|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vennegrupper - hva gjør en liksom?Jentungen går nå i 2. klasse, og vi skal ha første treff i vennegruppa på onsdag. Dette har vi aldri verken gjort eller vært med på før, jeg jeg spør erfarne FP-foreldre: Hva gjør en egentlig i vennegruppene?
Sist redigert av Arran : 11-11-13 kl 16:41. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Vi lot de leke helt fritt. Gikk så fint at.
|
|
|
#3 |
|
kamerat
|
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?La dem leke fritt så langt det går, ja.
|
|
|
#4 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?La de leke fritt og ha et brettspill i bakhånd hvis leken "stopper litt opp" kanskje?
|
|
|
#5 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Leke fritt, ha et spill som back-up. Twister er bra for slike anledninger. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Første gangen fikk de pynte karnevalsmaske (karnevalsesong) og andre gangen tok vi dem med ut i skogen og grillet pølser på bål.
|
|
|
|
#7 |
|
lykkelig
|
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Jeg synes vennegrupper er djevlens verk. Hyggelig å ha med barna hjem, men det å tvangssitte med en haug foreldre etterpå og sosialisere er ikke helt min stil. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Vi har aldri hatt med foreldre på vennegruppene? Barna kommer alene.
|
|
|
|
#9 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Det har alltid vært koselig med vennegrupper, synes jeg. Både når barna er her og når foreldrene henter. Jeg er sånn at jeg ikke klarer å sosialisere på sånne arrangementer på skolen, for mange barn og mennesker, at jeg er glad for å kunne bli litt bedre kjent i mindre grupper. Heldigvis er det veldig hyggelige folk som er foreldre til barn i klassen
|
|
|
#10 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Junior har vært på to vennegrupper, og det har vært hyggelig. Ene stedet hadde de bakt boller, på det andre stedet spilte de brettspill og lekte ute med lommelykter. Andre vet jeg har pntet muffins. Av mat har de fått lage-selv-pizza og spagetti. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Vi har hatt flere vennegrupper. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
One of These Days
|
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Jeg litt begge deler. Fra en mors side til en som inni mellom faller litt utenfor, skulle jeg ønske det var vennegrupper, selv om jeg ikke nødvendigvis synes det er superkult å sosialisere seg med andre foreldre. Samtidig ser jeg nytten av det, og jeg klarer fint å være høflig med andre foreldre for en halv time eller to. Det er jo veldig nyttig i etterkant, siden terskelen for å ta kontakt med noen av dem om det skulle være noe, er mye mindre. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Middag og frilek. Det pleier å gå veldig fint.
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Jeg lagde en bolledeig som de fikk trille til boller. Så ble de servert sammen med kakao. Ellers var det frilek både ute og inne. Her hadde alle spist middag før de kom, så bollene ble kveldsmat. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Jeg blir gretten og lei meg av sutring over at vennegrupper er djevelens verk. Ja, tenk så ille at man må bli kjent med foreldre i klassen ungene skal gå i, i kanskje 10 år. Bu-friggin-hu.
Sist redigert av Tallulah : 11-11-13 kl 21:09. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Der vi bodde før hadde de vennegrupper. Jeg savner det her. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Vi har ikke vennegrupper her, men jeg kunne godt tenkt meg å prøve det, tror jeg skal foreslå det når lillebror begynner i første klasse neste høst. Vi har sosiale arrangementer ca 2 ganger hvert halvår. Dette halvåret har det vært spillekveld, så skal vi ha pepperkakebaking i desember.
|
|
|
|
#18 |
|
Er frisk!
|
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Vi har pleid å bake noe som jeg så serverer når foreldrene kommer. To fluer i en smekk.
|
|
|
|
#19 |
|
Trøtt
|
Re: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Det Tally sa.
|
|
|
#20 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Vennegrupper - hva gjør en liksom?Her er vennegrupper fra skoleslutt til SFO er over. Typisk 13.30-16.30 Det er ikke lagt opp til annet enn lett mat og frilek. Den som har vennegruppa henter ungene på skolen og går hjem, foreldrene henter barna selv etter arbeidstid.
|
![]() |
|
|