|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Interessant om inntak av fett og helseJeg kom over denne artikkelen på sidene til Københavns Universitet via VG. Hovedkonklusjonen oppfatter jeg (etter full-fart-lesing) å være at mettet fett fra meieriprodukter synes å redusere snarere enn å øke risikoen for hjerte- og karsykdom. Videre sies det at mettet fett fra kjøtt har motsatt effekt, men man vet ikke om det kommer av andre faktorer ved kjøttet eller ved kjøttspiseres adferd enn selve det mettede fettet. Sist redigert av banana : 20-11-13 kl 10:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Interessant om inntak av fett og helseJeg leste noe for en tid tilbake om at økologiske meieriprodukter var fordelaktig heller enn skadelig sett i sammenheng med hjerte -og karsykdom. Jeg skal se om jeg finner igjen det!
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Interessant om inntak av fett og helseLodtrækningsstudier, for et supert ord! |
![]() |
![]() |
#4 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Interessant om inntak av fett og helseSvært enig i det konsulenten skriver.
![]() |
#5 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Interessant om inntak av fett og helseHm. Jeg synes også ar jeg har lest ar forsking viser at hjerte- og karsykdommer har økt kraftig hos unge mennesker etter at lavkarbo blomstret opp som trend, så jeg kommer ikke til å endre kostholdvanene mine før det er flere seriøse forskningsprosjekter som viser de samme. Det er jo tross alt ganske mye forsking som hevder det motsatte, og nå altså EN rapport som hevder dette (jeg har ikke sett på studiedesignen og uttaler meg uten å vite kvaliteten på den).
![]() |
|
|