|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Gal kattedame
|
Lage pepperkakehus selv?Jeg er god på å bake, men pepperkaker har jeg aldri fått til selv. I år har vi så lyst til å lage pepperkakehus selv, ikke sånn kjedelig byggesett.
|
|
|
#2 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lage pepperkakehus selv?Har ingen oppskrift på deig, men anbefaler å lage en prototyp i kartong før dere setter igang. :bidrar:
|
|
|
#3 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Lage pepperkakehus selv?Jeg har laget en prototyp i kartong, og det fungerer flott. Husk å skjær til delene på selve stekeplaten, det sparer deg og omgivelsene for en del banning. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
bits and pieces
|
Sv: Lage pepperkakehus selv?Prototype i kartong ja.
|
|
|
|
#7 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Lage pepperkakehus selv?IKEA-deig som man kjevler på bakepapiret, skjær ut på papiret, og etterfinskjær med det samme du tar de ut.
|
|
|
#9 |
|
Bedreviter
|
Sv: Lage pepperkakehus selv?vi lager ganske omfangrike pepperkakehus, og bruker ferdigkjøpt deig. IKEA sin er fin, og andre typer fungerer også fint. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Lage pepperkakehus selv?Ikea funker. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lage pepperkakehus selv?Bytt ut natron med bakepulver og reduser sukkermengden i en vanlig pepperkakedeig, så får du mer kompakte (mindre porøse) deler. Her er pepperkakehuset vi ferdigstilte i dag. Det skal ligne på huset vårt og ligner nok til å imponere guttene hvertfall...
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Lage pepperkakehus selv?Niobe: dere er gale! Så flott det er.
|
|
|
#14 |
|
lettere utlada
|
Sv: Lage pepperkakehus selv?Niobe: WOW!
|
|
|
#15 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lage pepperkakehus selv?Takk! Det er skjeivt og rart som bare det, altså.
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Lage pepperkakehus selv?Melis fikser det meste, men det ser ikke skeivt ut!
|
|
|
#17 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() |
Sv: Lage pepperkakehus selv?Niobe: omtrent hvor mye reduserte du på sukkeret? Jeg har egen hylle i ett skap med glassdør til pepperkakeprosjekter, den har stått tom og ventet i ett år nå så jeg gleder meg til å sette i gang! |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lage pepperkakehus selv?Tja... Kanskje med 1/3? Kunne sikkert redusert mer, men vi skulle jo spise litt også...
|
|
|
|
#19 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() |
Sv: Lage pepperkakehus selv?Ja, jeg går ikke av banen for hverken deig eller en mnd gamle, støvete pepperkakehus så det er greit med en variant som smaker godt! |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lage pepperkakehus selv?Jeg har laget hus av både harriets sin deig og en annen deig jeg fant på nettet . Funker som bare det . Det viktigste er å tegne opp delene på forhånd og skjære de ferdige bitene ut rett på bakepapir slik at man unngår forskyvning. Jeg har limt huset med royal icing de siste årene . |
|
|
|
![]() |
|
|