Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

HASTER: Kjøre Oslo-Trondheim i kveld. Ja eller nei?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-13, 16:36   #21
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER: Kjøre Oslo-Trondheim i kveld. Ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

I Trøndelag, eller tror du det gjelder rv3 også?

I Trøndelag. Fra Kvikne og nordover er det nok verst kan jeg tenke meg. Det er der bygene har kommet i dag. Det står på vegmeldinger nå at det er glatte partier. Det må du regne med, men det er bygene og vinden som kan bli kjip i natt.

I skrivende stund snør det veldig tett her og jeg ville ikke lagt ut på langtur akkurat nå, men som sagt kan det endre seg til dere når trøndergrensa.

Om dere reiser så pakk med dere nok mat, drikke og gode klær.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 16:42   #22
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Argh. Jeg er skeptisk. Mannen skal hente meg på jobb, og jeg har frem til da for å endre mening.

Jeg vet VIRKELIG ikke hva jeg vil, altså.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 16:54   #23
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner at det er en vanskelig avgjørelse. Drittvær!
Jeg hadde ikke vært så skeptisk til å kjøre om ikke det hadde vært for de hersens vogntogene. I går kom jeg ut for to stk som lå veltet og enda flere som passerte meg i vill fart på glatt føre. Kunne de bare vært godt skodd og kjørt med vett og forstand hadde det hjulpet.

Gammel 06-12-13, 17:01   #24
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Var en ulykke ved 15 tiden i Alvdal
http://www.ostlendingen.no/nyheter/n...eg-3-1.8200272

Jeg synes strekningen Tynset og Ulsberg kan være skummel, og holdt to ganger på å kollidere med vogntog i fjor vinter. Og de er det mye av på den strekningen. Den ene gangen kom vogtoget i en styggelig fart og lå midt i kjørebanen i en sving. Hadde ikke mannen reagert så fort og nærmest la bilen inntill bergveggen så hadde det endt virkelig ille.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 17:08   #25
Guava

Guava sin avatar

Standard

Trailer kjørte ut ved ulsberg også tidligere i dag, men den er berget nå. Ute ved kysten har de mistet oversikt over antall vogntog i trøbbel.

Dere kan kanskje kjøre nordover og sove i bilen og drøye videre kjøring med noen timer hvis det viser seg å være trøbbel over Kvikne ?

Gammel 06-12-13, 17:10   #26
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi skal vurdere fortløpende. Vi skal følge med i media. Inntil et visst punkt kan vi jo også snu. Har ennå ikke dratt. Sitter på jobb og venter på mannen. Jeg har helt vondt i magen. Gruer meg sånn. Så jeg kommer til å ha lav terskel for å snu.

Gammel 06-12-13, 17:13   #27
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, vi skal vurdere fortløpende. Vi skal følge med i media. Inntil et visst punkt kan vi jo også snu. Har ennå ikke dratt. Sitter på jobb og venter på mannen. Jeg har helt vondt i magen. Gruer meg sånn. Så jeg kommer til å ha lav terskel for å snu.

Da ville jeg kuttet ut. Å kjøre over 50 mil og å være redd er slett ikke verdt turen.
Kan dere ikke ta natttoget da?

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 17:16   #28
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke vært redd for å kjøre nå, egentlig. Snør tidvis ganske tett her i Trondheim nå, men jeg tenker at det bare er å ta det rolig.

Det som skremmer meg mest er tungtransporten på veiene, men det gjelder uansett vær.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 17:43   #29
Guava

Guava sin avatar

Standard

Tungtransport er kjipere i dette været enn ellers. Sjekk adressa.no nå.

Gammel 06-12-13, 18:07   #30
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Mat, varme klær (husk votter og lue!), pledd/soveposer og full tank før fjellet så hadde i alle fall jeg kjørt.

Gammel 06-12-13, 18:11   #31
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper du har reist, det er vinterføre ja, men helt greit.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 18:40   #32
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ville ha kjørt uten spesielle bekymringer. Vi har aldri noensinne blitt stoppet av føre eller vær langs RV3. Det kan være områder lokalt hvor det kan være glatt eller sleipt, men det er ikke VÆR på innlandet som på vestlandet uansett. (Og vi har nå alltid kjørt over fjellet også vi, da.)

