|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tusenfryd blir røykfriJadda, jag dem vekk og kast stein etter dem. Ekle, ekle røykerne.
|
|
|
#122 |
|
Ustabil
|
Sv: Tusenfryd blir røykfri
Neida, vi er da ikke primitive! Vi kaster ikke stein! Men vi kan godt kjeppjage, og lage gapestokk på torget (eller på sentret). Dessuten burde offentlig røyking bøtelegges. Saftige bøter. Gjerne håndhevet av parkeringsvakter og vektere, som jo er i stort flertall i forhold til politiet. 1000 kroner for hver gang man blir tatt med røyk i hånda. Jepp. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Tusenfryd blir røykfriSynes det er bra, men samtidig vet jeg at mange da vil røyke i smug heller, på toaletter og lignende. |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Er de? Virkelig? Jeg synes røykere har fått fantastisk mye medhold og rettigheter for sin uvane, det er vel stort sett den eneste gruppen som faktisk får store rettigheter for å fortsette med uvanen sin, som egne soner og lignende. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Princess Skids and Scars
|
Nei selvfølgelig er det ingen rettighet. Men jeg synes at egne områder er til begge parters beste. Da sjenerer de ikke de andre gjestene, og de slipper å gå 15-20 min hver vei for å utføre uvanen sin. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Fortynnet
|
Enig. At Tusenfryd har blitt røykfri synes jeg er flott. Ikke fordi jeg er der noen gang, men sånn på generelt grunnlag. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jada, jeg tok med meg mine når jeg røyket jeg.
|
|
|
#129 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tusenfryd blir røykfriDen tråden på NM viser bare hva røyk (kan) gjør(e) med hodene til folk.
|
|
|
#130 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Tusenfryd blir røykfriHehe ja, den er helt fantastisk. Jeg fatter ikke at jeg gidder å diskutere med de kneipphodene engang. |
|
|
|
|
|
#131 |
|
Ustabil
|
Å jo. Smugrøyking på toaletter er et problem. På sykehus, flyplasser - og til og med på flyene enkelte ganger. |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Tusenfryd blir røykfriEtter at tråden på NM har blitt nevnt så mange ganger så må jeg bare inn å lese.
|
|
|
|
#133 |
|
Det er bare rett og rimelig at røykere står utenfor bussskuret og røyker, og at de passer på at røyken ikke blåser rett inn i skuret/på andre folk. Jeg blir også matt av hensynsløsheten til enkelte røykere, men å si at alle røykere er hensynsløse idioter, blir like smart som å si at alle amerikanere digger Bush -hvilket ikke er sant.
|
|
|
#134 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Tusenfryd blir røykfriJepp, de fleste røykere jeg har vært ute for tar heldigvis hensyn, også på bussholdeplasser. Men guud så forbanna jeg ble en gang da jeg satt inne i et busskur med vesla, og det kom en dust, satte seg ved siden av oss og fyrte opp en røyk. Røyken blåste rett på vesla, og det regnet utenfor og jeg ville ikke stå ute i pisseregnet med henne heller. Jeg sa ifra til gubben at han vel kunne ha ventet eller gått utfor, vi var tross alt der først, og vesla er et lite barn! Han ble bare sur og sa at han ikke ville stå ute i regnet. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
er grønn og fin.
|
Skal man forby alt som kan forurense luften litt da slik at andre puster det inn? Det også om de står langt unna?
TIl å være ikke røyker vet du jammen mye om vanene til "alle" som røyker.
|
|
|
#138 |
|
Ustabil
|
Man kan i allefall raskt konstatere at røykere er idioter. Å utsette seg selv og andre for noe som beviselig er så skadelig, det er idiotisk. Hvorvidt røykere er hensynsløse er selvsagt et diskusjonsspørsmål, men ut i fra en annen tråd, om hvor folk gjør av sneipen, så er konklusjonen at "jeg ser meg jo rundt etter et askebeger, men siden ingen har satt opp ett for meg så kaster jeg den selvsagt på bakken". |
|
|
|
|
|
#139 |
|
saftig
|
Til det første: Hva mener du med "alt"? Det er faktisk ganske mye som er forbudt, nettopp fordi det forurenser. Det er forbudt å brenne bråte. Det er forbudt å la bilen stå på tomgang. Det er forbudt å røyke innendørs, og også enkelte steder utendørs. Jeg ser ikke at det skulle være noe galt i å forby slikt, tvert imot. Og selv om du tror du "står litt unna" så er det ikke sikkert at det faktisk er slik. Jeg har mange ganger fått argumentet "men vi er jo utendørs" eller "røyken blåser da ikke på deg nå" selv om jeg står rett ved siden av.
|
|
|
#140 |
|
Så det å være avhengig av noe er det samme som å være idiot?
|
![]() |
|
|