ofte like lenge som oss.

Sist redigert av Michelle : 09-05-07 kl 09:48.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 09:42   #3
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Tror heller ikke jeg hadde giddet å ha med vogn. Ha heller med en sele

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 09:43   #4
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta med vogn ... eller ikke?

Jeg skal ha med meg mine to storjenter til Tyrkia snart, og har ikke engang tenkt tanken på å ha med vogn. 4,5-åringen min kan også være litt ivrig på å gå andre steder enn hun egentlig skal.
Vi hadde ikke med vogn på 3-ukersturen for to år siden heller, men da var både gubben og jeg med, da...

Gammel 09-05-07, 09:43   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordelen er jo at han kan sove i den slik at dere kan være litt lenger ute på kveldene. Vesla vi er 3,5 og vi skal ha med vogn. Bruker den aldri ellers, men vi kommer til å gå veldig mye, og små barneføtter blir kanskje litt fort slitne av å gå flere kilometer, dessuten skal vi bruke den til soving på kveldstid slik at vi slipper å være stuck på hotellrommet tidlig på kvelden. Nå er jo gutten din ett år eldre, men det kunne jo vært greit allikevel.
Kjøp en paraplytrille? Den er jo ikke god til soving, men grei til å holde kontroll på viltre barn i folkemengder. Da jeg var i Oslo i fjor fant jeg ut at det var en tabbe å ikke ta med vogna, så jeg stakk like godt inn på en butikk på Grønland og kjøpte en paraplytrille til en hundrings. Ikke noe stress å ha med på flyet heller, den veier nesten ingenting og kan slås helt flatt sammen.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 09:44   #6
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde også droppet vogna. Hvis det skulle vise seg å bli et stort behov, er det sikkert en billig trille å få kjøpt.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 09:46   #7
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg hadde også droppet vogna. Hvis det skulle vise seg å bli et stort behov, er det sikkert en billig trille å få kjøpt.

Trille får en leid de fleste steder. Noen bilutleiefirma har også triller.

Gammel 09-05-07, 10:01   #8
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Lurt!

Ellers hadde vi tatt med vår Easywalker til vår 4,5 åring, men det er fordi den blir så liten at vi kan ha den med i kofferten eller håndbagasjen. Og at han liker å sitte i den fortsatt.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 10:21   #9
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke kommet på tanken en gang.

Da eldstemann var 3 år hadde vi med ei lita trille på ferie. Den ble ikke brukt og etter den tid har han ikke sittet i vogn.

Vi har faktisk samme problemstillingen i forhold til toåringen vår, men til ham kommer vi nok til å ta med vogn i sommer.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 10:27   #10
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk. Da tar vi ikke med vogn. Greit å få hjelp når man som sagt lider av akutt beslutningsvegring.

Lurt å kjøpe, evt leie, trille om behovet melder seg.

Og når det gjelder sele: Tanken har slått meg MANGE ganger. Flexi bånd hadde vært kjekt.

Gammel 09-05-07, 10:29   #11
Michelle
X First Lady

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Takk. Da tar vi ikke med vogn. Greit å få hjelp når man som sagt lider av akutt beslutningsvegring.

Lurt å kjøpe, evt leie, trille om behovet melder seg.

Og når det gjelder sele: Tanken har slått meg MANGE ganger. Flexi bånd hadde vært kjekt.

Om gutten er en sånn som stikker av så husk å merke han med navn, adresse og mobilnummer. Sele/Bånd er slett ikke dumt.

Gammel 09-05-07, 10:57   #12
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Standard

Vi har armbånd fra forrige tur. Med mobilnr. våre på. Han rekker ikke å stikke av, men det er bare utrolig slitsomt å passe på at han IKKE gjør det hele tiden.

Gammel 09-05-07, 11:02   #13
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Tror heller ikke jeg hadde giddet å ha med vogn. Ha heller med en sele

Det har jeg jammen lett etter.Hvor finnes det?

Gammel 09-05-07, 11:04   #14
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Da vi var på ferie i vinter var poden 4,5. Vi hadde med vognen og angret ikke et sekund. Riktignok sluttet vi med vogn da ha han var mellom 2,5 og 3 år, men på reiser har vi alltid hatt det med. Nå i vinter ble han stuptrøtt på kvelden; han spiste ferdig og la seg i vognen for å hvile. Som oftest sovnet han også.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 11:06   #15
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ville faktisk aldri ha falt meg inn å ta med vogn til min snart 4 1/2-åring. Det er jo så enormt lenge siden vi sluttet med vogna, så jeg klarer knapt nok forestille meg henne i vogn.

Men jeg skjønner fordelen med vogn for å føle at man har en viss kontroll.

God ferie!

Gammel 09-05-07, 11:10   #16
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Det har jeg jammen lett etter.Hvor finnes det?

Jeg har en til lillebror når han sitter i vogna. Mener at den hadde lange remmer også (kjøpe på en vanlig babybutikk) En annen sak, er jo at en 4,5 åring neppe ville funnet seg i å gå i bånd.....

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 11:22   #17
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vurderer å kjøpe en slik og heller så line til.
Vil en 4-åring sitte i vogn, da? I så fall er det jo en fordel å ha med seg, både for utfarter og sene restaurantbesøk.

Gammel 09-05-07, 11:24   #18
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden er bare 2,5 år, men nekter stort sett å sitte i vogn. Vi har en Zapp da, så den er så enkel og grei å ha med seg at det blir til at vi drasser på den. Mesteparten av tiden er det dog forgjeves, han nekter å sitte i den.

Gammel 09-05-07, 11:49   #19
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Standard

Ja HVOR var det jeg leste om ett sånt bånd man kan feste rundt håndleddene tro? Hmmm...den gamle "buddyline" vi brukte da vi dykket er litt lang, men hadde vært veldig kjekk.

Gammel 09-05-07, 12:10   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Det ville faktisk aldri ha falt meg inn å ta med vogn til min snart 4 1/2-åring. Det er jo så enormt lenge siden vi sluttet med vogna, så jeg klarer knapt nok forestille meg henne i vogn.

Men jeg skjønner fordelen med vogn for å føle at man har en viss kontroll.

God ferie!

Ikke minst til sovebruk. Man kan farte ute på sene kvelder, slipper å skynde seg hjem for å legge barnet på hotellet og bli sittende der. Når vi reiser til Italia i sommer kommer vi til å ha med vognen ut på kvelden, slik at når hun blir trøtt og sovner så kan hun ligge i vognen.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.