|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Det må være symmetri i eggekartongen. Jeg kan ikke bygge Lego som ikke er symmetrisk. Når jeg perler må det være symmetri. Ting som hører sammen må stå sammen. Jeg får ikke sove om skapdørene er åpne. Tråkker aldri på kumlokk. Når jeg handler starter jeg med de tyngste og største varene, og får omtrent åndenød når mannen er med og slenger en 4-pk med cola oppå potetgullet!! Om jeg ser ord som er skrevet feil retter jeg visuelt. Og sikkert mye mer. jeg er egentlig et skikkelig rotehode, men jeg har i det minste system i rotet.
|
|
|
#102 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Jeg har ikke men har en sjef som er helt manisk.
|
|
|
|
#103 |
|
kamerat
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Veldig få, men dorullen må henge riktig vei, altså, og jeg dobbelt- og trippelsjekker at alle dører er låst før jeg legger meg.
|
|
|
#104 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Gina K, det der er jo ikke "tvangstanker", det bikker jo over til reell OCD. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Opp og ned
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Jeg hadde ikke blitt gammel i den jobben kjenner jeg Gina K.
|
|
|
#106 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Men altså, dere som MÅ skylle glasset tre ganger før dere kan drikke vann av det - hva gjør dere på kafé? I møter? På besøk?
|
|
|
#107 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen "tvangstanker"?
Det er vell kanskje der forskjellen på tvangstanke og "tvangstake" ligger. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Mitt poeng var at hvis man klarer å la være, så kan man avvenne seg. Hvis man vil, da. Det er kanskje der det ligger.
|
|
|
#109 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Jeg tror at hvis man har helt ekte tvangstanker så VIL man ikke. For da tror man jo faktisk på et nivå at det vil være farlig å slutte. Som folk med flyskrekk som ikke vil gå på kurs. Fordi da kan de jo, gud forby, komme til å ville reise med fly og det er jo tross alt livsfarlig.
|
|
|
#110 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Jojo, men da er det jo ekte tvangstanker, og ikke "tvangstanker". Og da antar jeg at man ikke drikker vann uten å ha skylt glasset først.
|
|
|
#111 |
|
villende
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Er ikke poenget her at vi deler "tvangstankene" og ikke OCDen vår. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Glamorøs
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Jeg syns det er pent med symmetri i eggekartongen, så jeg vil ikke avvenne meg med det. Men det hender jeg tar en rask runde med eksponeringsterapi på det når jeg føler at det gjør litt for vondt å ta tre egg fra en 12-kartong.
|
|
|
#113 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Må nesten bare legge inn denne |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen "tvangstanker"?
|
|
|
#116 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Jeg skyller glass og karafler for å få bort isbitsmak (våre isbiter har en smak i seg), ubåter (glass) og evt støv (karaflene). I tillegg er det jo noen glass som har en smak i seg så jeg foretrekker å skylle bort denne først. Dersom jeg er borte skyller jeg ved mulighet, men det hender at jeg drikker uten å gjøre det også. Enkelte steder drikker jeg ikke vann, rett og slett fordi jeg ikke liker smaken på vannet. Skulle det være krise drikker jeg selvsagt (eller, ikke der hvor vannet er lunka og smaker ekkelt), og jeg kan også drikke fra sykehusplastkoppene, men de er glatte på innsiden så da går det greit. Hater beholdere som potensielt kan suge til seg væsken eller sette smak på den. |
|
|
|
![]() |
|
|