Det er bensinstasjoner, det er hyggelige folk overalt langs ruta (vi er blitt reddet av verdens koseligste da vi fikk motorstopp ved Stai engang, fikk kaffe, middag, låne bad til bleieskift, fant felles kjente og i det hele tatt. Og så satt vi der til broren min kom med reservedeler. )

Det går ikke an å sammenligne fjelloverganger mellom øst og vest med å kjøre Østerdalen. Ikke i det hele tatt. :svært erfaren på området:

Gammel 06-12-13, 19:02   #33
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi drog sørover forrige helg, og jeg anbefaler ikke turen med det været som er her nå. Nettopp på grunn av det Hillay sier, trailerne. Sørg i allefall for å ha med mat, drikke, full tank med drivstoff, noe godt før Kvikne, Berkåk. I det siste har trailerne stått i hytt og pine der oppe. Og man må venteeeeee.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 19:08   #34
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Tungtransport er kjipere i dette været enn ellers. Sjekk adressa.no nå.

Jo, selvfølgelig. I slikt vær så står de strødd i grøfta og skaper mye kaos. Men jeg er ikke videre glad i dem på vinterføre generelt, når man vet at en stor del av de utenlandske kommer med sommerdekk inn i landet.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 21:02   #35
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Vi drog sørover forrige helg, og jeg anbefaler ikke turen med det været som er her nå. Nettopp på grunn av det Hillay sier, trailerne. Sørg i allefall for å ha med mat, drikke, full tank med drivstoff, noe godt før Kvikne, Berkåk. I det siste har trailerne stått i hytt og pine der oppe. Og man må venteeeeee.

Hehe, som en av de fastboende flirer jeg litt av dette altså, Det høres jo at som DEN utposten. Jeg har ikke matpakke i bilen når jeg henter i barnehagen altså. Selv om vi støtt står å venter på de helvetes traileren som kjører av. Og hele sommeren ligger de på støtfangeren vår å tuter...

Jeg haaaaaaaaaater trailere!!! Men man kan jo ikke slutte å kjøre bil av den grunn. Vinterføre er kjett ja, men sånn er det jo bare.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 21:10   #36
Guava

Guava sin avatar

Standard

Været er ålreit her nå. Det var ikke kult en stund og det er fremdeles veldig glatt pga nullføre, men snøbygene har holdt opp (i hvert fall for en stund).

Gammel 06-12-13, 23:15   #37
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hehe, som en av de fastboende flirer jeg litt av dette altså, Det høres jo at som DEN utposten. Jeg har ikke matpakke i bilen når jeg henter i barnehagen altså. Selv om vi støtt står å venter på de helvetes traileren som kjører av. Og hele sommeren ligger de på støtfangeren vår å tuter...

Jeg haaaaaaaaaater trailere!!! Men man kan jo ikke slutte å kjøre bil av den grunn. Vinterføre er kjett ja, men sånn er det jo bare.

Det er den utposten! Neida tuller med deg Floksa, men jeg er vokst opp, og har bodd det meste av mitt liv på en "utpost" og ting tar tid når en trailer eller ti havner på tverra. Hjem forrige helg var en drøm. Sørover på torsdag et mare pga trailerne. Men ifølge lensmann i Rennebu hadde han ikke opplevd det så ille som den dagen siden på åttitallet.

Jeg har uttallige turer på vinterføre til og fra Oslo over Berkåk, og det har sjelden vært noe problem. Jeg har aldri vært redd for trailere heller. Det er stort sett en dyktig og reflektert yrkesgruppe som kjører disse store bilene. Problemet er utenlanske sjåfører med dårlige biler og førerkort kjøpt på svartebørs.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 23:19   #38
Guava

Guava sin avatar

Standard

Har hørt rykter om at det foreløpig ikke ligger vogntog, men at det er såpass glatt at trafikken går tregt. Det snør her, men ikke noe veldig til uvær og ikke så tett snø som tidligere i dag.

Gammel 07-12-13, 10:25   #39
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Hilsen fra Trivelige Trøndelag! Turen gikk som en drøm. Møtte en vegg av snø mellom Ulsberg og Berkåk, men ellers var det null problemer. Utenom en time ekstremt saktegående ved Minnesund.

Gammel 07-12-13, 10:30   #40
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn er det hver fredag på Minnesund.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:01.