|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har fått viljen sin
|
SP - hva er det og hvor får jeg tak i det?Jeg har funnet en oppskrift hvor det skal tilsettes noen teskjeer "SP". Googling fører meg til denne siden uten at jeg føler meg noe særlig klokere. Hva inneholder SP og hvilke butikker fører det i Osloområdet? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: SP - hva er det og hvor får jeg tak i det?Jeg mener SP er et E-stoff laget av palmeolje. Jeg ville bare droppet det.
|
|
|
|
#5 |
|
Stadig innom
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
Sv: SP - hva er det og hvor får jeg tak i det?http://www.cacas.no/Produkt/700-09 litt info her også. Den kan visst utelates i endel oppskrifter. Finnes hos cacas, noen mener Jernia kan ha siden de selger cacasprodukter. Men jeg har ikke sett der selv. Jeg har en oppskrift på iskake fra passion for baking som inneholder sp, men ikke prøvd den ennå. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SP - hva er det og hvor får jeg tak i det?Se her, det ser it som kondensert melk kan være et bra substitutt.
|
|
|
#9 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SP - hva er det og hvor får jeg tak i det?
Den inneholder to E-stoffer, e429 og e471. E420 er sorbitol. E471 er mono- og diglyserider av fettsyrer, så det kan være laget av palmeolje.
|
|
|
#10 |
|
Live and let live
|
Sv: SP - hva er det og hvor får jeg tak i det?
Åh, det hadde aldri falt meg inn at noen av E-stoffene skulle være sorbitol. Hvorfor skriver de ikke det, da? (
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: SP - hva er det og hvor får jeg tak i det?Jeg fant dette i en asiatisk blogg:
|
![]() |
|
|