Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-13, 21:40   #661
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jeg skulle egentlig ha ryddet som en gal nå, men måtte ha en liten pause. Planen er nemlig å bli ferdig i morgen kveld siden jeg på fredag skal ha bursdagsfest! Hurra! Da kommer det ti damer på førjulsfest. Det blir egg nog, cava, kake og fjas. Så i kveld og i morgen skal det ryddes, vaskes og pyntes. Blir ikke noe vasking i skuffer og skap akkurat her i gården. Tørke støv og vanlig helgevask. Rot i skuffer og skap står seg til godt utpå nyåret. I dag var jeg på bondens marked og kjøpte inn oster, lefser og pølser til jul. Og jeg var på sjokoladebutikken for å kjøpe konfekt og trøfler. Blir ikke laget så mye som en liten konfekt.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 21:44   #662
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Bad vasket, gulv vasket og småplukk igjen. Det er så mye dill som ikke har fast plass.

Gammel 18-12-13, 23:26   #663
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er alle gaver kjøpt inn og levert, og huset er vasket fra gulv til tak. Til og med sofaen er vist renset. Juletreet ble kjøpt på vei hjem i dag, så her er vi klare til juhuhul.

Gammel 19-12-13, 01:48   #664
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Ferdig levert eksamen vurderer å begynne i morra...:gooood tid:

Gammel 19-12-13, 10:56   #665
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skal poste julebrev i dag, huset vaskes litt nå og da av diverse barn som trenger penger til julegaver. Siste innsats skjer fredag og lørdag, så mye vi orker. Jeg skal handle de siste julegavene i dag. Resten av maten kjøpes i helgen. Tror jeg. Baking skal også gjøres i løpet av helgen. Dugnadshelg!

Gammel 23-12-13, 03:34   #666
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I dag har hele familien vasket og ordnet i huset. Julepynten er tatt frem fra eskene, men ikke alt er plassert der det skal være. Må stryke over noen duker og slikt først.
Juletreet er tatt inn, og satt på fot. En nydelig gran. Men pyntes ikke før i morgen kveld.
I morgen må det gjøres noen ærender, pyntes ferdig, pakke inn de siste gavene og så tror jeg jammen vi er ferdig tidligere enn vi bruker. (Hender vi må ordne en del juleaften og, selv om vi har vært sent oppe til utpå natt til juleaften).
Egentlig er jeg vel ganske nøye på at ting skal være på stell.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 07:57   #667
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fortsatt noen gaver igjen (mannen sin skyld)
Litt vasking og all pynting, og så må vi ut å handle.
Ribba står å godgjør seg.

Det kom tørt fra mannen i går: "neste år håper jeg at du ikke har arbeidshelg rett før jul."

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 10:00   #668
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

I går pyntet vi juletreet hos mamma,+ at jeg og niesen min laget kransekake.
Nå må leg få levert ut de siste to pakkene, det blir gjort i løpet av dagen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 10:08   #669
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Huset er vasket, mat er handlet inn, treet er pyntet. Alle gaver i hus. Vi er klare for jul!

Gammel 23-12-13, 10:30   #670
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

3 former karamellpudding er laget og akkurat tatt ut av ovnen. Nå skal det bare moppes rundt her før Storebror får inn treet og så litt pynting så er vi klare.

Selv om hovedgaven til Storebror fremdeles ligger på postterminalen får vi håpe at den kommer i løpet av dagen. :biternegler:

Gammel 23-12-13, 11:36   #671
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Her er det meste på plass. I vår var en skikkelig avslappende dag. Jeg tok med storebror og leverte julegave hos bestevenninnen min, så lekte storebror med sønnen hennes mens vi skravlet et par timer. Så kjørte vi hjem og hentet mannen, lillebror og lillesøster før vi dro på Peppes og spiste middag. Herlig når ungene koser seg på lekerommet og vi kan spise i ro og mak.

