Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Endelig vedovn i hus!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-13, 00:12   #21
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endelig vedovn i hus!

Njanei, det høres jo ut som en ganske omfattende jobb å bry folk med. Men kanskje monteringsprisene har sunket nå som det ikke lenger må være godkjent montør som gjør jobben?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 06:52   #22
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra jobba! Imponerende innsats. Det ble ordentlig fint.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 07:25   #23
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjempefin ovn! Vel jobbet.

Kan legge inn bilder av vår ovn senere. Jeg er mektig stolt av vår gamle kroneovn nemlig. Den spiser ved, men den varmer som bare det.

Gammel 14-11-13, 08:58   #24
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Takk alle sammen!
Ja savner bilde av deres ildsted

Gammel 14-11-13, 09:04   #25
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vedovnen vises vel ikke så godt da, men det er koselig.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg vedfyring.jpg (89,5 KB, 39 visninger)
Gammel 14-11-13, 09:05   #26
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns aldri det blir for varmt heller. Jeg kan fyre på timesvis, og alle i familien blir litt smågale av det.

Gammel 14-11-13, 09:06   #27
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Du trenger ikke bilde av mitt.

Jeg fant denne på Finn, samme peis. Den kan vel ikke akkurat kalles lekker.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 09:07   #28
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jeg syns alt av vedovn og vedfyring er vakkert.

Gammel 14-11-13, 09:17   #29
Bamsemums

Bamsemums sin avatar

Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg syns aldri det blir for varmt heller. Jeg kan fyre på timesvis, og alle i familien blir litt smågale av det.

Da er du prikk lik samboeren min... kom hjem for et to dager siden, å det var så varmt, at jeg er sikker på nabohusene holdt seg varme av fyringen!!!

Gammel 14-11-13, 09:17   #30
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempefin ovn, Downfall! Og godt jobbet. Så bra at det ikke er nødvendig med godkjennelse lenger. Det høres jo ganske overkommelig ut å montere selv, og vi har vurdert en ny ovn i 2. etasje.

Jeg er veldig glad i ovnen vår. I tillegg til at den ser bra ut, så fungerer den som en kule og varmer opp hele huset på null tid. Ikke synes jeg at den spiser så mye ved at det gjør noe heller, stikk i strid med hva man skulle tro.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 09:18   #31
Bamsemums

Bamsemums sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vedovnen vises vel ikke så godt da, men det er koselig.

Flott bilde!

Gammel 14-11-13, 09:20   #32
Bamsemums

Bamsemums sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Du trenger ikke bilde av mitt.

Jeg fant denne på Finn, samme peis. Den kan vel ikke akkurat kalles lekker.

Vel, nå var denne nedstøvet/falmet og det rundt var ikke spesielt pent.
Om denne er helt svart, å man ordner til litt rundt blir det jo knallfint synd halvparten av varmen fra veden går ut pipa bare:/

Gammel 14-11-13, 09:35   #33
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teofelia: For en flott ovn!
Neket: Jeg fikk sånn nissefølelse av ovnen din. Ser for meg at de danser rundt ovnshatten der.

Nå fikk dere meg til å kikke etter vedovn på Finn. Fant en Jøtul 602, kanskje den kunne vært noe?

Lurer på å gi bort ovnen jeg har hvis noen vil demontere den og ta den med.

Gammel 14-11-13, 09:38   #34
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Vel, nå var denne nedstøvet/falmet og det rundt var ikke spesielt pent.
Om denne er helt svart, å man ordner til litt rundt blir det jo knallfint synd halvparten av varmen fra veden går ut pipa bare:/

Nuvel, knallfint var nok å overdrive. Den er gedigen altså.

Men det blir varmt. Den spiser ved, da - flaks vi kan hogge selv.

Gammel 14-11-13, 09:39   #35
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Den var fin, -ea-. Jeg tror vi har samme, hvertfall en som ligner, på hytta. Varmer veldig godt!

Gammel 14-11-13, 09:57   #36
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

- og sluker ikke ved, Neket? Kanskje jeg skulle ringe og sjekke om den er solgt.

Gammel 14-11-13, 10:00   #37
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

-ea-: Jeg tror da du klarer montering fint?

Gammel 14-11-13, 10:35   #38
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg må bare flytte først, så får jeg et ildsted å vise frem her. Gleder meg masse!

Er vokst opp med vedfyring, og elsker å varme "fua" foran ovnen (der avslørte jeg vel hvilken lansdel jeg kommer fra).

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-13, 10:35   #39
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

- og sluker ikke ved, Neket? Kanskje jeg skulle ringe og sjekke om den er solgt.

Nei, jeg syns ikke den gjør det. Med forbehold om at jeg sammenligner med monsteret hjemme.

Gammel 14-11-13, 12:08   #40
Bamsemums

Bamsemums sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Kjempefin ovn, Downfall! Og godt jobbet. Så bra at det ikke er nødvendig med godkjennelse lenger. Det høres jo ganske overkommelig ut å montere selv, og vi har vurdert en ny ovn i 2. etasje.

Ja det er overkommelig å gjøre jobben selv. Det er såklart en fordel om man er LITT handy.

Jeg er litt delt om dette rundt godkjenning. Flott man kan gjøre alt selv, og det er mer lettvindt at man slipper godkjenning. Jeg vet alt er etter boken, så engster meg ikke. Så for folk som setter seg inn i ting, og gjør en gjennomført jobb, er det bra kravet ble fjernet!

Men, hva med disse som ikke er så nøye på ting? Kanskje ikke får til alt? Skøytene i pipa er ikke tette, avstandene til brennbart materiale blir ikke fulgt, avstand til brannmur+++.
Da kan faktisk krav til kontrollør være forskjellen på husbrann og ikke husbrann

Sist redigert av Bamsemums : 14-11-13 kl 12:25.
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:28.