Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor mye skal jeg betale kollega for å stille opp i bursdag?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-13, 12:40   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mye skal jeg betale kollega for å stille opp i bursdag?

Jeg har stilt dette spørsmålet i pedagogforumet, men ønsker mer respons, så spør her hvor alle kan lese også:

En kollega er så grei at han stiller opp i snart 11-åringens bursdag for å gjøre eksperimenter med en gruppe på 10 barn.

Jeg vil gjerne betale han godt for dette, men synes det er vanskelig å vite hvor mye. Oppdraget er én time på en lørdag ettermiddag. Han har én times reisevei, så det vil gå med til sammen tre timer på oppdraget. I tillegg har han selvfølgelig for- og etterarbeid.

Hva er en rimelig pris? Jeg vil heller betale for mye enn for lite.

(Jeg tenkte først 1000 k., men nå er jeg bekymret for at det skulle være for lite?)

Gammel 30-11-13, 13:52   #2
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg betale kollega for å stille opp i bursdag?

Tommel opp? Tommel ned?

Gammel 30-11-13, 13:57   #3
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns det er en knallgod pris. Jeg hadde sikkert nektet å ta i mot så mye om jeg gjorde noe for en kollega, men det spørs jo litt hvor god kollega det er snakk om så klart.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 13:59   #4
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville betalt 1000-1500, siden det krever for- og etterarbeid + kjøretid. Så kul idé!

Gammel 30-11-13, 14:03   #5
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Nja, nær kollega som du har spurt om kan gjøre dette?

Jeg tror også jeg hadde tilbudt en tusenlapp.

Gammel 30-11-13, 14:05   #6
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes 1000,- høres greit ut.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 14:18   #7
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du spurt ham? Jeg tenker 1500 kroner er rimelig, da kan du ha god samvittighet

Gammel 30-11-13, 14:47   #8
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke villet hatt noe som helst fra en god kollega, hadde det vært en mer perifer kollega hadde en tusenlapp vært mer enn nok.

Gammel 30-11-13, 15:14   #9
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville kjøpt en vinflaske i tillegg til 1000-lappen. Hvis vedkommende nekter å ta imot pengene får du iallfall gitt noe. Jeg kunne fint brukt 3 timer av en lørdag på noe sånt og skulle da ikke hatt betalt for det. Det anser jeg som fornuftig bruk av tid, å investere litt tid og energi i at småunger skal få se glede i naturfag.

Gammel 30-11-13, 15:28   #10
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

1000 og en flaske vin høres lurt ut.

Gammel 30-11-13, 15:59   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns 1000 kr er god betaling. Jeg kan ikke tro at noen vil synes det er gnient.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 16:08   #12
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1000 kr er virkelig godt betalt.

Gammel 30-11-13, 16:12   #13
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Synes 1000 kr og en flaske vin er helt flott, og da får du som en annen skrev gitt noe om kollegaen nekter å ta i mot penger!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 18:06   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Synes 1000 kr og en flaske vin er helt flott, og da får du som en annen skrev gitt noe om kollegaen nekter å ta i mot penger!

Ja!

Gammel 30-11-13, 19:29   #15
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

For en fantastisk god ide! Beløpet du nevner høres fint ut også.

Gammel 30-11-13, 19:45   #16
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Så god ide!

Jeg synes 1000 kr er mye, rett og slett. Men det kanskje et spørsmål om hva man er vant til? Jeg er vant til at man bytter tjenester ved behov og at man kanskje slår til med en vinflaske om det er noe spesielt. (Med andre ord, jg har gjort mye rare tjenester for kollegaene mine og får stort sett betalt i rare tjenester og barnevakt.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 21:23   #17
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Syns ikke du trenger gi mer enn 1000,- Knallgodt betalt for en vennetjeneste syns jeg.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 21:32   #18
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Tusen takk for alle tilbakemeldingene! Jeg ble såpass usikker at jeg endte opp med å gi 1500 for å være på den helt sikre siden.

Vi har også en generøs praksis sår det gjelder å stille opp for hverandre på jobben altså, men dette er noe helt annet, synes jeg. Jeg ble superglad for at min gode og flinke kollega var villig til å kjøre til sammen to timer for å gjøre dette for oss i en adventshelg i den mest hektiske perioden på jobb. Det ble foresten veldig vellykket! Supergodt forberedt av kollega, og bursdagsbarn + gjester var veldig fornøyde!

Gammel 01-12-13, 10:51   #19
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette høres veldig gøy ut! Så bra det ble vellykket.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.