Planen i dag er å re opp gjestesenga til broren min som kommer snart. Jeg må ta en kjapp gulvvask på stua og kjøkkenet og så tenkte jeg å lage klart potetsalat, rødbetesalat og majones som skal på koldtbordet vi spiser som kveldsmat etter gavene i morgen. Gleder meg til å pynte hus og tre i kveld.

Gammel 23-12-13, 12:08   #672
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hadde en skikkelig julerydding og vasking forrige helg, men vi klarer jo selvsagt å rote det til igjen, så i dag er jeg i gang med den siste ryddinga. Håper å komme gjennom en 4-5 klesvasker, skifte på alle sengene, få lagt alt av klær på plass og vaske over badet. Mannen er på jobb og ungene er opptatt med å bygge hytte, så det får bli eget arbeid, gitt.

Gammel 23-12-13, 16:13   #673
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det nærmer seg nå, de siste gavene er i hus, men ikke alle er levert da. Må pakke dem inn først, så skal det bli orden på det også.

Treet er pyntet, det er strøket duker, de er bare ikke kommet på bordene, for bordene er fulle av.... alt mulig annet. Spisebordet gjør nytte som julenissesn pakkesentral i tillegg til at vi innimellom spiser der, så det er ikke "kledd for jul" enda, nei.

Kjøkkenet har vi nå shinet noen ganger, men det gror stadig igjen. Jeg skal lage sjokladetrøfler i dag (jeg har begynt på første runde, den uten sukker, de trenger mer fløte, så jeg skal varme dem opp igjen og tilsette mer, og lage de vanlige) og etter det blir det selvsagt en oppvask igjen.

Mann (og barn, om mulig) skal gjerne ta en runde på loftet og rydde litt der (lekerommet) tenker jeg.

Nå har vi i alle fall alle kommet hjem, nå er det juleferie

Gammel 23-12-13, 16:20   #674
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jajaja. For to timer siden oppdaget mannen min at oppvaskmaskinen var avgått med døden. Så da ble det en snartur på Elkjøp. Men NÅ tror jeg julefreden kan begynne å senke seg.

Gammel 23-12-13, 16:23   #675
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jajaja. For to timer siden oppdaget mannen min at oppvaskmaskinen var avgått med døden. Så da ble det en snartur på Elkjøp. Men NÅ tror jeg julefreden kan begynne å senke seg.

Haha, akkurat det samme skjedde med oss på nettopp lille julaften for tre år siden. To timer før stengetid skyndte vi oss til Lefdal og måtte selvsagt ta en de hadde på lager siden vi ikke kunne vente, men det ble nå vaskemaskin og vi ble fornøyde og juleoppvasken ble reddet.

Gammel 23-12-13, 16:37   #676
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Huset blir vasket mens jeg er på jobb.
Gavene er ferdige, de skal leveres i ettermiddag, resten skal vi ta med oss, og så er det ett par kort som må sendes ...

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 16:48   #677
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Deig til julebrød hever nå, det skal vi ha til kvelds. Mann har fått en liten suppleringsliste som han kjøper på vei hjem fra jobb. Elles er jeg klar for jul.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 20:37   #678
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg er klar for jul, har et par pakker og pakke inn, men det gjør jeg i morgen om jeg ikke gidder i dag.

Gammel 23-12-13, 22:35   #679
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria

Haha, akkurat det samme skjedde med oss på nettopp lille julaften for tre år siden. To timer før stengetid skyndte vi oss til Lefdal og måtte selvsagt ta en de hadde på lager siden vi ikke kunne vente, men det ble nå vaskemaskin og vi ble fornøyde og juleoppvasken ble reddet.

Det er juleforbannelsen. Dette har nemlig skjedd hos oss også for noen år siden. Ble kjapt en ny på Elkjøp da ja. Rakk ikke å tenke på noe annet enn at den måtte virke! Går fortsatt da heldigvis.

Gammel 23-12-13, 23:49   #680
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg har glemt poden sin julestrømpe hjemme.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:09.