|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Få bort svettelukt fra ullundertøy?Jeg leste her om dagen at man ikke burde bruke skyllemiddel når man vasket klær med lukt av svette. Husker ikke om det omhandlet ull. Må se om jeg finner igjen den artikkelen.
|
|
|
#22 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Få bort svettelukt fra ullundertøy?Omhandlet mest treningstøy dette, men noen gode tips uansett
|
|
|
#23 |
|
nju nja njo
|
Sv: Få bort svettelukt fra ullundertøy?
|
|
|
#24 |
|
Audacious
|
Sv: Få bort svettelukt fra ullundertøy?Jeg ville kokt det opp i en natronsløsning. Natron dreper til og med lukta i biologer-på-tur-i-femti-varmegrader-i-en-lastebil-med-vannrasjonering-i-en-måned-felttrøye.
|
|
|
#25 |
|
nju nja njo
|
Sv: Få bort svettelukt fra ullundertøy?
Interessant. Hvordan lager man en slik løsning? Ikke helt fornøyd med eddikvirkningen, lukta var nok for satt til det, så må fram med storkjelen og koke.
|
|
|
#26 |
|
Audacious
|
Sv: Få bort svettelukt fra ullundertøy?Bland kaldt vann og noen ss med natron, rør godt, legg ulltøyet oppi, la det koke opp sakte uten å røre i det, ikke la det fosskoke, la det kjøle seg ned i gryta før du skyller det godt og tørker.
|
![]() |
|
|