Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Smarte dingser og tilbehør til baking

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-13, 11:05   #1
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Smarte dingser og tilbehør til baking

Yngstejenten min som fyller snart 12 år har blitt hektet på baking. Jeg ønsker derfor å kjøpe utstyr til henne til jul, som hun kan bruke når hun lager flotte kaker og diverse til sin kjære mor.

Hun har Passion for baking-boken og der viser de litt forskjellige typer pynt og tilbehør. Vet ekspertene mer om denslags og hvor man får tak i?

Gammel 05-12-13, 11:27   #2
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smarte dingser og tilbehør til baking

Står det ikke lenker til hvor det kan kjøpes i boken? Manuela pleier å være flink å henvise til det i bloggen sin, i allefall. Ofte er ting kjøpt på cacas.no, men mye av det kan du også finne til en billig penge på ebay, bare man vet hva man skal lete etter.

Gammel 05-12-13, 12:00   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En god kakesprøyte må jo være kurrant. Er det snakk om kaker eller er det snakk om både kaker og gjærbakst? Bakeunderlag er fint om man har gjærbakst man skal bruke

Cacasfarger og pynt er jo stas. koster litt pr farge. gode smakstilsetninger. Egentlig bør du høre med Salt her inne. Hun er kjempeflink på baking.

Former i silikon?

Gammel 05-12-13, 12:08   #4
Sola

Sola sin avatar

Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Står det ikke lenker til hvor det kan kjøpes i boken? Manuela pleier å være flink å henvise til det i bloggen sin, i allefall. Ofte er ting kjøpt på cacas.no, men mye av det kan du også finne til en billig penge på ebay, bare man vet hva man skal lete etter.

Ja jeg skal spørre pent om jeg får kikke litt i Den Hellige Bok. Jeg har sett på cacas.no men vet jo ikke hva de ulike dingsene brukes til. Jeg kunne sikkert kuppet hele "mislykkede kaker"-tråden alene.

Gammel 05-12-13, 12:08   #5
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det finne utrolig mye, så er ikke så lett å tipse om en enkelt ting. Men kanskje et sett med gelefarger og noen sprøyteposetipper? Jeg har spart mye på å kjøpe sånt via. ebay, men de selger det jo på mange butikker i norge også. Panduro, jernia, traktøren og mange flere.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-13, 12:16   #6
Sola

Sola sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Det finne utrolig mye, så er ikke så lett å tipse om en enkelt ting. Men kanskje et sett med gelefarger og noen sprøyteposetipper? Jeg har spart mye på å kjøpe sånt via. ebay, men de selger det jo på mange butikker i norge også. Panduro, jernia, traktøren og mange flere.

Ja tror jeg begynner å kjøpe her hjemme og så får vi prøve oss på ebay etterhvert når vi vet hva vi trenger i neste omgang. Jeg har tenkt som du at noen sprøyteposetipper, gelefarger, og diverse former og utstikker skal hun hvertfall få. Og egen kjevle.

Gammel 05-12-13, 12:24   #7
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Squires kitchen har også massivt utvalg. Det er en god del penger å spare på å handle på utenlandske nettsteder. Kakeformer, figurformer, sprøyter, kjevler som kan lage bånd/ trykkmønster, stativer, farger, glitter, sprayer (gull, perlemor), spiselige dekorasjoner som feks "diamanter", ulike verktøy som gjør bakingen lettere.

Gammel 05-12-13, 12:30   #8
Sola

Sola sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Squires kitchen har også massivt utvalg. Det er en god del penger å spare på å handle på utenlandske nettsteder. Kakeformer, figurformer, sprøyter, kjevler som kan lage bånd/ trykkmønster, stativer, farger, glitter, sprayer (gull, perlemor), spiselige dekorasjoner som feks "diamanter", ulike verktøy som gjør bakingen lettere.

Ja jeg ser det nå, det er jo mye billigere på feks. ebay enn på kitch'n. Jeg tror jeg skal ta sjansen på at det kommer frem til jul.

Gammel 05-12-13, 13:09   #9
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Panduro har ofte fine, komplette bakesett. Ellers kan jeg anbefale en liten silikonkjevle til å rulle ut forndant og marsipan, og et sett med sprøyteposer og tipper. Spesielt er 1M-tippen svært populær og anvendelig

Gammel 05-12-13, 13:27   #10
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Ja jeg ser det nå, det er jo mye billigere på feks. ebay enn på kitch'n. Jeg tror jeg skal ta sjansen på at det kommer frem til jul.

Åja, du skulle jo ha det til jul, selvsagt. Da får du sjekke leveringstid.

Gammel 05-12-13, 13:45   #11
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Fra eBay? Vær obs på hvilket land du handler fra isåfall. Det kan ta laang tid (jeg har opplevd å vente i både syv og ni uker) å få noe sendt fra Hong Kong eller Kina, jeg har også opplevd å vente i fem uker og mer på ting fra USA. Fra Europa går det stor sett ganske raskt.

Gammel 10-12-13, 14:09   #12
elli
Pauset

Medlem siden: Aug 2011
elli er litt kulelli er litt kul
Standard

Disse bruker jeg ofte til pynting av cupcakes
http://www.cacas.no/Produkt/402-2004
http://www.cacas.no/Produkt/2104-1273

Hva med å gi henne et "gavekort" så får hun selv velge hva hun vil ha og trenger. Ebay har jo fantastisk masse bra å velge mellom til en billig penge
For eksempel:
Panduro: http://www.pandurohobby.no/Catalogue...erfugler-3-stk
Ebay: http://www.ebay.com/itm/Fondant-Cake...item5d3f7f5340

Samme greie - panduro 159,- ebay 12,- Så er er det store forskjeller. Ville heller hatt 10 ulike utstikkerpakker til 120 kr enn en til 159,- Har testet begge typer og som hobbybaker fungerer ebayproduktene like bra

elli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 17:29   #13
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Silikon kjevle og silikon underlag i allefall det er gull verd!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 18:03   #14
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kjøpt Manuelas julekakebok. Utrolig fristende bok. Jeg slal kjøpe termometer og lage deilig karamell.

Tror du kommer langt med Silikonform/cupcakebrett/noen søte muffinsformer, sprøytepose og noen tipper som lager fint mønster når man klemmer ut toppingen

Gammel 10-12-13, 18:08   #15
Sola

Sola sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg har kjøpt Manuelas julekakebok. Utrolig fristende bok. Jeg slal kjøpe termometer og lage deilig karamell.

Tror du kommer langt med Silikonform/cupcakebrett/noen søte muffinsformer, sprøytepose og noen tipper som lager fint mønster når man klemmer ut toppingen

Ja jeg holder på med handlekurven hos Squires Kitchen nå. Jeg var i den nærmeste Kitch'n-butikken her og den hadde utrolig lite utvalg. Tydelig at de satser mer på å selge glass og karafler.

Gammel 10-12-13, 18:13   #16
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jernia har vel godt utvalg fra Cacas. Lenge siden jeg har vært der men i kjelleren på Glasmagasinet også.

Gammel 10-12-13, 19:57   #17
Sola

Sola sin avatar

Standard

Jeg ser på Ikea.no at Ikea også har en del. Skal på Ikea på fredag.

Gammel 11-12-13, 22:22   #18
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Smakstilsetninger kan jo også være noe. En god vaniljeekstrakt er mye bedre enn vaniljesukker.

Jeg kjøpte nylig smakstilsetninger med appelsin og med mint fra iherb, ble veldig god smak av appelsinen når jeg lagde konfekt i dag. Jeg kjøpte fra dette merket http://www.iherb.com/search?kw=Flavo...5#cid=5621&p=1

Dette merket har mange smakstilsetninger, men jeg har ikke prøvd dem foreløpig
http://www.iherb.com/search?kw=flavo...RO#bid=FRO&p=1

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-13, 23:56   #19
Sola

Sola sin avatar

Standard

Jeg så også mye fint hos Clas Ohlson i dag men hadde glemt kort og penger så jeg fikk ikke handlet.

Gammel 15-12-13, 11:22   #20
Sola

Sola sin avatar

Standard

Har handlet masse til henne nå, både fra Clas Ohlson, Ikea og Squires Kitchen. Prikken over i'en fikk hun i går fra Ikea, en slik som dette som hun kan ha alt utstyret sitt i. Noe har hun fått i kalenderen allerede, og vi hadde jo litt fra før.

Hun ble kjempeglad! Og så passet den perfekt under kjøkkenbenken der jeg hadde 40 cm ledig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39.